שתף קטע נבחר

ראאד סלאח: נתניהו עלול להבעיר את המזה"ת

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אמר בעקבות האירועים האלימים בהר הבית, כי "אם ניאלץ לבחור בין ויתור על מסגד אל-אקצה ללהיות שאהידים, אנו בוחרים להיות שאהידים"

כשברקע הדי המתיחות שנרשמו בערב יום כיפור בהר הבית, התקיים הערב (יום ו') באום אל-פחם הכנס השנתי למען מסגד אל-אקצה. מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שייח ראאד סלאח, התייחס בנאומו לאירועים והבטיח כי אם על המוסלמים לבחור בין לוותר על מסגד אל אקצה לבין להיות שאהידים - התשובה עבורם ברורה.

 

הכנס, שזו לו השנה ה-14, התקיים תחת הכותרת "40 שנה מי יכבה את האש". רבבות המשתתפים צפויים לאסוף כסף למען המסגד, הנמצא לדבריהם בסכנה. סאלח התעלם במופגן מהקלטת של החייל החטוף, גלעד שליט, ובחר רק לשלוח ברכה לאסירות הפלסטיניות שהשתחררו לבתיהן במסגרת העסקה.


רבבות משתתפים בכנס. כספים נאספו (צילום: זום אאוט הפקות) 

 

שייח סלאח הקדיש את עיקר נאומו למאבק המוסלמי למען אל אקצה ואמר: "נתניהו המשוגע הפוליטי הזה עלול לשרוף את הכל". לדבריו, אם נתניהו "יחזור על הטעות הטיפשית" של פתיחת מנהרת החשמונאים שלו בשנת 1996, כשפתח את מנהרת הכותל, "זה עלול להבעיר את כל המזרח התיכון".

 

הדברים נאמרו על רקע האירועים הקשים שהיו בהר הבית בערב יום הכיפורים, בהם נפצעו מתפללים מוסלמים ושוטרים. בין היתר, נעצרו האימאם של מסגד אל-אקצה, שייח עקרמה צברי, שנמנה על חברי המועצה האסלאמית העליונה. צברי הגיע לאום אל-פחם וסאלח התחייב גם בפניו כי העם המוסלמי יוסיף לעמוד 24 שעות כמגן אנושי למען אל-אקצה.

 

לדבריו, "אם מדינת ישראל תיתן לנו לבחור בין לוותר על מסגד אל-אקצה או להיות שאהידים, אנחנו בבירור בוחרים להיות שאהידים, אנחנו אומה שלא מוותרת, אנחנו נמות וננצח מסגד אל-אקצה הוא עניין שלא מוותרים עליו, ואנחנו ננצח בעזרת השם".

 

במסר ברור לעולם הערבי, אמר סלאח: "אחרי 40 שנה שנכבש מסגד אל-אקצה, מה שנשרף זה הכבוד של האומה האסלאמית, ולא מסגד אל-אקצה, ואנחנו לא נחזיר את הכבוד שלנו עד שמדינת ישראל לא תצא מירושלים. מי ששותק על הכבוד שלו הוא כמו שטן אילם, למה השקט הזה לכיבוש הישראלי?".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סלאח. התעלם מגלעד שליט
צילום: זום אאוט הפקות
העימותים בהר הבית
צילום: גיל יוחנן
מומלצים