שתף קטע נבחר

רה"מ הספרדי לפרס: "נעשה הכל למען השלום"

חוסה לואיס רודריגז ספטרו, שארצו תהפוך בינואר לנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, הבטיח לנשיא כי מדריד תהיה "מאוזנת" ותחתור לשלום במזרח התיכון. פרס תקף את דו"ח גולדסטון: "לא נסכים שגוש אנטי-ישראלי יחקור אותנו"

ראש ממשלת ספרד, חוסה לואיס רודריגז ספטרו, נפגש היום (ה') בשעות הצהריים עם נשיא המדינה, שמעון פרס, במשכנו בירושלים. השניים דנו בתהליך השלום באזור ובדו"ח גולדסטון, על רקע כניסתה של ספרד לתפקיד הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי בעוד חודשיים וחצי.

 

במהלך הפגישה הבטיח ספטרו לפרס כי "ספרד תהיה מאוזנת ללא משוא פנים ותגלה הבנה, הן לאינטרס הישראלי והן לאינטרס הפלסטיני". בהצהרה שמסר אחרי הפגישה אמר כי "בשעה זו אנו מתקרבים לינואר, אז נקבל את נשיאות האיחוד. לא נביט הצידה וניתן לששת החודשים לעבור ללא עבודה. נעשה כל מה שאפשר למען השלום. זו מטרה גדולה והקהילה הבינלאומית מצפה לכך". 

 

ספטרו איחר לפגישה עם פרס ב-45 דקות, לאחר שהתעכב במוזיאון "יד ושם". "אני נרגש מביקור במוזיאון השואה", הסביר, "העם הספרדי תמיד יגן על זיכרון הכאב והסבל של העם היהודי שעמד בפני הנאצים. היתה זו גם ממשלת ספרד שקבעה יום לזכר השואה כדי שהדורות הצעירים יהיו מודעים לחלק האפל ביותר של ההיסטוריה".


פרס וספטרו. סיכמו להיפגש במדריד (צילום: משה מילנר, לע"מ)

 

פרס על גולדסטון: ישראל חוקרת הכל בעצמה 

במהלך הפגישה התייחס הנשיא פרס לדו"ח גולדסטון, המאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, ואמר: "לא נסכים עם העובדה שגוש אנטי-ישראלי, של הליגה הערבית ומדינות אנטי-ישראליות, יחקור את ישראל. מדובר במדינות שבעצמן לא דואגות לזכויות אדם במדינתם. אם

מועצת זכויות האדם רוצה להראות הגינות ושיקול דעת אנו מציעים לה לצאת קול רם וברור כנגד קריאת איראן להשמדת ישראל, אם אני לא טועה הזכות לחיים כלולה במצע האו"ם".

 

"חברה אחת באו"ם לא יכולה לקרוא להשמדת חברה אחרת", הוסיף פרס, "זה בניגוד לאמנה הבינלאומית". הוא הוסיף כי אין צורך לחקור את ישראל משום שישראל חוקרת בעצמה באופן יסודי כל מהלך צבאי, קטן או גדול.

 

פרס אמר לספטרו כי הוא מודה לממשלת ספרד "על עמדתכם כנגד מעצר קצינים ישראלים", והוסיף כי מדינת ישראל רוצה לשוב לשולחן הדיונים עם הרשות הפלסטינית בהקדם. ספטרו מצדו הזמין את פרס לביקור רשמי במדריד - ונענה בחיוב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ספטרו ביד ושם. "נגן על זיכרון הכאב"
צילום: AFP
מומלצים