שתף קטע נבחר

התקשורת החרדית: לומדים משניות למען רמון

הטרגדיה שפקדה את משפחת רמון סוקרה בהרחבה גם בעיתונות החרדית. חלק מכלי התקשורת הסתפקו בדיווח "יבש" ואחרים יזמו לימוד משניות לעילוי נשמתו של אסף רמון

האווירה ברחוב ובתקשורת הכללית משדרת יום אבל לאומי – וגם אצל החרדים מקבלת נפילתו המצמררת של סגן אסף רמון התייחסות מיוחדת: שניים משלושת העיתונים היומיים הקדישו לה את הכותרות הראשיות, ואחד מאתרי האינטרנט הגדולים אף רתם את הגולשים ללימוד משניות לעילוי נשמת הטייס.

 

השמיים נפלו פעמיים: כל הדיווחים וההספדים בעמוד מיוחד

 

בעיתונות המודפסת לא יכלו להתעלם מהאירוע הטראגי אמש, אך ניכר כי העורכים נשמרו מהזדהות מופגנת עם האבל או מניסיון לגעת ברגשות הקוראים. ב"המודיע" הוזכר שמו וייחוסו של הנופל רק בכותרת המשנה, ובראש העמוד דווח לאקונית: "מטוס אף-16 התרסק במהלך אימון אווירי – הטייס נהרג". עמוד 3 הוקדש כולו

להתרסקות המטוס, אך הובאו בו רק סיפור מותו של האב, האסטרונאוט אילן רמון, סקירת היסטוריית מטוסי האף-16 וכן טור פרשנות על נסיבות התאונה.

 

ב"יתד נאמן" אמנם כתבו בכותרת הראשית כי "אסף רמון, בנו של האסטרונאוט אילן, נהרג בתאונה", אולם לא הרחיבו בנושא מעבר לדיווח חדשותי שנפרש על עמוד שלם. בעיתון "המבשר" זכתה התאונה רק לכותרת משנית, ומעבר לסיקור ההתרסקות, הופיעה בו רק טור פרשנות על האף-16 – "המטוס בו תקף האב את הכור העיראקי".

 

מעניין ששלושת העיתונים החמיצו את ההזדמנות להתרפק שוב על מעשיו של האב, אילן, ערב היציאה לחלל, שנתפשו אז בציבור הדתי והחרדי כ"קידוש השם": רמון ז"ל לקח עמו לחלל ספר תורה זעיר ואף התעניין אצל רבנים מתי נכנסת השבת במקום שבו אין זריחה ושקיעה.

 

אתרי האינטרנט דיווחו גם הם על האירוע, על אף נטייתם המגזרית והתעלמותם בדרך כלל מאירועים חדשותיים שאינם נוגעים לציבור החרדי. "חרדים", "לדעת.נט" ו"כיכר השבת" הביאו גם את דבריו של הרב הראשי יונה מצגר לפיהם "אסף הוא קורבן ציבור". 

 

באתר "בחדרי חרדים" אף הלכו צעד אחד קדימה, ואימצו את המלצתו של הרב ללמוד תורה לעילוי נשמת הטייס שנפל. "אתר 'בחדרי חרדים'

פתח במבצע חלוקת משניות לעילוי נשמתו של אסף בן אילן ז"ל", כתב העורך, דוד רוטנברג, והזכיר כי לפני שש שנים וחצי הייתה התארגנות דומה של חברי הפורום הפופולרי לזכר האב. "גולשי האתר מוזמנים להצטרף ולקחת מסכת משניות לעילוי נשמתו של הטייס שחירף את נפשו למען המדינה... הגולשים מתבקשים לרשום את המסכת אותה הם מתחייבים ללמוד באמצעות מערכת הטוקבקים או בפורום".

 

כדי לעודד את ההצטרפות צוין כי "אסף לא היה חייב להתגייס לצבא מאחר שאביו נספה, אך הוא התעקש לשרת שירות קרבי... תהי נשמתו צרורה בצרור החיים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסף רמון. טרגדיה שנייה במשפחה
צילום רפרודוקציה: יריב כץ
אילן רמון. נהרג בהתרסקות מעוברת החלל
צילום: AP
צילום: עופר עמרם
כואבים את ההספד
צילום: עופר עמרם
מומלצים