שתף קטע נבחר

הרב של טורקיה פגש את אסד: "הוא נחמד"

ראש הממשלה הטורקי הזמין את הרב יצחק חליבה לארוחה לכבוד הנשיא הסורי - והוא התייצב. "זה לא קשור לפוליטיקה. לחצנו ידיים, ביקשתי ממנו שיביא לשלום עם ישראל"

התיווך הטורקי במשא ומתן העקיף בין ישראל לסוריה לא הניב לפי שעה מפגש פנים אל פנים בין המנהיגים, אבל ממש לפני כמה ימים פגש הרב הראשי של טורקיה את נשיא סוריה אסד. הם לחצו ידיים והחליפו ברכות חמות וחיוכים. בשיחה עם ynet שיחזר הרב את המפגש הנדיר וסיכם: "אסד היה נחמד".

 

יצחק חליבה (69), הרב הראשי של טורקיה מאז 2002, הוזמן על-ידי ראש הממשלה רג'פ טאיפ ארדואן לסעודה מיוחדת שנערכה ביום ד' בשבוע שעבר במלון באיסטנבול, לרגל ביקורו של אסד במדינה. בין המוזמנים היו דיפלומטים רבים, ונציגי כל הדתות במדינה: הפטריארך הנוצרי, הארמני והמופתי המוסלמי.

 

לצפייה בתמונות המפגש עם אסד - לחצו כאן

 

בסיום הסעודה לרגל שבירת צום הרמדאן, נאמו אסד וראש הממשלה הטורקי. "לחצתי את ידו של אסד, כשכל אחד מאיתנו אנשי הדת הציג את עצמו בפניו. הוא אמר לי, 'אתה יודע, יש גם בסוריה קהילה יהודית'. עניתי לו שבוודאי שאני יודע - הרי אנחנו מספקים להם צרכים דתיים שהם מבקשים, כמו מוהל או שוחט".

 

לדברי חליבה, "אסד היה נחמד, אנחנו כולנו בני אדם.

כשאנשים מדברים ביניהם ושופכים את הבעיות שלהם סביב השולחן, אז מסתדרים יותר טוב. יש אוזן קשבת וכל אחד מקשיב לשני".

 

חליבה הוסיף: "אני כאיש דת לא נכנס לעניינים פוליטיים - ראש ממשלת טורקיה הזמין אותנו, אז אנחנו באים. הגעתי לשם בתור נציג טורקיה, זה לא עניין פוליטי וזה לא פוגע בציונות שלי. אמרתי לו שאנחנו רוצים שלום וביקשתי ממנו שיביא לשלום עם ישראל".

 

המידע הראשוני התקבל באמצעות האימייל האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסד וארדואן, בשבוע שעבר
צילום: AFP
מומלצים