שתף קטע נבחר

יורובאסקט: טורקיה ניצחה את סרביה בהארכה

קרב החפירות ההגנתי הסתיים בהארכה, בה קלעו הטורקים 0:5 בדרך לניצחון 64:69 ושמרו על מאזן מושלם. רבע שני נפלא של ספרד הביא לה ניצחון 70:84 על הליטאים שהודחו. פולין וקצורין נוצחו על ידי סלובניה 76:60

בעוד שנה תארח טורקיה את אליפות העולם בכדורסל, ולמרות שמקומה בטורניר מובטח כמארחת שלו, היא נחושה להגיע אליו עם תואר ביד. כמו שהיא נראית כרגע ביורובאסקט בפולין, סיכוייה לזכות באליפות אירופה גבוהים במיוחד. אחרי ארבעה משחקים, היא שומרת עדיין על מאזן מושלם. זאת למרות שמול סרביה זה היה קשה. קשה מאוד ומתיש. הניצחון הטורקי הדחוק הושג רק אחרי הארכה 64:69.

 

 

המפגש בין טורקיה לסרביה - שתי הנבחרות שהנחילו הפסדים לאלופת העולם ספרד - היה הגנתי וצמוד מתחילתו עד סופו. למרות זאת, טורקיה הובילה לאורך רוב שלביו בזכות יכולת מצוינת של ארסן איליאסובה. כשהוא נעצר, נתקלו הטורקים בבעיה והשקיעו את מירב מרצם בהגנה. חמש דקות לסיום עמדה התוצאה על שיוויון 59:59. הטורקים עלו ליתרון 61:63, אולם שלשה של מילוש תאודוסיץ' המצוין, 43 שניות לסיום, הציבה את סרביה בפני הפתעה.


מילוש תאודוסיץ' מול עומר אשיק הטורקי (רויטרס)

 

הטורקים לא ויתרו וכמעט והכריעו את המשחק כשסמיח ארדן הגיע לקו, אולם הפורוורד קלע רק פעם אחת והמשחק נכנס להארכה בתוצאה 64:64. ארדן קלע עוד נקודה מהקו כדי להעניק לנבחרתו יתרון 64:65, אולם מכאן ואילך שבתו ההגנות. איבודי כדור והחטאות השאירו את התוצאה על כנה. סל שדה ראשון בהארכה הגיע 20 שניות לסיום מצידו של איליאסובה וסלל את הדרך לניצחון טורקיה, כשקרם טונצ'רי מוסיף עוד שתי קליעות עונשין חמש שניות לסיום.

 

הסרבים סיימו את ההארכה ללא נקודות בכלל, בעוד שהטורקים הסתפקו בסל שדה אחד וחמש נקודות בסך הכל. הרבו לקלוע לטורקיה: איליאסובה 22 (11 ריב'), עומר אשיק 11. לסרביה: תאודוסיץ' 16 (8 אסיסטים, 6 ריב'), נוביצה וליצ'קוביץ' 12 וננאד קרסטיץ' 11.

 

רבע מדהים לספרד, הדיחה את ליטא

אליפות אירופה הנערכת בפולין אינה מאירה פנייה לנבחרת ספרד עד כה. שני הפסדים לסרביה וטורקיה מערערים את מועמדות הברורה של אלופת העולם לזכות גם בתואר היבשתי. גם הפתיחה החלשה מול ליטא במסגרת שלב הבתים השני לא ממש בישרה טובות למאמן סרג'יו סקאריולו ושחקניו. רבע שני מופלא שלהם, גרר ניצחון 70:84 בסיום והניב סיבות טובות לאופטיות לקראת הבאות. לליטאים לעומת זאת לא נותרה תקווה והם הודחו לפני רבע הגמר, לראשונה מאז 2001.


פאו גאסול מעל יאבטוקאס ומינדאוגאס לוקאסקיס (AFP)

 

פאו גאסול וחבריו ניסו, רצו, אך לא הצליחו לעצור את הרכז הליטאי הצעיר מנטאס קליינטיס שהריץ את נבחרתו ליתרון 15:24 בסיום הרבע הראשון. אולם אז שינסו הספרדים מותניים, הרימו את רף האינטנסיביות ההגנתית והשאירו את יריביהם ללא נקודות במשך שבע דקות. עד לשלשה של לינאס קלייזה, שלוש דקות להפסקה, הספיקו אלופי העולם לרוץ 0:23 ועלו ליתרון 24:38. הליטאים השבורים ירדו לחדרי ההלבשה עם פיגור 40:32.

 

שחקניו של רמונאס בוטאוטאס לא הצליחו להתאושש מההלם ברבע השלישי והספרדים המשיכו בשלהם עד ליתרון 42:62. זה הצטמצם מעט לקראת סיום, אבל לא מספיק בשביל להשאיר לליטאים תקווה. הרבו לקלוע לספרד: פאו גאסול 19 (8 ריב'), חואן קרלוס נבארו 13, רודי פרננדס 11 וחורחה גרבאחוסה 10. לליטא: מריונאס פטרביצ'יוס 13 (8 ריב'), ארתוראס יומנטאס 11 ורוברטאס יאבטוקאס 10. קליינטיס נותר עם אותן שמונה נקודות מהרבע הראשון.

 

ספרד שומרת על המקום השני בבית ו', המתארח בעיר לודז', אחרי טורקיה, שתתמודד יותר מאוחר מול סרביה. הנבחרת המקומית לא הצליח להפתיע את סלובניה, הובסה 76:60 ומאמנה הישראלי מולי קצורין יודע כי הקמפיין שלו עומד בפני סיום.


אראזם לורבק מעל המתאזרח הפולני דייויד לוגן (AP)

 

קצורין ניסה להפתיע את המאמן הסלובני יורי זדובץ', כשהעלה בחמישיה של הפורוורד שיימון שווצ'יק וזה אכן נתן תרומה גדולה עם בדרך ליתרון 11:17. עם זאת, היתרון האיכותי הברור של אראזם לורבק, פרימוז ברזץ' ויאקה לקוביץ' ניכר ברבע השני וסלובניה עלתה ליתרון 29:31 בסוף המחצית. המגמה נמשכה כצפוי והסלובנים כבר עלו ליתרון 40:53 ברבע השלישי והמשיך להמתח עד לניצחון בסיום.

 

הרבו לקלוע לסלובניה: אראזם לורבק 20 (9 ריב'), לקוביץ' 14, ברזץ' 12 וסאמו אודריך 10. הרבו לקלוע לפולין: שווצ'יק (7 ריב') ודייויד לוגן 15 כל אחד. הכוכב המקומי מרצ'ין גורטאט סיים עם שש נק', עשרה ריב' ושלוש חסימות. פורוורד מכבי תל אביב מאצ'יי לאמפה איכזב עם שש נקודות בלבד ב-30 דקות, באחוזים נוראים (1 מ-7 לשתיים, 1 מ-2 לשלוש) והוסיף שבעה ריב' ושלושה אסיסטים.


פורסם לראשונה 14/09/2009 19:08

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדו טורקוגלו מול מילנקו טפיץ'
צילום: AFP
מומלצים