שתף קטע נבחר

הדולר היציג ירד ב-0.37% ונקבע על 3.766 ש'

הדולר התחזק השבוע בעולם על רקע פרסומם של מספר נתוני מאקרו בשוק האמריקאי שהיו חלשים מהצפוי. בבנק לאומי מעריכים כי העלייה בתיאבון לסיכון בשילוב עם הסנטימנט השלילי כלפי הדולר בעולם יביאו להיחלשותו מול השקל

הדולר היציג ירד ב-0.37% ונסחר סביב 3.766 שקלים. היורו היציג ירד ב-0.193% ונקבע על 5.4831 שקלים.

 

אתמול עלה הדולר ב-0.6% ושערו היציג נקבע על 3.78 שקלים. היורו היציג ירד ב-0.3% ונקבע על 5.4937 שקלים. בסיכום שבועי התחזק הדולר בכ-1% מול השקל.

   

השבוע התחזק הדולר מול השקל על רקע מגמת ההתחזקות בעולם, תוך שנסחר מול השקל בטווח צר יחסית. גם החלטתו של בנק ישראל שלא להעלות את הריבית תרמה לחולשת השקל.

  

בבנק לאומי מציינים כי פיחות זה שחל במטבע המקומי לא לווה ברכישות דולרים מצד הבנק המרכזי שגם השבוע, כמו בשבוע שעבר, המשיך להדיר את רגליו מהמסחר. להערכת כלכלני הבנק חוסר התערבות זה נבע הן מכך שהדולר ממילא התחזק ע"י כוחות השוק והן מכך שהתנהגותו של המטבע האמריקאי בשוק המקומי לא חרגה מהתנהגותו בעולם.

 

הערכה: הדולר ימשיך להיחלש

בעולם התחזק הדולר השבוע על רקע פרסומם של מספר נתוני מאקרו בשוק האמריקאי שהיו חלשים מהצפוי, ביניהם ניתן להזכיר את נתוני מכירות הבתים (לאוגוסט), סקר ביטחון הצרכנים (לספטמבר), סקר ה-ADP למספר המשרות שאבדו במשק (לספטמבר) ומדד מנהלי הרכש של שיקגו (לספטמבר). נתונים אלו שהפתיעו לרעה הקטינו את התיאבון לסיכון, מה שהביא להסטת כספים לעבר המטבע האמריקאי הנתפס כנכס בטוח יחסית.

  

בבנק לאומי מעריכים כי העלייה בתיאבון לסיכון בשילוב עם הסנטימנט השלילי כלפי הדולר בעולם יביאו להיחלשותו מול השקל. בבנק הפועלים ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך פיזור מטבעי כולל בעיקר דולר, יורו וליש"ט, בעקבות הירידה הצפויה באטרקטיביות של המטבע האמריקאי כמטבע מקלט. 


פורסם לראשונה 02/10/2009 09:13

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יורדים. דולר ויורו
צילום: AP
מומלצים