שתף קטע נבחר

מתה בלידה מסיבוך שפעת חזירים; גם העובר מת

טרגדיה בחדר הלידה: יולדת בת 33, שהעובר ברחמה מת, התמוטטה הבוקר במהלך הלידה ב"ביקור חולים" והועברה לטיפול נמרץ ב"הדסה", שם ניסו להציל את חייה, אולם אחר-הצהריים נפטרה. מאוחר יותר התברר כי היתה נגועה בשפעת החזירים. לא ברור עדיין אם מות העובר קשור במחלה

מקרה נוסף של מוות משפעת החזירים בנסיבות טרגיות: יולדת חרדית בת 33, אם לעשרה ילדים נפטרה היום בבית החולים הדסה, האישה סבלה מהשמנת יתר, המהווה גורם סיכון לסיבוכי שפעת החזירים. העובר שברחמה מת לפני מספר ימים, אך לא ברור אם בשל השפעת.

 

היולדת פיתחה סימנים של שפעת כשבוע לפני שפנתה לטיפול. היא הגיעה לבית החולים ביקור חולים, כשהיא בשבוע ה-39 להריונה. בבדיקות שנערכו לה התברר שהעובר מת והיא עברה לידה. תוך כדי הלידה היא התמוטטה ולאור הידרדרות במצבה הועברה הבוקר (א') לבית החולים הדסה עין-כרם ואושפזה בטיפול נמרץ, שם נפטרה אחר הצהריים. במקביל התקבלה תשובת מעבדה כי היולדת נדבקה בשפעת החזירים.

 

"לא הצלחנו לעצור את ההידרדרות במצבה"

ד"ר פיליפ לוין, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין-כרם, שטיפל באישה סיפר: "האישה הגיעה ללדת בבית החולים ביקור חולים, לאחר כמה ימים בהם סבלה מחום ושיעול. במהלך הלידה היא התמוטטה וסבלה מקריסת מערכות גופה, לרבות ירידה בלחץ הדם ופגיעה במערכת הנשימה, והועברה אלינו במצב קשה. נתנו לה טיפול שנועד לתמוך בלחץ הדם, בהנשמה ובכליות אך מצבה הידרדר מהר מאד ובצורה קשה ביותר. השתמשנו בכל האמצעים בטיפול נמרץ, אך לצערנו לא הצלחנו לעצור את ההידרדרות במצבה".

 

במשרד הבריאות לא יודעים האם העובר מת בעקבות הידבקות בשפעת החזירים, אך ככל הנראה מדובר באפשרות שהסבירות לה נמוכה למדי, זאת משום שעד כה לא התקבלו דיווחים בעולם על מקרים שבהם עובר נדבק מאם חולה. אפשרות אחרת היא שמצבה הגופני של האם, המתמודדת עם מחלה קשה, השפיע גם על העובר ואפשרות אחרת היא שהמוות של העובר נגרם מסיבוך אחר, שאינו קשור למחלת האם. אך לא ניתן לדעת מהי סיבת המוות של התינוק ללא נתיחה שלאחר המוות. משרד הבריאות הדגיש כי חולים השייכים לקבוצות הסיכון וסובלים ממחלת חום צריכים לפנות בהקדם לקבלת טיפול רפואי.

 

שפעת החזירים בישראל: 23 קורבנות

עד כה מתו 23 ישראלים מסיבוכי שפעת החזירים ולמעלה מ-3,000 אובחנו כמי שנדבקו במחלה. מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה כי עד כה נרשמו בעולם 3,205 מקרי מוות מסיבוכי שפעת החזירים ולמעלה מ-277 אלף מקרי הידבקות,

אם כי ברוב המדינות כמו גם בישראל, אין אבחון מעבדתי של כל מקרה הדבקה ויש להניח שהמספרים גבוהים בהרבה.

 

מקרה המוות האחרון משפעת החזירים אירע ביום ו' האחרון, כאשר תושב חיפה, בן 49 נפטר מהנגיף לאחר שאושפז במרכז הרפואי כרמל. האיש הגיע לבית החולים ימים אחדים קודם לכן עם מחלת רקע.  

 

בפגישה שהתקיימה היום בין נציגי משרד הבריאות להנהלת המעבדות של מספר בתי חולים הוחלט כי לקראת החורף יפתחו עוד שלוש מעבדות בבתי החולים איכילוב, סורוקה ומאיר, שבהן ניתן יהיה לאבחן חולים בשפעת החזירים. כיום הבדיקה מתבצעת בשלוש מעבדות בלבד. "אני מברך על כך, אבל אני מקווה שההחלטה לא התקבלה מאוחר מדי. אנחנו במירוץ נגד השעון לפתוח את המעבדות לפני החורף", אמר אשר גולדשלגר, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ההריון הסתיים במות העובר ואמו
צילום: liquidlibary
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים