שתף קטע נבחר

יורוטראש: קונג פו איטלקי לצד ספרדי מעופף

מדור סיכום השבוע חוזר לעניינים עם שער אדיר מ-45 מטרים, הצגה של אחד מהשוערים הטובים בעולם וחגיגות מאה שנים מאכזבות

שבוע עמוס בחגים עבר עלינו, אבל באירופה לא התחשבו במועדי ישראל והמשיכו לשחק כדורגל כאילו לא ישבנו כל הזמן הזה בסוכה. בדיוק בשביל כל אלו שעסקו בארבעת המינים ולא התעניינו בנעשה ברחבי היבשת הקמנו את 'יורוטראש', מדור סיכום השבוע של ynet, שכמו מייקל ג'ורדן פורש וחוזר בתדירות מדהימה.

 

אכזבת השבוע: ככה חוגגים מאה?

עם כל הכבוד לבולוניה, שסחטה בשבוע שעבר תיקו מול יובנטוס, קשה לראות תסריט בו היא לא תגיע כאנדרדוג למשחק מול גנואה הפנטסטית, העולה עליה בכל פרמטר. התסריט היחיד שאיפשר מצב כזה התממש שלשום (א'), כשקבוצתו של ג'וזפה פפאדופולו אירחה את ה'גריפוני' בסטאדיו דל'ארה. לא, לא מצב הרוח המרומם מהתוצאה בטורינו הוא זה ששדרג את מעמדם של הרוסובלו, אלא משהו אחר לגמרי.


שחקני בולוניה בחולצות החג שלהם, תפורות ביד (גטי אימג'ס)

 

בשבוע החולף חגגה בולוניה מאה שנים להיווסדה. המועדון, שהוקם ב-1909, החל את החגיגות עם נקודה מול יובה וקיווה להביא אותן לשיא (ובעצם גם לסוף) במשחק הביתי מול האורחת מהריביירה. הנקודה הבולטת של החגיגות היתה התלבושת שעיצבה הספונסרית "מקרון" - תלבושת בסגנון רטרו, מחווה לקבוצה מ-1909, תפורה בעבודת יד. החברה אף הגדילה לעשות ודאגה לתפירת (שוב, ידנית) 1909 חולצות נוספות למכירה לאוהדים, במחיר 120 יורו.

 

התפאורה היתה מושלמת וגם המומנטום סיפק ניחוח של הפתעה. גנואה, שנמצאת בירידה מסוימת (נקודה משלושה משחקיה האחרונים בליגה), התייצבה בהרכב חסר (ג'וזפה ביאבה, דומניקו קרישיטו, סוקראטיס ומרקו רוסי פצועים) ולאחר 3:2 בולנסיה בליגה האירופית.


ספאטר, סקולי וגנואה מקלקלים את חגיגות המאה של בולוניה (רויטרס)

 

לרוע מזלם של הבולונזים, שהצהירו ערב המפגש כי הם 'חייבים לנצח בחגיגות המאה', ההקדמה דלעיל היתה ארוכה יותר מדקות החסד להן זכו. כבר בדקה העשירית העלה חוסיין חארג'ה את האורחת על הלוח, ועד המחצית דאג ג'וזפה סקולי להכפיל את התוצאה. גם יתרון מספרי (ג'אנדומניקו מסטו הורחק, 52) לא עזר לבולוניה והיא הסתפקה בשער של מרקו די ואיו (85), שלמרבה האכזבה עוד לווה בשער נוסף של גנואה (אלברטו ספאטר). חצי הכוס המלאה - יש להם מספיק זמן כדי לבנות קבוצה ראויה לחגיגות ה-200.

 

שער השבוע: קונג פו איטלקי

אתמול הראינו לכם את השער המדהים של מרטין פאלרמו מבוקה ג'וניורס, שכבש מ-40 מטר בנגיחה. עם הרגל, מסתבר, זה לא פחות מרשים. אמש אירחה טורינו את אנקונה במסגרת המחזור השמיני בסרייה B. חלפו להן 88 דקות רוויות מצבים אך נטולות שערים, בטרם הגיח, ככה משום מקום, ה-שער של השבוע.

 

מתאו סרני, שוערה הוותיק של טורינו, ניסה להרחיק סכנה משערו. על קו החצי חיכה פסקואלה סקיאטרלה, שהחליט לנצל את היציאה של סרני. לא ברור למה לקח לשוער הוותיק כל כך הרבה זמן לחזור עשרה מטר לאחור, אך סקיאטרלה ניצל זאת ועם בעיטת קונג-פו שלא היתה מביישת את ברוס לי (או אריק קנטונה) שלח וולה מדהים לרשת מ-45 מטר. אגב, הטירוף נמשך ממש עד שריקת הסיום, כשטורו מאזנת בדקה ה-94 מראשו של רולנדו ביאנקי.


איקר קסיאס, על ההצגה שלו תקראו בפסקה מתחת (AP)

  

הרגע של השבוע: קסיאס מעופף

לא קשה לומר, אחרי התצוגה שלו מול סביליה, שאיקר קסיאס הוא השוער הטוב בעולם. עם זאת, כשנרגעים קצת, נזכרים שגם ג'יג'י בופון קיים, ואז נכון

יותר למתן ולומר שקסיאס הוא בהחלט טוען ראוי לכתר, ושוער ענק לכל הדעות. שתיים מההצלות שלו בסאנצ'ס פיחואן הן מהמדהימות שתראו העונה: אחת בדקה ה-45, עם הדיפה לא הגיונית לנגיחה עוצמתית מחמישה מטר, והשנייה עוד יותר מטורפת - סיכול שער בטוח מטווח אפס, כשהשחקן כבר היה בדרכו לחגוג את הכיבוש.

 

אחרי הצלות שכאלו אין צורך להכביר במילים, רק לצפות שוב ושוב, וכמובן, כמו בכל פעם שרואים עצירה מטורפת, להיזכר בכמה ביצועים בלתי נשכחים של שוערים. הנה העצירות בהן נזכרנו בשנייה שראינו את קסיאס מעופף (אתם מוזמנים להזכיר עוד בתגובות):

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים