שתף קטע נבחר

אטיאס: אינטרסנטים יוצרים פאניקה בשוק הנדל"ן

שר השיכון בכנס הנדל"ן השנתי של המי"ל: "לזוגות הצעירים אסור להתפתות לחשוב שמחירי הדירות יעלו. יש לנו תוכניות שיאזנו את המצב ויורידו את מחיר הדירות"

"לזוגות הצעירים אסור להתפתות לחשוב שמחירי הדירות יעלו. יש לנו תוכניות שיאזנו את המצב ויורידו את מחיר הדירות. קיימים בעלי אינטרסים שמתראיינים לתקשורת ויוצרים לחץ בשוק כאילו המחירים רק יוסיפו לעלות", כך אמר שר השיכון, אריאל אטיאס, בכנס הנדל"ן של המי"ל.

 

 

לדברי אטיאס, במדינת ישראל קיים קושי לזוגות צעירים לרכוש דירה. השר, בן ה-39, אמר כי הוא עדיין רואה את משפחתו כזוג צעיר, ולכן משמש כפה לאותם זוגות. "יש לנו את היכולת לטפל בנושא. המחסור בדירות ועליית המחירים אינם דבר של מה בכך. כשזוגות נכנסים לסחרחורת של מחויבות ללא ודאות לגבי עתידם. זה עולם של היצע וביקוש ואנחנו נשפיע בצד ההיצע. אסור להגיד שזה גדול עלינו".

 

אטיאס אף אמר, כי קיימות אלפי יחידות דיור בצוואר בקבוק באזור המרכז, אך סירב לספק על כך נתונים נוספים מלבד האמירה כי: "גם הם ישוחררו ויורידו לחץ מהשוק".

 

לטענת אטיאס, אין מחסור בקרקעות כולל קרקעות מתוכננות ומשרדו פועל לסגור הרבה קצוות בנושא התכנון, "זה לא יקרה ביום אחד אבל אנחנו בתוך התהליך. עד עכשיו כשהיו מוציאים קרקעות לשיווק היו מפרסמים מודעת 15 אינץ' בעיתון ונגמר. היום נשקיע יותר בשיווק. המהלכים הללו יצרו תודעה אצל הציבור שיש יח"ד זמינות. בנובמבר נוציא כ-6,000 יח"ד מתוכם אלפים באזורי הביקוש". 

 

"הפריפריה תצמח אם ראש הממשלה יקבל החלטה"

על קידום הפריפריה אמר אטיאס, "מי שחשב שנייבש את אזור המרכז וכך תצמח הפריפריה, זה לא יקרה בהוקוס פוקוס. הפריפריה תצמח אם ראש הממשלה יקבל החלטה ויצור מדיניות שתקדם זאת. שר הבינוי והשיכון חזק ככל שיהיה לא יוכל לקדם את הפריפריה. לכן אנחנו נשווק אלפי יח"ד גם במרכז וגם בפריפריה.

 

על קבוצות הרכישה אמר אטיאס: "יש אבסורד שבמדינה אחת גוף אחד מקבל את קבוצות הרכישה ובגוף אחר לא תומכים בקבוצות. זו עוד דוגמא לכך שכשמנהל מקרקעי ישראל הסתובב במשרדים אחרים היו מגוון דעות על כמה נושאים. אני לא אומר שאנחנו נגד אבל צריך לשים את הנושא בפרופורציות, קבוצות הרכישה הן רק 8% מהשוק וזה דווקא נושא מדליק". 

 

בהכנת הכתבה השתתפו אורי חודי ודותן לוי
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רואה עצמו כזוג צעיר. אטיאס
צילום: ששון תירם
מומלצים