שתף קטע נבחר

שליט: מברך על המלצות גולדסטון בנוגע לבני

אביו של החייל החטוף מברך בשיחה עם ynet על ממצאי דו"ח ועדת גולדסטון, שקראה להביא לשחרורו המהיר של גלעד ולתת לו את כל זכויותיו לפי אמנת ז'נבה. בעקבות הדו"ח, מתכוונת משפחת שליט מתכוונת לפנות בהקדם לצלב האדום

אחרי כל הביקורת שספג דו"ח גולדסטון, יש נקודת אור. נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, מברך הבוקר (יום ד') על ממצאי דו"ח ועדת גולדסטון בנוגע לבנו. הוועדה טענה במסקנותיה שגלעד זכאי להגנות הנגזרות מהאמנות הבינלאומיות בטיפול בשבויי מלחמה וכי הוא ראוי להגנה, טיפול אנושי וזכאי לביקורי הצלב האדום ללא דיחוי. כמו כן קוראת הוועדה לחוטפיו של שליט למסור מידע על מצבו לאלתר.

 

עם זאת, הוועדה הביעה את דאגה מהכרזות ישראל לפיהן המצור על רצועת עזה יימשך עד לשחרורו של שליט.

 לדעת הוועדה החלטה זו מטילה עונש קולקטיבי על תושבי עזה.

 

שליט ציין כי מסקנות הוועדה קובעות שיש להביא לשחרורו המהיר של גלעד: "או לפחות בשלב ראשון לתת לו את זכויותיו כשבוי מלחמה על-פי אמנת ז'נבה שמשמעותן להגן עליו, להתייחס אליו בצורה הומנית, לאפשר לו תקשורת עם העולם החיצון ולאפשר לצלב האדום לבקר אותו ללא דיחוי אינפורמציה על מצבו חייבת להיות מסופקת למשפחתו", אמר שליט ל-ynet.

 

שליט האב ציין כי הוא עצמו רואה בגלעד חטוף או בן ערובה וכך גם הציג את הנושא בפני הוועדה. הוא מצפה שחמאס יקיים את המלצות הוועדה ויאפשר קשר עם גלעד. בכוונת המשפחה לפנות בהקדם פעם נוספת לצלב האדום בז'נבה כדי להסב את תשומת לבם למסקנות הוועדה שמונתה על-ידי ועדת זכויות האדם של האו"ם.

 

שליט הוסיף כי בני המשפחה ואנשי הוועדה חלוקים בשאלת מעמדו המשפטי והחוקי של גלעד: "אני טענתי בעדותי בוועדה ואף הצגתי מסמכים המחזקים טענה זו כי גלעד אינו שבוי, אלא מוחזק כחטוף או בן ערובה וחייבים לשחרר אותו מיידית, לא רק מסיבות הומניות, אלא משום שהחזקה של חטוף או בן ערובה היא פשע מלחמה חמור על-פי סעיף 8 של אמנת רומא".

 

למרות שהוועדה לא קיבלה את עמדתו ולמרות שחמאס טוען גם כן שמדובר בשבוי מלחמה, הרי שגלעד לא מקבל את זכויותיו גם כשבוי. שליט אמר כי כעת לומדים בני המשפחה את הדו"ח וישקלו את צעדיהם לנוכח מסקנותיו והמלצותיו. בצהריים יגיע נועם שליט למעבר הגבול בנחל עוז, שם אמורה להתקיים עצרת משני צדי מעבר הגבול.

 מהצד הישראלי יפגינו חברי מטה המאבק עם בני המשפחה ו"צבא החברים של גלעד" בקריאה להביא לשחרורו המהיר של החייל החטוף.

 

בצד הפלסטיני של המעבר אמורים להפגין עשרות בני משפחה של אסירים פלסטינים בקריאה לשחרר את קרוביהם הכלואים בישראל. שליט אמר כי הוא מקווה שגם ההפגנה מהצד הפלסטיני תצא לפועל וכי ליוזמה הייחודית יהיה מענה. מחר ינסו חברי מטה המאבק להעביר לעזה חבילת שי לגלעד שהכינו הוריו לקראת ראש השנה. במקביל יועברו כ-100 חבילות לאסירים פלסטינים הכלואים בישראל לרגל עיד אל-פיטר שיצוין בשבוע הבא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נועם ואביבה שליט, אתמול לאחר פגישה עם נתניהו
צילום: דודי ועקנין
מומלצים