שתף קטע נבחר

טורקיה: על מועצת הביטחון לדון בדו"ח גולדסטון

אנקרה, שהפכה השנה לחברה לא קבועה במועצת הביטחון, דורשת לדון בדו"ח השנוי במחלוקת על פשעי המלחמה שבוצעו במהלך מבצע עופרת יצוקה. ראש הממשלה הטורקי, טאיפ ארדואן, אמר בניו יורק: האשמים צריכים לתת את הדין

ראש הממשלה הטורקי טאיפ ארדואן אמר אמש (שבת) כי אנקרה תבקש לערוך במועצת הביטחון של האו"ם דיון על דו"ח גולדסטון השנוי במחלוקת, העוסק בפשעי המלחמה שבוצעו לכאורה במהלך מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה.

 

"בהחלט ננקוט בעמדה הקוראת למועצת הביטחון לדון בנושא", אמר ארדואן, השוהה בניו יורק

לרגל העצרת הכללית של האו"ם, לעיתונאים.

 

לפי הדו"ח שפירסמה הוועדה שבראשות ריצ'רד גולדסטון בשבוע שעבר, הצבא הישראלי והחמושים ברצועת עזה ביצעו פשעי מלחמה, וייתכן שגם פשעים נגד האנושות, במהלך העימות. הוועדה קראה למועצת הביטחון להעביר את הנושא לטיפול בית הדין הבינלאומי בהאג, אם תוך חצי שנה ישראל והפלסטינים לא יחקרו את ההאשמות ויעמידו לדין את האחראים לפשעים.

 

ארדואן: רוצה לתווך בין ישראל לפלסטינים 

ארדואן, שארצו הפכה בינואר לחברה בלתי קבועה במועצת הביטחון, אמר כי מי שאחראי לפשעים מלחמה ברצועת עזה צריך לתת את הדין. "אנחנו בעד לפתוח בדיונים על דו"ח גולדסטון. כל מי שאשם צריך להיות מזוהה ולהיענש כנדרש".  

 

ישראל וחמאס הכחישו את ההאשמות שהועלו בדו"ח. התעקשותה של אנקרה בנושא עלולה להכעיס את וושינגטון, שטוענת שדיון על הדו"ח צריך להתקיים במועצת זכויות האדם של האו"ם ולא במועצת הביטחון. לארה"ב יש זכות וטו במועצת הביטחון, ולכן לא סביר שדיון בדו"ח יוביל להחלטה נגד ישראל.

 

ארדואן התייחס גם לתהליך המדיני ואמר כי טורקיה תשמח לתווך בשיחות בין

ישראל לפלסטינים, כמו גם לשוב לתפקידה כמתווכת בשיחות הבלתי ישירות בין ישראל לסוריה - למרות שישראל הבהירה כי היא מעוניינת רק בשיחות ישירות עם דמשק.

 

עם זאת, ארדואן הבהיר שרק פיוס בין חמאס לפתח תוכל להוביל להסדר עם ישראל. לדבריו, "ברגע שתהיה לנו אחדות בפלסטין, נוכל להגיע לתוצאות חיוביות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארדואן. רוצה להעניש את האחראים
צילום: AP
הריסות מבנה בעזה שהותקף במהלך המבצע
צילום: AP
מומלצים