שתף קטע נבחר

זירת הקניות

41 טורבינות רוח יפיקו עשירית מהחשמל בקפריסין

חוות הטורבינות במערב האי תחל לפעול ב-2010 ותפיק 82 מגהוואט חשמל - מספיק עבור כ-50 אלף בתי אב. בשלב ב' של הפרויקט הפרטי תוקם חווה נוספת בגודל דומה

קפריסין הצליחה היכן שמדינות גדולות ומתקדמות ממנה כשלו: בשנה הבאה יפיק האי השכן עשירית מתצרוכת החשמל שלו באמצעות 41 טורבינות רוח. בסוף השבוע הונחה אבן הפינה לחוות טורבינות שתפיק 82 מגהוואט חשמל - הגדולה מסוגה באגן הים התיכון. ההשקעה בפרויקט נאמדת בסכום של 200 מיליון אירו.

 

"זהו פרויקט גדול. בדרך כלל באירופה - במיוחד בספרד או יוון - הם שוקלים פרויקטים של 20 או 30 מגהוואט. מבחינה זו, 82 מגהוואט נחשב פרויקט עצום. הוא הגדול מסוגו באזור", אמר אקיס אלינס, יושב ראש החברה שתבנה את החווה.

 

החברה הבריטית פלטינה פרטנרז יחד עם בנק ההשקעות של האיחוד האירופי יממנו מחצית מהפרויקט כהלוואה. כשיחל לפעול, יהיה הפרויקט מתעריף גבוה וקבוע ל-20 שנה של ייצור חשמל ממקורות מתחדשים שאומץ לאחרונה על ידי ממשלת קפריסין ונציבות האיחוד האירופי.

 

החווה, על צלע הר באזור פאפוס במערב האי, תהיה השלב הראשון של פרויקט בן שני שלבים, שיפיק בסופו של דבר 140 מגהוואט חשמל. מדובר בפרויקט ייצור החשמל הפרטי הראשון במדינה. "זה היה קשה משום שעבדנו מול גורמי ממשל שלא הבינו בדיוק מזה טורבינות רוח. הם חשבו שזה מפלצת או משהו מהחלל", אמר אלינס.

  

בקפריסין שטופת השמש יש מסתבר מספיק רוח כדי לסובב את להבי הטורבינות. "איננו הארץ עם הרוח הכי חזקה, אך יש לנו רוח בעוצמה של 6 מטר לשנייה למשך 1,600 שעות בשנה. אך עם הטכנולוגיה החדישה של חברת וסטס, נוכל להצליח", אמר אלינס. 

 

החווה תפיק 120 אלף קילווואט/שעה של חשמל בשנה - מספיק עבור 50 אלף בתי אב. הפרויקט יחסוך פליטה של 100 אלף טונות פחמן דו חמצני והיה גם זינוק מבחינתה של קפריסין לתחום ניצול אנרגיות מתחדשות. הפרויקט הנוכחי יקרב את אותה ליעד האירופי של הפקת 20 אחוז מתצרוכת החשמל באמצעים ידידותיים לסביבה עד 2020.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חוות טורבינות רוח באיטליה. ארכיון
צילום: רויטרס
מומלצים