שתף קטע נבחר

ברק ובן-אליעזר: יחימוביץ' מונעת משיקולים צרים

החלטת ועדת האתיקה של הכנסת לשלול שכר מהשרים היתה האות לפתיחת המתקפה: בן-אליעזר טען כי החלטת חברתו למפלגה שלי יחימוביץ' "ממורמרת", ואילו מקורבי שר הביטחון אמרו כי היא מחפשת להשתלח בברק. הוועדה בתגובה: "ההחלטה התקבלה פה אחד על-ידי כל חמשת החברים"

המתיחות במפלגת העבודה שוברת שיאים: ועדת האתיקה של הכנסת החליטה לקנוס את השרים אהוד ברק ובנימין בן-אליעזר בגין השתתפותם המועטה בדיוני בית המחוקקים, ואלה לא השתהו ותקפו בצהריים (יום ד') את העומדת בראשה - חברת מפלגתם, ח"כ שלי יחימוביץ'. מקורבי ברק טענו כי היא "מונעת משיקולים פוליטיים", ואילו מלשכת בן-אליעזר נמסר כי מדובר ב"החלטה ממורמרת".

 

מקורבי ברק מסרו כי "אין שום ספק שגברת האתיקה הדגולה שלי יחימוביץ' מונעת משיקולים פוליטיים צרים וכל רצונה הוא להשתלח בכל דרך בשרים ברק ובן-אליעזר. חמור ביותר הוא שבעוד שהשר ברק יוצא בשליחות ובאישור ממשלת ישראל לשליחויות חשובות ביותר בעולם, עוסקת הגברת יחימוביץ' בניסיון לפגוע בו תוך ניצול סמכותה כראש ועדת האתיקה".

 

יועץ התקשורת של שר הביטחון הדגיש כי רוב היעדרויותיו של ברק מהכנסת נבעו מכך שהיה בשליחויות מדיניות וביטחוניות באירופה ובצפון אמריקה, "בשליחות ובאישור ממשלת ישראל".

 

"רצוי היה כי ועדת האתיקה תברר לפני פרסום הדו"ח עם מזכירות הממשלה לאילו שליחויות יצא השר ברק ואז היה מתברר לה כי היו סיבות חשובות ביותר להיעדרויותיו מהכנסת", נמסר, "שר הביטחון, אהוד ברק, מכבד את כנסת ישראל וימשיך לשמור על תפקידו החשוב כחבר כנסת תוך המשך מילוי תפקידו כשר הביטחון".

 

"החלטה ממורמרת ולא הוגנת"

מלשכת השר בן-אליעזר נמסר כי "אנו מצרים על כך שהחלטתה הממורמרת והלא הוגנת של יו"ר ועדת האתיקה, שלי יחימוביץ', נגד השר ברק והשר בן-אליעזר, הגיעה לאוזני השרים דרך התקשורת, ללא הזכות לערער או להגיב".

 

בלשכה הסבירו כי "השר בן-אליעזר נסע במסגרת תפקידו כשר התמ"ת, המפעיל מערך של נספחים מסחריים בחו"ל, ומתפקידו לקדם את הייצוא מישראל. הוא גם נסע לפגישה עם נשיא מצרים לבקשת ראש הממשלה כדי לקדם את תהליך השלום, ועם הנשיא פרס בראשות משלחת של אנשי עסקים לקזחסטן ולאזרבייג'ן".

 

עוד נמסר מלשכתו של בן-אליעזר כי "לצערנו, בהחלטתה, הוועדה קבעה כי השר נסע לחו"ל, ושכחה לציין שעשה זאת תמיד במסגרת תפקידו, כפי שציינה זאת לגבי שר החוץ. השר בן-אליעזר ימשיך לשרת את המדינה, תוך שמירה על תפקידו החשוב כחבר כנסת".

 

ח"כ יחימוביץ' העדיפה שלא להגיב באופן אישי לביקורת שהופנתה אליה על-ידי ברק ובן-אליעזר. עם זאת, מדוברות הכנסת נמסרה הבהרה מטעם ועדת האתיקה על פיה, "החלטת ועדת האתיקה התקבלה פה אחד על-ידי כל חמשת חבריה ובהתבסס על תקדימים קודמים ומטעמים ענייניים בלבד. הוועדה רואה בחומרה רבה היעדרות של חברי כנסת מהמליאה בלא הצדק סביר. הדבר פוגע הן בציבור והן בכנסת". בוועדה חברים אריה אלדד, זאב בילסקי, ציפי חוטובלי ויצחק וקנין כממלא מקום.

 

על פי דוברות הכנסת, הקנסות שיוטלו על הנעדרים יהיו בסך 1,330 שקל ליום לח"כ, ו-1,355 שקל ליום לשר.

 

בהכנת הידיעה השתתף צבי לביא
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברק. "יצא בשליחות המדינה"
צילום: גיל יוחנן
בן-אליעזר. "החלטה לא הוגנת"
צילום: גיל יוחנן
צילום: ירון ברנר
יחימוביץ'. הוועדה שללה שכר
צילום: ירון ברנר
מומלצים