שתף קטע נבחר

פרס נובל: בבריטניה מהמרים על עמוס עוז

עיתון הגארדיאן מדווח כי הסופר הישראלי הוא הפייבוריט בין המועמדים לזכייה בפרס נובל לספרות לשנת 2009. את רשימת המאה נועל איאן מקיואן

ההימורים לקראת הענקת פרס נובל לספרות לשנת 2009 בעיצומם. אם להסתמך על המהמרים לקראת הענקת הפרס שתתרחש באוקטובר, נראה כי הסופר הישראלי עמוס עוז מעולם לא היה קרוב יותר לזכייה. עיתון הגרדיאן הבריטי מדווח היום (ד') כי עוז הוא המועמד המוביל את רשימת המועדפים על המהמרים.


עוז. הפייבוריט של המהמרים (צילום: מרב יודילוביץ')

 

אחרי עוז ניצבים ברשימה בסדר עולה הסופרת האלג'יראית אסיה ג'באר (פטימה זהרה אימלייאן), הסופר הספרדי חואן גויטיסולו והסופרים האמריקנים ג'ויס קרול אואטס, פיליפ רות ותומס פינצ'ון, הסופר האיטלקי קלאודיו מגריס והסופר היפני הרוקי מורקמי.

 

הימורים זה נחמד, אבל גם ביומון הבריטי יודעים שנבואה ניתנה לשוטים וזו אולי הסיבה שבאותה הנשימה, הם ממהרים לסייג. "עוז לא צריך למהר ולהכין את נאום הזכייה בנובל", נכתב באותה הידיעה שמזכירה לקוראים כי הזוכה בפרס בשנה שעברה, הסופר הצרפתי ז'אן-מארי גוסטב לה קלזיו, הגיע ברשימות המהמרים רק למקום ה-14.

 

ברשימת ההימורים של הגרדיאן נמצאים הסופרים הבריטיים הרחק מאחור. הסופר סלמן רושדי, למשל, הגיע למקום ה-80 בלבד. את המקום האחרון ברשימת המאה סוגר אחר כבוד איאן מקיואן.

ועדת פרס נובל לספרות מקבלת מדי שנה 350 הצעות למועמדים מכל העולם ומצמצמת את הרשימה ל-20 שמות המועברים לקבוצה של 18 חברי אקדמיה שבוחרים את הזוכה. כעת, מדווח הגארדיאן, צומצמה הרשימה לחמישה מועמדים.

 

ההכרזה על הזוכה תיערך כאמור, באמצע חודש אוקטובר. במהלך העשור האחרון מרביתם המוחץ של הזוכים הגיעו ממדינות אירופה. ברשימת הזוכים האחרונים היו בין היתר גם דוריס לסינג הבריטית, אורהאן פאמוק מטוריקה, הרולד פינטר הבריטי, חוזה סאראמגו, מפורטוגל, אימרה קרטש מהונגריה, גאו שינג'יאן מצרפת וגינתר גראס מגרמניה.

 

 

למידע נוסף על ספרים - חפשו  בזמן ynet

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רושדי. רחוק במקום 80
צילום: איי פי
לאתר ההטבות
מומלצים