שתף קטע נבחר

בימין זועמים: תנ"צ שחם קילל בהתנתקות - ויקודם

במסגרת סבב המינויים שיבוצע ב-2010 בצמרת המשטרה, ימונה שחם - הזכור מהתבטאות קשה שאמר בימי ההתנתקות ב-2005 - לראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. ח"כ אלדד: "הוא התבטא בשפה שעבריינים קשים מהססים להשתמש בה"

רבים בימין לא מוכנים למחול על הדברים החריגים שהטיח קצין המשטרה במתנגדי ההתנתקות. זעמם של אנשי ימין התעורר מחדש בעקבות החלטת השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה להעלות את תת-ניצב ניסו שחם לדרגת ניצב ולמנותו לתפקיד ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה.

 

שחם, מפקד מחוז הנגב לשעבר, הוקלט בימי ההתנתקות מנחה את מפקד מג"ב דרום להכות בפלג גופם התחתון של מתפרעים פוטנציאליים. הוא גם השתמש בלשון בוטה ונתפס אומר: "חרא עליהם, שיישרפו". שחם זומן לבירור, הועמד לדין משמעתי, והתנצל לאחר מכן על דבריו. ביולי 2007 דחה בג"ץ שתי עתירות שהוגשו נגד מינויו של שחם לתפקיד סגן מפקד מחוז ירושלים.

 

כעת מתעוררת המחאה שוב, בשל העלייה בדרגה הצפויה לו בחודשים הקרובים. "זו החלטה רעה, המשפילה ציבור גדול. שחם הציג מערכת שיקולים של בריון משטרתי שלא מהרהר כלל במי שניצב מולו. זהו פרצופה האמיתי של משטרת ישראל", אמרו ל-ynet גורמים בימין.

  

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר ל-ynet כי מדובר "בהחלטה רעה, מקוממת וחסרת רגישות המשפילה ציבור עצום, ששחם בלשונו הגסה ובהתנהלותו האלימה פגע בו". מסיקה קרא לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לעצור את "מעשה האיוולת שעלול להיות התוויית רוח מפקד אלימה ומושחתת לכל הדרגים השונים במשטרה".

  

"אנחנו סלחנו - שהמשטרה תביט במראה"

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר כי "המתנחלים סלחו לשחם אחרי שהתנצל בפומבי בפני ראשי הרבנים שהנהיגו את ההתנתקות. אבל משטרת ישראל היא זו שצריכה להביט בעצמה במראה ולראות שאדם, שעתיד לשאת דרגות ניצב, הוא מי שהתבטא בשפה שעבריינים קשים מהססים להשתמש בה והציג מערכת שיקולים של בריון משטרתי שלא מהרהר כלל במי שניצב מולו. זהו פרצופה האמיתי של משטרת ישראל". ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "קידומו של שחם לדרגת ניצב מטיל צל כבד על המשטרה ומציב נורמות פסולות. המינוי הוא פרס לסגנון עברייני גס רוח".

  

יוסי דגן, מראשי ועד מתיישבי השומרון, שפונה משא-נור במהלך ההתנתקות אמר כי "ניסו שחם מגלם בהתנהגותו את הביטוי 'הגירוש משחית'.

קידומו הוא אות קין לרשויות אכיפת החוק בכלל ולמשטרת ישראל בפרט. מי שמקדם טיפוס אלים ושונא מתיישבים מסוגו שלא יתפלא על הכשלים הקשים והמביכים המתגלים שוב ושוב בעבודת המשטרה".

 

במסגרת סבב המינויים, שיבוצע במהלך שנת 2010, הוחלט גם כי ראש אגף מבצעים, ניצב בנצי סאו, ימונה למפקד מחוז מרכז ואילו ראש מטה אגף החקירות והמודיעין, תת-ניצב דוד מנצור, יועלה לדרגת ניצב וימונה לראש "להב 433". קצין אחר שמשנה את תפקידו הוא מפקד "להב 433", ניצב יורם הלוי, שיהיה ראש אגף קהילה ומשטרה. במשטרה נפוצו שמועות שמינויו של הלוי הוא בעצם מהלך של הדחה הנובע ממערכת יחסים עכורה בינו לבין ראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ'. הלוי עצמו הכחיש את הדברים ואמר לפקודיו: "אל תקשיבו למה שאומרים בתקשורת, לא הודחתי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שחם. התנצל על דבריו
צילום: גיא אסיאג
החלטה משפילה. מסיקה
צילום: דודי ועקנין
צילום: ניב קלדרון
אלדד. ביריון משטרתי
צילום: ניב קלדרון
מומלצים