שתף קטע נבחר

דירקטוריון אמבלייז השעה את רייפמן מתפקידיו

בחברה משדרים עסקים כרגיל, למרות הסתבכויותיו של אלי רייפמן. בעקבות מעצרו הוחלט להשעותו מתפקידיו כדירקטור באמבלייז וכמנכ"ל החברה הבת אמבלייז מובייל

משרדי אמבלייז ברעננה נמצאים באותו בניין בו פועלת גם חברת נייס ובבניין הסמוך נמצאת ענקית התוכנה SAP. למרות זאת, הכיכר שלידה ניצבים הבניינים נקראת "כיכר אמבלייז" - לא ככינוי חיבה או שם קוד של עובדי ההיי-טק באזור, אלא על גבי שלט רשמי של עיריית רעננה.

 

אתמול (ב') אי אפשר היה למצוא במקום זכר לפרשת אלי רייפמן. "אמבלייז?", תוהה השומר בכניסה לחניון. "אתה מתכוון לרחוב? הנה, יש כאן שלט". אחרי שאני מזכיר לו את היריות על רכבו של המייסד הוא נזכר: "אה, חברה! זה בבניין של נייס". הוא לא יודע להצביע על המקום המדויק בו התרחשה התקרית. "רק היום הביאו אותי לכאן", הוא מסביר.

 

עובדים מחברות אחרות ישבו לאכול את ארוחת הצהריים ברחבה שבין הבניינים, אבל כמעט שאי אפשר היה למצוא עובד אמבלייז אחד לרפואה - נראה כאילו כולם העדיפו להסתגר בתוך משרדי החברה וחלקם מיהרו להיבלע בחניון הבניין.

 

גם החברה עצמה מנסה להמשיך מבלי להתעכב על ההסתבכויות של רייפמן. אתמול יצאה הודעה רשמית על מעצרו, תוך ציון כי "הבעיות האישיות, המשפטיות ופיננסיות של אלי רייפמן אינן משפיעות בצורה כלשהי על פעילות החברה", בהודעה הודגש גם כי רייפמן הוא דירקטור בקבוצת אמבלייז ומנכ"ל החברה הבת אמבלייז מובייל - כלומר, היה עד מעצרו.

 

"דירקטוריון החברה החליט להשעות את מר רייפמן מכל תפקידיו בחברה עד להודעה חדשה", נכתב בהודעת החברה. אמיר קופרוואס, סגן נשיא באמבלייז מובייל ואחראי על פיתוח עסקי של החברה, מחליף את רייפמן באופן מיידי ונושא מעתה בכל החובות של מנכ"ל החברה.

 

בסוף השנה יושק הטלפון הסלולרי החכם

אבמלייז החלה את דרכה ב-1994 בשםGEO ופעלה בתחום ההדרכות באמצעות מחשב וב-1996 פיתחה טכנולוגיה בשם Emblaze להעברת תכני וידיאו ואודיו על גבי רשתות תקשורת, במקביל להנפקה בבורסה בלונדון. ב-1998 שינתה החברה את שמה לאמבלייז וב-1999 כבר הציגה טכנולוגיה להעברת תכני וידיאו אל טלפונים סלולריים. החברה מכרה מערכות מולטימדיה לחברות ענק כמו אריקסון ולוסנט בעסקאות משמעותיות.

 

ב-2001 הוקמה אמבלייז מובייל, חברה בת שפיתחה את הטלפון הסלולרי הישראלי הראשון, שנקרא אלפא-סל. המכשיר הושק בארץ בחברת פרטנר, ובאמבלייז בנו ציפיות להצלחה כלל עולמית ותחרות עם יצרניות סלולר מובילות. החברה אכן דיווחה על כמה עסקאות עם חברות בחו"ל, אולם המכשיר היה עבה וגדול ולא נחל הצלחה.

 

בחברה לא הרימו ידיים ועד סוף השנה צפויה אמבלייז מובייל להשיק טלפון סלולרי חכם, מונוליט, אותו פיתחה יחד עם שארפ ועם כמה שותפים טכנולוגיים, ביניהם פיוניר, פנסוניק, אריקסון וסמסונג. חברה בת אחרת, emoze, מפתחת יישום לקבלת דואר אלקטרוני בטלפונים סלולריים וזכתה בתחילת השנה בתואר יישום הדואר האלקטרוני הטוב ביותר לטלפון סלולרי בתערוכת ברצלונה.

 

אבל עיקר הפעילות של אמבלייז מגיעה מפורמולה מערכות, שנרכשה על ידי אמבלייז בנובמבר 2006 - אחת מחברות התוכנה הגדולות בארץ. פורמולה כוללת את מטריקס, שעוסקת בייעוץ והטמעה של מערכות תוכנה ומתכננת ומפתחת שילוב של פרויקטי מיחשוב בארגונים גדולים, את חברת מג'יק שמפתחת פלטפורמה לשילוב של יישומים ומערכות בסביבת עבודה עסקית, ואת ספיאנס, אשר מפתחת פתרונות תוכנה לתחום הביטוח והמגזר הפיננסי.

 

קבוצת אמבלייז כולה מעסיקה כיום יותר מ-6,000 עובדים ברחבי העולם, רובם בישראל. אמבלייז נסחרת בבורסה בלונדון לפי שווי של 42 מיליון ליש"ט.

 

הכתבה התפרסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רייפמן בביהמ"ש, אתמול
צילום: גיל יוחנן
מומלצים