שתף קטע נבחר

להקתו של מרק מוריס חוזרת לישראל

הכוריאוגרף האמריקני הנודע חוזר לארץ עם להקתו אחרי 13 שנים, עם תכנית משולבת המורכבת מעבודות נבחרות, לצד עבודות חדשות

להקתו המחול של הכוריאוגרף האמריקני הנודע, מרק מוריס, חוזרת לישראל אחרי 13 שנים, לסדרה של שש הופעות בבית האופרה בתל אביב, החל מה-29 בדצמבר. להקתו של מוריס, שתיכנס בשנה הבאה לעשור השלישי בחייה, נחשבת לאחת הלהקות המודרניות המובילות בעולם.


בקרוב שוב בישראל (צילום: מרק רויס)

 

הלהקה ידועה בין היתר בשל שיתופי הפעולה שלה עם תזמורות ומוזיקאים נודעים, בהם הצ'לן יו-יו מא, נגן הטבלה זקיר חוסיין והפסנתרן עמנואל אקס.

 

מופעי הלהקה מלווים במוזיקה חיה, וגם במסגרת סדרת המחול במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב ילווה את הלהקה אנסמבל הנגנים הקבוע שלה. לצד יצירות מוכרות, תבצע הלהקה גם עבודות חדשות של מוריס.

 

התכנית הפותחת כוללת את העבודות "Visitation" למוזיקה מאת בטהובן, "All Fours" למוזיקה מאת ברטוק

והיצירה "V" למוזיקה מאת שומאן. בתכנית השנייה עמה תופיע הלהקה בישראל יבוצעו היצירות "מחולות מוצרט", וכן "גראנד דואו" -יצירה חדשה למוזיקה של לו ריסון.

 

מרק מוריס נחשב לאחד הכוריאוגרפים העכשוויים הפוריים ביותר; מאז הקמת הלהקה ב-1980, יצר עבורה יותר מ-120 עבודות. יצירותיו הוזמנו ובוצעו גם על ידי להקות מובילות, בהן תיאטרון הבלט האמריקני, להקת הבלט המלכותי האנגלי ולהקת בלט בוסטון ,לצד להקות הבלט של בתי האופרה בקובנט גארדן, המטרופוליטן והאופרה האנגלית הלאומית.

 

ב-2001 נפתח מרכז המחול של מרק מוריס בברוקלין, בו הוא מקיים פעילות עבור הקהילה ומנהל תכניות מחול גם לילדים.

 

לכל כתבות המדור לחצו כאן 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרק מוריס. חוזרים לארץ
צילום: gene schiavone
לאתר ההטבות
מומלצים