שתף קטע נבחר

כפר יונה: חודשו המים להוסטל; האם הוא יפונה?

בעקבות הפרסום ב-ynet, ובתום ישיבה סוערת החליטה המועצה המקומית לחדש את אספקת המים שנותקה ביום חמישי להוסטל לנערים. במועצה טוענים כי הוסכם למצוא מקום חלופי, אך בהנהלת המוסד מכחישים

הלחץ עזר - ולנערים שקיבלו מבית המשפט הזדמנות שנייה יש מים: הבוקר (יום ב') חודשה אספקת המים להוסטל "בית זיו", שנפתח בשבוע שעבר בכפר יונה. אספקת המים הופסקה ביום חמישי, בטענה כי לבית בו נמצא ההוסטל אין אישור אכלוס (טופס 4) והמקום מסוכן. הפרשה התמוהה נחשפה לראשונה ב-ynet.

 

בהוסטל שוהים עשרה נערים בני 14-18, על-פי החלטת בית המשפט כדי לאפשר להם לעבור תהליך שיקום בקהילה במקום להיות במעצר. יחד עם הנערים נמצאים גם אנשי מקצוע המטפלים בהם. ההוסטל המופעל על-ידי עמותת "בית זיו" מתוקצב ומפוקח ע"י משרד הרווחה.


מנהלת ההוסטל בודקת את זרם המים (צילום: עידו ארז)

 

ההוסטל הוקם בבית פרטי, שאותו שכרה העמותה. השכנים התנגדו לפתיחת ההוסטל וזכו לתמיכת ראש המועצה, אפי דרעי, והועדה לתיכנון ובנייה "שרונים", שהוציאו מכתבים כי מדובר בבית מסוכן ושצריך לנתק את המים והחשמל לבית - למרות העיצומים בוועדה.

 

אתמול התקיימה פגישה בה השתתפו דרעי, תושבים, נציגי ההוסטל ומשרד הרווחה. כמה מהמשתתפים אמרו כי היתה ישיבה סוערת ביותר, ובסיומה כך מספרים המשתתפים, המועצה החליטה לחדש את אספקת המים.

 

הצדדים ייכנסו להליך הידברות

במועצה אומרים כי סוכם בישיבה לחדש את אספקת המים ובהמשך יתנהל דיאלוג בין הצדדים, כדי שימצאו מקום חילופי. רווית לוי-וולסקי, מנהלת ההוסטל, מכחישה שסוכם על חיפושו של מקום חילופי. היא טוענת כי סוכם שמנכ"ל משרד הרווחה ישמש כמתווך בין ההוסטל למועצה על מנת למצוא פתרון הולם. "הסכמנו להיכנס למהלך של הידברות. לא הסכמנו לעזוב את המקום", הדגישה.

 

דובר מועצת כפר יונה, יותם אשל, אמר "המועצה הגיע להסכמה עם ההוסטל שימצאו מקום חילופי. ההסכמה וחידוש המים הם מתוך רצון טוב של המועצה והוא לטובת הנערים החוסים".

חבר מועצת היישוב, אבישי ברעם, שהיה נפעם מהמהירות והנחישות שפעלה המועצה נגד ההוסטל, אמר: "אני מתנגד לפתיחת מקום לא חוקי וגם לדרך שבה נפתח ההוסטל בצורה לא חוקית אני מתנגד. כדאי שהמועצה תפעל נגד מקומות נוספים שפועלים ללא טופס 4 וללא רשיון באותה נחישות".

 

למרות שהישיבה התקיימה אתמול בערב, רק הבוקר סמוך לשעה 10:00 הגיעו עובדי המועצה להוסטל וחיברו את המבנה לרשת המים. היום מתברר כי פניית "שרונים" לחברת החשמל לניתוק ההוסטל מהזרם לא צלחה והבית נכון להיום כלל לא נותק מרשת החשמל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ההוסטל בכפר יונה
צילום: עידו ארז
המים חזרו
צילום: עידו ארז
דרעי. מתוך רצון טוב
צילום: חן ליאופולד
מומלצים