שתף קטע נבחר

מבחן הדראג קווין: איזה מייק אפ הכי טוב?

מייק אפ הוא הבסיס של כל איפור, אבל רובנו לא ממש יודעות כיצד להשתמש בו בתבונה. גיל נוה בדק כמה מהתכשירים המובחרים בשוק, ועל הדרך נותן כמה טיפים למריחה נכונה. לפניכן המסקנות

איך למרוח מייק אפ ולא להיראות כמו סוכריית קרמל במקרה הטוב, או כמו טוסט מתפורר במקרה הרע, היא שאלה שדורות של נשים שאלו, לפחות מאז המצאת המייק אפ. התשובה טמונה כנראה במיומנות המריחה ובטיב המוצר.

 

לכן, ביקשנו מגיל נוה, אמן דראג, במה ואיפור, שכמו נולד עם מייק אפ ביד, לבדוק עבורינו כמה מתכשירי המייק אפ הבכירים בשוק. הוא בחן תכשירים במרקם נוזלי, שאמורים להעניק כיסוי פחות מסיבי מאשר תכשירים במרקמים מוצקים יותר כמו סטיק או מייק אפ פודרה.   


 

"מייק אפ הוא בערך המוצר הכי פרקטי שיש", אומר נוה. "הוא אמור לכסות פגמי עור, אדמומיות, התפוצצות של נימים קטנים, חצ'קונים ואפילו צלקות. מייק אפ אמור לשמש בסיס עמיד לצלליות וסומק והוא משנה מראה של ליפסטיק.

 

"מייק אפ טוב מעניק מראה אחיד לפנים מבלי שיראו כמו מסיכה. חשוב גם לזכור שמייק אפ צריך למרוח מתחת לסנטר ומשם להמשיך עם פודרה מעט בהירה יותר לאזור המחשוף, כדי לא ליצור הבדלים קיצוניים וכדי למשוך את העין לאזור הזה".

 

איך מתאימים מייק אפ לגוון העור?

 

"יש כל מיני תתי גוונים. מומלץ לגשת לחנות ולבדוק את העניין עם יועצת יופי שסומכים עליה. את המייק אפ בודקים על נקודה קטנה באזור הפנים, וכך מורחים כמה תכשירים אחד ליד השני. אז מאוד ברור מהו הגוון הנכון. אני ממליץ להתנסות בחנויות של איפור מקצועי, שם ינסו פחות לדחוף לכן מוצרים.

 

"גווני עור בארץ נחלקים לבסיס צהבהב ובסיס ורדרד. בתוך גווני הצהבהב והורדרד, יש תת גוונים של אפרפר וירקרק. גווני מייק אפ של כהות עור נחלקים לבסיס אפרפר ובסיס זית, וגם בתוכם יש תת גוונים. מי שמגיע לארצות הברית מגלה כמה רב המגוון גם במייק אפים הכהים, שפחות נפוצים כאן. לג'ינג'יות ואתיופיות הכי קשה למצוא מייק אפ בארץ".

 

אם בורכנו בעיגולים כהים מתחת לעיניים, עלינו למרוח שם יותר חומר, או שזה יהרוס את המראה האחיד?

 

"העיניים זה אזור טריקי, יש שם בדרך כלל קמטוטים. לכן, עדיף להשתמש שם דווקא בקונסילר, בכמות מעטה. מייק אפ מסכתי מתאים רק אם מתאפרים עבור צילום".

 

בגיל מבוגר: צמצמו במייק אפ

דעה רווחת היא שככל שאת מתבגרת, כך תזדקקי ליותר ויותר מייק אפ, בדרגת כיסוי הולכת ורבה. נוה חושב אחרת.

 

"בגיל מבוגר אני ממליץ להימנע ממייק אפ ולהישאר עם קונסילר", הוא אומר ומסביר."למייק אפ, לא משנה כמה הוא טוב, יש נטייה לשקוע בקמטים. הייתי ממליץ לצמצם את השימוש במייק אפ אבל אם חייבים אז מייק אפ שעשוי להתאים לגיל מבוגר הוא כזה שעשיר בלחות ועמיד יותר, שמעניק מראה חצי מט ולא מט לגמרי. מראה מט מוחלט סופח שומנים מתוך העור וגורם לעור להיראות עוד יותר מבוגר. במידה והמייק אפ שקע בתוך הקמטים, אפשר בשתי טפיחות של אצבע לתקן את העניין".

 

איך מושחים מייק אפ?

 

"יש אינספור אפשרויות: עם ספוגית רגילה, ספוגית מפולימר מיוחד, ספוגית מאצות, מברשת סינתטית, מברשת משיער טבעי. כל אחד מה שמתאים לו. אני הכי אוהב לעבוד עם האצבעות, כי זה מעניק לי הכי הרבה שליטה וסופג הכי הרבה חומר. הרי מי שמשתמשת במייק אפ תמיד מגלה שחצי מהמוצר הולך פייפן בספוגית.

 

"אז מריחה עם האצבעות הולכת ככה: מניחים את המוצר על העור בכמה נקודות ומורחים אותו מנקודה לנקודה הכיסוי שיתקבל הוא קליל יותר. אם מורחים אותו בטפיחות של האצבעות - הכיסוי שיתקבל הוא יותר עבה. מי שרוצה לראות איך מורחים מייק אפ במקצועיות שילמד מסרטוני היוטיוב של מאפר העל המנוח kevyn aucoin".

 

לפי נוה, יש מחיר לקלילות: מייק אפ במרקם מוס הוא קליל יותר אבל פחות מכסה. יש גם מחיר להגנה מפני השמש: מסנן קרינה שמשולב כיום ברוב המייק אפים עלול לגרום לגירוי ולשרוף על העור. ולפי נווה לא רק נשים צריכות לשלם את המחיר הזה: "גברים צריכים להשתמש יותר במייק אפ. יש היום בשוק תכשירים באיכות מפתיעה ומגיע לנו שגם גברים יראו טוב". 

 

MAC - STUDIO MOISTURE TINT SPF 15

כשמו כן הוא: קרם לחות והגנה עם צבע בסיס. המרקם שלו נעים על העור ועתיר לחות שאינה מכבידה על העור. הכיסוי עדין מאוד, כמעט שקוף וקליל למדי. עבור סוגי העור לא יהיה צורך בשימוש בקרם לחות לפני השימוש במוצר.

 

הקרם אינו עמיד במים ולפיכך גם אינו מחזיק מעמד על עור שנוטה להזעה, לדוגמא. מבחינת ההגנה מפני קרינת השמש, מוצרים משולבים כאלו לרוב אינם מהווים תחליף ארוך זמן למסנן הקרינה הסטנדרטי. יש לציין שלבעלי/ות עיניים רגישות, מסנן הקרינה, עשוי לגרום לגירוי קל באזור העיניים.



 

MAC - STUDIO SCULPT SPF 15 FOUNDATION 

קרם בסיס יותר מסיבי מקודמו, שמכיל גם רכיבי לחות ומסנן קרינה. הקרם כמעט ואינו מורגש על העור ומעניק כיסוי משמעותי, אך לא של מסכה, ללא צורך בתיקונים. המוצר עמיד במים ואף לאחר שטיפה באמצעות מים וסבון לא ירד מן העור. עם זאת, מגבון להסרת איפור עמיד הסיר את הקרם בנקל. נותרה תחושה נעימה של לחות על העור לאחר ההסרה.


 

על שני המוצרים לא צויין האם נוסו על בעלי חיים. שניהם הגיעו בשפופרת של 40 מ"ל, פרקטית מאוד ונוחה לניצול של המוצר עד תומו.

 

REVLON - COLORTAY MINERAL MOUSSE MAKEUP SPF 20

התכשיר מעניק כיסוי חצי מלא, אך מעט מכביד על העור. עם זאת, אין את תחושת הצביטה שהייתה בעבר בסדרת קולורסטיי המצויינת. המוצר עמיד מאוד על העור, גם בזיעה, אבל אינו "חונק" אותו. הקרם הוסר מהעור רק באמצעות מסיר איפור עמיד.

 

אציין שכמות מזערית של המוצר איפשרה כיסוי של משטח נרחב, אבל נדרשו תיקונים קלים דקה או שתיים לאחר המריחה, כנראה בשל ספיגת רכיבי הלחות. לא צויין האם המוצר נוסה על בעלי חיים, והשפופרת של 30 מ"ל היא פרקטית ביותר.



 

L'OREAL VISIBLE LIFT SERUM INSIDE

על פי תוויתו, המוצר מועשר בסרום עם רכיבים פעילים נגד קמטים, אלסטין, קולגן וחומצה היאלורונית ומבטיח אפקט מתיחה מיידי. לצערי הרב, לא רק שלא נוצר אפקט מתיחה מיידי, אלא שהקרם השתקע במהירות רבה בשני הקמטים העמוקים היחידים שיש לי באזור העיניים. מוטב היה אילולא המוצר היה מבטיח את הבלתי אפשרי, כי הוא מצויין גם בלעדיהן.

 

המוצר מעניק כיסוי מושלם מבלי לתת מראה של מסיכה, רכיבי הלחות שבו נספגים מהר ומאפשרים עבודה זריזה כמעט ללא צורך בתיקונים. הקרם עמיד למדי, ולמרות שהוא מורגש, הוא אינו מעיק על העור גם לאורך זמן. מסיר איפור רגיל הספיק להסרת המוצר מעור הפנים. עם זאת, הרכיבים המיוחדים שבמוצר עלולים לגרום לגירוי קל לעיניים רגישות. 

 

לא צויין האם נוסה על בעלי חיים. הוא בא בבקבוקון משאבה של 30 מ"ל נוח לאחיזה ולתפעול, ומנפיק כמות מדודה ללא עודפי מוצר. עם זאת, בקבוקוני משאבה, על פי רוב אינם מאפשרים ניצול מקסימלי של המוצר.



 

Helena Rubinstein - Color Clone Subli-Mat SPF 12

השילוב האידיאלי בעיני בין קרם לחות לקרם בסיס. היצרנית מבטיחה "כיסוי חכם באמת" ומקיימת: הכיסוי עדין, בגימור חצי מאט, נותן מרקם אחיד לעור ואף מטשטש קלות צלקות, מבלי להראות מלאכותי על העור. באופן מפתיע, למרות שהוא מרגיש קליל כמו קרם פנים על בסיס מים, המוצר התגלה כעמיד ביום חם במיוחד. לא הייתי צריך שום תיקון, אולם מרחתי שכבה שנייה על העור, כי הכיסוי היה מעט קליל מדי להעדפתי.

 

יש לציין שמסנן הקרינה שמשולב בו יכול לגרום לגירוי עיניים רגישות. היה צורך במסיר איפור רגיל כדי להסיר את התכשיר באופן מלא מהעור. שוב, מוצר נפלא, שלצערי מחירו היקר, כרוב מוצרי החברה, יימנע את ההנאה מרוב הקוראות השפויות. לא צויין האם המוצר נוסה על בעלי חיים. המוצר הוא נון קומודוגני ונבדק דרמטולוגית. שפופרת פרקטית של 30 מ"ל מאפשרת ניצול מלא של המוצר עד תומו.


 

 

LANCOME - TEINT IDOLE ULTRA - OIL FREE SPF 10

התווית מבטיחה 14 שעות של עמידות, נוחות וכיסוי מושלם - עוד מקרה בו התווית מבטיחה את הבלתי אפשרי. המוצר מלחח את העור, למרות היותו נטול שומן, והוא קליל ביותר על העור, כמעט בלתי מורגש. כנראה בעקבות זאת, יש צורך להמתין דקות מספר לספיגת הלחות ולתקן את הכיסוי כך שיהיה אחיד. גם אז, הכיסוי הוא אכן זוהר כמובטח, אבל דרגת הכיסוי שלו נמוכה מאוד.

 

בעלות פגמי עור ניכרים יזדקקו לשימוש בקונסילר במקביל, והדבר דורש נסיון מה באיפור. התווית מציינת שיש להמתין כמה דקות לאחר משיחת המוצר להיצמדות מוחלטת של הקרם אל העור. ואכן, המוצר עמיד למדי, ויחד עם זאת יורד באמצעות מסיר איפור רגיל.

 

לא צויין האם המוצר נוסה על בעלי חיים. המוצר הוא היפואלרגני, נון קומודוגני ונבדק דרמטולוגית. בקבוקון משאבה מעוצב באלגנטיות, של 30 מ"ל, מספק כמות מדודה וקטנה של הקרם.


 


 

 

GUERLAIN - PARURE AQUA RADIANT FEEL GOOD FOUNDATION SPF 20

התכשיר עם הניחוח הנעים ביותר בחבורה, פרחוני וחביב, אבל שילוב בושם במייק אפ עלול להיות בעייתי לעור ועיניים רגישות. כמות מינמלית של המוצר כיסתה משטחי עור גדולים למדי, בדרגת כיסוי שווה ואחידה, ללא צורך בתיקונים או תחושת חנק וכובד על העור.

 

הקרם נותר אלסטי גם אחרי זמן רב ולא שקע לתוך קמטי החיוך. הריכוז של החומר מאפשר משחק רב בדרגות הכיסוי וביכולת ליצור גוון מדוייק ביותר, הקרוב לגוון העור המקורי.

 

ניתן לומר שמדובר באחד התכשירים המוצלחים ביותר בחבורה, אלמלא תג המחיר שהוא גובה בבנק (בסביבות 400-300שקל). עם זאת, לדעתי, במייק אפ טוב כל כך, שווה להשקיע יותר כסף. מסיר איפור עמיד הסיר את המייק אפ מהעור, לאחר שמגבונים לא עשו את העבודה. לא צויין האם המוצר נוסה על בעלי חיים. התכשיר הגיע בבקבוקון משאבה אלגנטי, פרקטי ומדוייק, בגודל טסטר - 15 מ"ל.


 

 

MAYBELLINE - new affinitone perfecting and protceting foundation with vitamin E

היצרנית בהחלט ייצרה תכשיר מעולה, אך נפלה להבטחה מעט מופרכת, שהמוצר "מתאים עצמו לגוון המדוייק של העור". אכן, הגוון המתקבל היה מוצלח וקרוב למקור, אבל ישנן הבטחות שאינן הגיוניות. החומר כמעט ואינו מורגש על העור ונותן כיסוי מפתיע בדרגה גבוהה מאוד. הדבר דורש משנה זהירות כדי להמנע מאפקט המסיכה.

 

התכשיר מעניק לחות נעימה לעור ונותר אלסטי למדי גם אחרי זמן מה. כמעט ולא היה צורך בתיקונים. מסיר איפור עמיד הסיר את הקרם, שגילה עמידות מפתיעה במים. לא צויין האם המוצר נוסה על בעלי חיים. הוא מגיע בשפופרת פרקטית ביותר של 30 מ"ל, שמאפשרת ניצול מקסימלי של המוצר.


 

מדינה מילאנו - ABSOLUTELY AGELESS FOUNDATION

המייק אפ המנצח עבורי. היצרנית מבטיחה שקרם הבסיס הזה מזין את העור בחומרי אנטי-אייג'ינג, מה שעלול היה לגרום לגירוי אצל בעלי עור רגיש, או לפצעונים על עור שמן, אבל לא נרשמה שום תופעת לוואי שכזו. המוצר שמגיע במרקם קליל של מוס, הוא מרוכז ביותר, ומאפשר משחק בדרגות כיסוי שונות. אפילו בכיסוי צלקות וזיפים, העור לא נראה כאילו הכבידו עליו בשכבות רבות של איפור.


 

 

הקרם התגלה כעמיד מאוד במים, זיעה ואף במגע עם בגדים (כמעט ולא השאיר כתמים), אבל הוסר באמצעות מגבונים פשוטים ביותר באופן מלא. לא נוצרו סדקים באיפור והמוצר לא השתקע בקמטוטים או בקמטי החיוך. כמעט ולא היה צורך בתיקונים והמוצר התקבע על העור במהירות רבה, מבלי לייבש אותו. מבלי להשמע פואטי מדי, הופתעתי והתמוגגתי.

 

לא צויין האם המוצר נוסה על בעלי חיים. הוא בא בצנצנת זכוכית של 30 מ"ל מעוצבת בצבעונית שובבה, שמאפשרת ניצול מקסימלי של המוצר עד תומו ושליטה מלאה בכמות המוצר הנדרשת.


 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
כיסוי קליל מדי. הלנה רובינשטיין
מומלצים