שתף קטע נבחר

מבזק שבועי: חדשות טובות

נמאס לכם לקרוא רק חדשות רעות? נכנסים לדיכאון מהכותרות? מבזק שבועי של חדשות טובות יעשה לכם קצת נחת. והפעם: איכפתיות ישראלית מחממת לב, שפע ארועי תרבות ששווים ביקור וגם בשורות טובות בתחום הבריאות. כי קורים כאן דברים טובים

לבריאות שיהיה לנו

בשורה טובה לנשים שחלו בסרטן השחלות: בקרוב תוכלנה להירפא בעזרת טיפול חדשני: חומר רדיואקטיבי שמשמיד את התאים הרעים, והנס הזה נטול תופעות לוואי ופגיעה בתאים הבריאים, כך לדברי החוקרים. אמן. וקטנה שנוגעת לכו-לם: מחקר בריטי חדש מספק סיבה בריאותית נוספת לאכילת ברוקולי - הוא גם מונע התקפי לב. בקרוב, הקרב על הברוקולי.

 

רק בריאות 2

מדענים מארה"ב התקדמו צעד נוסף לקראת הכחדת המחלות הגנטיות: הצליחו לגרום ללידת קופים בריאים לאמהות חולות במחלות גנטיות בעזרת החלפת גנים. הולך ומשתבח הדור.

 

אז זהו, שכן אכפת לנו

המדור קיבל באופן אישי מיילים מגוונים שהעבירו את היוזמה של אזרח נחמד בשם אלעד שדמות, לגבי כונן קשיח שנמצא בנתב"ג ועליו אלפי תמונות של משפחה. בעזרת מיילים ופורומים ניסה שדמות לאתר את הבעלים, שוודאי התגעגעו קשות לזיכרונות שצברו. משיחה איתו מתברר שתוך יום משליחת המסר ברשת הושבה האבידה. ומה למדנו מהסיפור? הטכנולוגיה בהחלט משרתת מטרות חשובות. ויותר מרגש: יש הרבה אנשים טובים בארץ הזו.

 

בדיוק בזמן

הורים, עם השיבה לספסל הלימודים בדקו את אתר "לימודים בישראל" שמספק שירות ייחודי: בוחרים תחום לימודים ואיזור - ומוסדות הלימוד חוזרים עם כל הפרטים. בזמן שנחסך אפשר לעשות משהו באמת כיפי עם הילדים, כמו להכין כדורי שוקולד (המדור מתגעגע). 

 

עצמאים בשטח

ביום חמישי הקרוב (10.9) ב -18:00 ייחנך בחיפה מרכז לחיים עצמאיים: מרכז תמיכה רב-שירותי כוללני בקהילה, שמנוהל, מופעל ומיועד על-ידי ולמען אנשים עם מוגבלות. מוזמנים להתרגש בצוותא. להזמנה מפורטת לחצו כאן.

 

אפלייה מתקנת: ועכשיו - גם בספורט

משרד התרבות והספורט ורשם העמותות הודיעו לבג"צ על החלטתם להתנות מימון לגופי ספורט בייצוג הולם לנשים בהנהלת הגופים. על פי המתווה שנבנה, גופי ספורט שמתוקצבים על-ידי המדינה ביותר ממיליון שקלים, יידרשו לעמוד בחובת ייצוג נשים של 30 אחוז לפחות מחברי ההנהלה. ובאמת, למה לא? לידיעה המלאה, לחצו.  

 

קנו לעצמכם מתנה (חברתית) לחג

לקראת החגים ריכזנו עבורכם שלל אפשרויות לתרום ולצאת נתרמים. איגרות שציירו ילדים שלא היה להם בית ועכשיו יש להם תקווה, תכשיטים יפהפיים שעיצבו נשים הזקוקות לתמיכה, זרי שוקולד ששזרו פגועי נפש, ועוד הצעות למתנות שיקנו לכם בפרוס החגים משמעות ותקווה. ככה תדעו שעשיתם משהו בשביל מישהו. לרשימה המפורטת והמלאה לחצו כאן

 


שיטת השקשוקה

זה לא משנה מאיזה צד אתם אוכלים את הביצה, השורה התחתונה היא ש"שיטת השקשוקה" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי הקולנוע הדוקומנטרי שהתקיים לפני ימים מספר. מפרגנים.

 

15 שנות לפנינה מוזיקלית

עמותת "פניני המוסיקה" חוגגת 15 שנות פעילות, שמתאפיינות בקונצרטים באווירה רומנטית לאור נרות או לפידים ובמגוון סוגי המוזיקה לרבות קלאסית, ג'אז, מוזיקת עולם והופעות מיוחדות לילדים. הלוקיישנים קסומים וכוללים מנזרים, כנסיות ומערות ברחבי הארץ, והשנה נפתחה עונה גם באמפי שעל גג בניין עזריאלי. מזל טוב! לקונצרטים הקרובים, לחצו בקצב.

 

בריטני ספירס, מאחורייך!

סוזן בויל מגיעה עם אלבום הבכורה שלה לראש מצעד המכירות, וזה עוד חודשיים לפני יציאתו. חייבים לפרגן לאישה עם הקול המיוחד והמפתיע, שלא הייתה זוכה להזדמנות הזו בלי התוכנית (השנויה במחלוקת).

 


זה לא RTL-V, זה ARTLV

החודש הוא בסימן אמנות בתל אביב, ועשרות אירועים מתרגשים עלינו לטובה. בין היתר נציין את ה"בינאלה של ת"א-יפו" שבה מציגים 300 אמנים מהארץ ומהעולם בעשרות מתחמים בעיר ב- 10-24.9; את שטיח הפרחים שייפרש בחסות העיר בריסל בכיכר רבין בין 15-17.9; ואת אמנות בשדרות, פרויקט שמציג יצירות של מאות אמנים בשדרות ברחבי העיר.

שימו לב: ב-10.9 תיפתח עונת התערוכות ברחבת מוזיאון ת"א עם מופע אמנות "גבינות ויין" ב-20:00 וב-22:15.

בנוסף יפתחו מעל 200 אמנים את הסטודיו שלהם לקהל הרחב בשישי שבת הקרובים (11-12.9). שלא תגידו שאין פה תרבות. צריכים עוד פרטים? אם תלחצו כאן, תמצאו.

 

מקבץ אירועי תרבות ירושלמיים

ביום ה' הקרוב (10.9) יתקיים פסטיבל "עט לשינוי" ספרות ואמנות חברתית בירושלים, עם חיבורים מעניינים ואירועים כמו שיחה עם שאנן סטריט על מוסיקה ושינוי חברתי, מופע פיוט בשילוב מוסיקה ערבית, אפריקאית ופלמנקו, פאנלים ספרותיים, יריד של הוצאות ספרים אלטרנטיביות, אמנים, עמותות וארגונים לשינוי חברתי, קומיקס ופעילות לילדים, סיור בשכונת נחלאות. הכניסה חופשית. גם תל אביבים מוזמנים להצטרף. ולהתקרר.

 

במקביל מתקיים בימים אלו (עד 17.9) פסטיבל "מנופים" לאמנות ירושלמית שכולל 27 תערוכות המוצגות ביותר מ-20 גלריות בעיר, כולל היכרות עם סדנאות אמנים, ערבי שירה ושלל הפתעות תרבותיות, עוד פרטים? בדקו כאן . חובבי השירה בציבור מוזמנים ביום ה' הקרוב (10.9) ל"מתחם" (דרך בית לחם 7, ירושלים) שרים בציבור עם הכובע ההפוך! מחיר כניסה מינימלי: 20 שקלים וכל ההכנסות ייתרמו לפרויקט "התו החברתי" של עמותת במעגלי צדק, המקדמת נגישות לאנשים עם מוגבלות ושמירה על זכויות עובדים, זמזמו והיכנסו לפרטים נוספים. על פסטיבל "בתים מבפנים" הירושלמי כבר שמעתם? 11-12.9, סיורים ללא תשלום. ולקינוח גם אמנות קטמונית: יוצרים ירושלמים משכונת הקטמונים מציגים תערוכה "חבר מביא חבר" הכוללת יצירות שלהם ושל חבירהם. התערוכה תוצג עד ה 15/9 בגלריית בית אות המוצר הירושלמי. הכניסה חופשית.  

 

ברחובות שלנו יש קסם מיוחד

בין ה 7-13.9 מתקיים בעיר רחובות הפסטיבל הבינלאומי ה-6 לסרטי נשים. כי זה

חשוב שתהיו שם בשבילנו.

 

נגד אלימות? תעשו משהו

ביום שישי הקרוב (11.9) כל מי שמעוניין בשינוי מוזמן להצטרף לתהלוכה שתצא מטיילת ת"א וסופה בעצרת הקוראת למשרד החינוך לשלב תוכנית לחינוך נגד אלימות. לפרטים: אמיר שקדי 052-4300922.

 

רוחניק? כנס, כנס

ביום שישי הקרוב (11.9) ייפתח יריד רוחני בבית ציוני אמריקה (אבן גבירול 26, ת"א) בו יתקיימו מגוון פעילויות: חדר מדיטציה, סרטי אנימציה וסדנאות חווייתיות. ללא תשלום. ויש גם פסטיבל קולנוע רוחני בסינמטק ת"א – 9-12 לספטמבר בתשלום.

 

לאנס ארמסטרונג הישראלי על קורקינט

אטרקציה דינמית ראשונית מסוגה צפויה להימשך מבוקר יום א' הקרוב (13.9) למשך כשבוע: רונן מדינה, אזרח מן השורה, ייצא במסע ממטולה עד אילת – כשהוא רכוב על קורקינט חשמלי (!), ויעבור בדרך בבתי חולים כדי לשמח ילדים.

 

קדישמן, אולמרט ואחרים למען בית הגלגלים

מנשה קדישמן, עליזה אולמרט, ציבי גבע, איוון שוובל ועוד אמנים תרמו מיצירותיהם למען ילדי בית הגלגלים. היצירות בהרצליה, יחד עם עבודותיהם של חניכי החוג לאמנות של עמותת בית הגלגלים שמסייעת לילדים נפגעי שיתוק מוחין, ניוון שרירים ומחלות קשות אחרות. ערב הפתיחה יתקיים ביום ד', ה' 9.9.09 בשעה 18:30 במגדלי אקרשטיין, רחוב המנופים 11 בלובי, בניין B הרצליה פיתוח. התערוכה תוצג עד ה-8.10.09. לפרטים נוספים בית הגלגלים. ההכנסות כולן ישמשו להמשך הפעילות של העמותה שחוגגת 30 שנה להיווסדה.

 

  • יש לכם חדשות טובות בשבילנו? אל תשמרו בבטן, שלחו ל- NogaGoodNews@gmail.com ותרחיבו את טווח הבשורה.
  • למבזקים נוספים של "חדשות טובות"לחצו כאן.
  • הכותבת עוסקת במתן פתרונות תוכן "במילים אחרות": שירותי יצירה ועריכת תכנים.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הסרט הטוב ביותר. שאפו
מתנה חברתית לחג
צילום: דפנה הולנברג
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים