שתף קטע נבחר

גולדסטון ענה לראש העיר: תזמין אותי לשדרות

דוד בוסקילה האשים את יו"ר ועדת האו"ם בהתעלמות מהקסאמים, גולדסטון לא התעלם מהמכתב והשיב: "הצהרנו שהרקטות הן פשע מלחמה". ראש העיר כבר נערך לבואו

ההתנצחות סביב דו"ח האו"ם על מבצע "עופרת יצוקה" לא שוככת, ויו"ר הוועדה המושמץ משיב לראש העיר שדרות: שלושה ימים מאז שראש העיר דוד בוסקילה כתב לשופט ריצ'רד גולדסטון, ענה לו היום (א') יו"ר הוועדה במכתב קצר, ודחה את ההאשמות על התעלמות הוועדה מירי הרקטות על ישראל.

 

במכתב התשובה כתב גולדסטון: "ציינו בדו"ח את ירי הרקטות והפצמ"רים לעבר דרומה של ישראל",

והדגיש כי "הצהרנו שירי הרקטות והפצצות יש בו משום ביצוע פשעי מלחמה ואולי אף פשעים נגד האנושות".

 

השופט היהודי-דרום אפריקני הזכיר ש"חברי הוועדה ביקשו לבקר ביישובי הדרום ובמיוחד בשדרות, אולם ממשלת ישראל לא אישרה את הביקור. אשמח לקבל את הזמנתך לבקר בשדרות בביקורי הבא בישראל", כתב גולדסטון, ואף בירך את בוסקילה בשנה טובה.

 

"הופתעתי מהמהירות שבה הגיב גולדסטון", אמר בוסקילה היום. "ציפיתי שיגיב, כי כתבתי באמת מתוך סערת רגשות, אבל חשבתי שזה ייקח מעט זמן. אני גם מאמין שמשהו זז בו עקב הביקורת ועקב המכתב, ושהוא באמת רוצה לבוא לביקור בשדרות. אנו בהחלט נערכים לקראת ביקור כזה".

 

למרות שהופתע, ראש העיר לא בזבז זמן - ושיגר מכתב תגובה לתגובה, בו הוא שב ודחה את טענתו של גולדסטון כי הוועדה נהגה באיזון במסקנותיה:

"האשמתך את החמאס, ארגון הטרור הפונדמנטליסטי, בפשעי מלחמה, כמוה כתוספת שם נרדף לשמם, שכן ארגוני הטרור מהותם, יסודם, ודרך פעולתם מושתת על הפרה בוטה של זכויות אדם ופגיעה בחפים מפשע", כתב.

 

בוסקילה הוסיף כי ההשוואה שעשתה הוועדה בין החמאס - שיזם את הירי לעבר אזרחים - לבין צה"ל, שפעל להפסיק את האש, היא בלתי מוסרית וחוטאת לצדק. "אני מאחל לך שנה טובה, ומזמין אותך לבקר בשדרות. בטוחני כי בעת שתסייר כאן תוכל להיטיב ולהבין את מצוקתנו, אבל גם תוכל להתרשם כי איננו שוחרי מלחמה וכל שאנחנו מבקשים הוא לחיות בשלום ובשלווה עם שכנינו", חתם בוסקילה את מכתבו. בקרוב, הם אולי יוכלו להתווכח פנים אל פנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גולדסטון. בקרוב אצלנו?
צילום: רויטרס
בוסקילה. כתב מתוך סערת רגשות
מומלצים