שתף קטע נבחר

בעקבות נתוני האבטלה: צפי לירידות בוול סטריט

הכלכלה האמריקאית צפויה לאבד בחודש ספטמבר 175 אלף משרות. אכזבה בנתון תגרור את וול סטריט ליום נוסף של ירידות חדות

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט רושמים בשעה זו ירידות שערים וצפויים להגביר את הצניחה שרשמו הבורסות אמש. הסיבה: דו"ח התעסוקה של הממשל האמריקאי ש הצביע על עלייה בשיעור האבטלה בספטמבר לשיא של 26 שנה. 

 

החוזים העתידיים על מדד S&P 500  הפוקעים בחודש דצמבר נסוגים ב-0.3% לרמה של 1,023 נקודות. החוזים על מדד דאו ג'ונס נסוגים ב-0.4% לרמה של 9,437 נקודות והחוזים על מדד נאסד"ק נחלשים ב-0.4%.

  

מדד S&P 500 איבד מתחילת השבוע 1.4% על רקע החששות כי הראלי שנרשם בשבעת החודשים האחרונים מוגזם ומתמחר צפי להתאוששות כלכלית. אתמול רשמו המדדים בוול סטריט את הירידה החדה ביותר בשלושת החודשים האחרונים כשמדד נאסד"ק צנח ב-3%.  

 

"הסבירות למיתון כפול עדיין קיימת"

"הסבירות למיתון כפול עדיין קיימת למרות שזה איננו התרחיש המרכזי עליו בונה קרן המטבע הבינלאומית את תחזיותיה. לפיכך על ממשלות העולם אסור להפסיק את חבילות התמריצים", כך אמר דומיניק שטראוס קאן, נשיא קרן המטבע הבינלאומית.  

 

"המדינות המפותחות מציעות אפשרות טובה לגידול בביקושים אבל הן צריכות עוד מימון ועל כן על הבנק העולמי להעניק יותר הלוואות", אמר רוברט זאוליק, נשיא הבנק העולמי לרשת CNBC.

  

מאקרו

שיעור האבטלה בארה"ב זינק ל-9.8% בחודש ספטמבר, כך על פי קונסנזוס הכלכלנים של בלומברג, לעומת שיעור אבטלה של 9.7% בחודש אוגוסט. הכלכלה הגדולה בעולם איבדה על פי ההערכות 175 משרות, הירידה הנמוכה ב-13 החודשים האחרונים, כך עוד מראה חציון תחזיות הכלכלנים של בלומברג.

  

מניות במרכז

מניות בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב במונחי שווי שוק' רושמות ירידות שערים במסחר המוקדם.

  

שברון, חברת הנפט השנייה בגודלה בארה"ב' מאבדת 0.6% למחיר של 68.4 דולר במסחר בגרמניה בעוד מחירי החוזים העתידיים על מחיר הנפט למסירה בנובמבר יורדים ב-1.7% ל-69.62 דולר לחבית במסחר בבורסת הסחורות בניו יורק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים