שתף קטע נבחר

דו"ח איכות המים בישראל: לאן נעלם הפלואור?

כ-75 אחוז מתושבי המדינה שותים מים עם פלואור, אולם בפועל - רק בשליש מהישובים ה"מופלרים" קיים ריכוז מספיק להגנה על השן. עוד חושף דו"ח איכות המים בישראל: זיהומים גבוהים יחסית במים של טבריה, קרית אונו, גבעת שמואל, נמל התעופה בן-גוריון וקיבוץ משמר העמק

הוספת פלואור למי השתייה נהוגה בישראל שנים רבות. המצדדים בתוספת הפלואור טוענים כי הוא תורם לבריאות השן, המתנגדים חוששים דווקא מפגיעה בה. עם זאת למרות ש-75 אחוז מתושבי המדינה חיים ביישובים שבהם מוסיפים פלואור למים, בפועל רק בכשליש מהיישובים ריכוז הפלואור שנמדד נמצא בטווח המרבי להגנה על בריאות השן.

 

תל-אביב: אין מספיק פלואור

בין היישובים שבהם ריכוז הפלואור נמוך מהטווח המיטבי ניתן למצוא ערים רבות בהן תל-אביב, ירושלים, רמת-גן, הרצליה, נתניה, אשדוד, אופקים, ירוחם וערים נוספות, שבהן שיעור הפלואור הממוצע נמוך מהטווח. בערים רעננה, פתח-תקוה ורחובות מעכבים את התקדמות תהליך הוספת הפלואור.

 

בחודשים הקרובים יחל מחקר בנושא יעילות ההפלרה ותוצאותיה.

 

נתונים אלו ואחרים מתפרסמים היום (ב') בדו"ח שהוכן במשרד הבריאות בנושא איכות מי השתייה בישראל בשנת 2008.

 

טבריה: חריגות באיכות המים

מהדו"ח עולה עוד כי הרוב המוחלט של הבדיקות שנעשו בצנרת המים נמצאו תקינות ורק ב-0.2 אחוז מהן נמצא זיהום חיידקי. לשם השוואה, ב-1991 נמצא זיהום ב-6.5 אחוזים מהבדיקות זיהומים חיידקיים. בין המקומות שבהם שיעור

הבדיקות החריגות היה גבוה יחסית ניתן למצוא את טבריה, קרית אונו, גבעת שמואל, נמל התעופה בן-גוריון, היישוב מועויאה וקיבוץ משמר העמק.

 

בבדיקות כימיות, שעשויות להעיד על איכות הצנרת, נמצאו שיעורים חריגים של עופרת וכרום בשישה יישובים. לאחר שננקטו פעולות כמו שטיפת הצנרת או החלפת חלקים בה, בוצעו בדיקות חוזרות הן נמצאו תקינות.

 

"אנו מייחסים את העלייה המתמדת באיכות המים לשיפור במודעות, במקצועיות ובמיומנות של עובדי ספקי המים והעוסקים בדיגום ברשויות המקומיות", כותבים מחברי הדו"ח, "איכות מים ירודה המתקבלת בישובים, מצביעה בדרך כלל על קשיים כלכליים או ארגוניים בהנחת או בשיקום תשתיות, בהקמת ובהפעלת מתקני טיפול ובנקיטת האמצעים הדרושים להבטחת איכות מי השתייה המסופקים בישובים אלו".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מים. אמרו שיש פלואור?
צילום: Gettyimages Imagebank
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים