שתף קטע נבחר

ויטוריה ניצחה בלובליאנה, פאו הפסידה במדריד

יום מושלם לספרדיות: ויטוריה התקשתה בסלובניה, אך ניצחה בסיום 76:82. אליהו שיחק שלוש דקות. מסינה גבר 70:80 על אוברדוביץ' ופנאתינייקוס כמאמן ריאל מדריד. ברצלונה ניצחה 70:77 בקובנה

זה היה יכול להיות ערב מושלם עבור מכבי תל אביב. בעוד שהצהובים הביסו בקלות את צסק"א מוסקבה 54:71 במה שהיה אמור להיות קרב צמרת בבית 3 של היורוליג, מצאה עצמה ויטוריה מסובכת בסלובניה בקרב צמוד מול אולימפיה לובליאנה. בסופו של יום ניצחו 76:82, ללא שירותיו של ליאור אליהו הישראלי, ששיחק רק שלוש דקות.

 

 

הספרדים, שניצחו את הצהובים בשבוע שעבר בבית, לא הצליחו לעצור את האמריקני של המארחים מאט וולש. עם זאת, מרסלו הוארטס היווה תשובה נאותה וביחד עם טיאגו ספליטר הציב את באסקוניה ביתרון 32:43. יתרון זה קוזז אחרי ההפסקה. הסלובנים המשיכו ליהנות מיכולתו של וולש וחברו אדין באבצ'יץ' השלים מהפך 69:70 ארבע דקות לסיום.


סאני בצ'ירוביץ' לא מצליח לעצור את הוארטס (AFP)

 

אז התעוררו שחקניו של דושקו איבנוביץ' והוארטס בראשם. הרכז הברזילאי החזיר את היתרון לקבוצתו וביחד עם בראד אולאסון וספליטר חידש את תנופת ויטוריה בדקות הסיום בדרך לניצחון שמציבם במקום השני בבית, לפני מכבי ת"א. הרבו לקלוע לוויטוריה: הוארטס 21, אולאסון 12 וספליטר 11. ללובליאנה: וולש 27 (6 ריב') ו-ולדימיר גולבוביץ' 10. 

 

בית 4: הפסד ראשון לאוברדוביץ' - מול מסינה

בפעם האחרונה שאטורה מסינה וז'לימיר אוברדוביץ' נפגשו, זה היה בחודש מאי בברלין, שם ניצח המאמן הסרבי בקרב המוחות מול האיטלקי וזיכה את פנאתינייקוס שלו בתואר על חשבונה של צסק"א מוסקבה. ביום חמישי נפגשו השניים שוב, הפעם בספרד, כמסינה עומד בראש קבוצתו חדשה - ריאל מדריד. במפגש הזה, היתה דווקא ידו על העליונה עם ניצחון על היוונים 70:80. 


פריג'וני מריאל בין פוטסיס לספאנוליס היוונים (AFP)

 

המשחק נפתח דווקא בתנופה של פאו, אשר סיימה את הרבע הראשון ביתרון 12:21, אולם אז החלה ההגנה היעילה של מסינה לעבוד ואחרי 7:22 ברבע, ירדו המארחים להפסקה ביתרון 28:34. מחצית שניה מאוזנת יותר לא סייעה לאלופת אירופה לסגור את ההפרש והיא נחלה הפסד ראשון העונה. הרבו לקלוע לריאל: רימאס קאוקינאס 17, דאריוש לברינוביץ' 15, סרג'יו יול 12 ופאבלו פריג'וני 11. לפאו: ניקולה פקוביץ' 11 ודרו ניקולס 16.

 

בית 1: ברצלונה ניצחה בקובנה

ז'לגיריס קובנה כמעט ולא פתחה את העונה האירופית שלה בגלל קשיים תקציביים שאיימו על המשך דרכה, אולם לאחר שהצליחה למצוא מקורות כספיים מספקים, העמידה קבוצה לא רעה - כזו שהצליחה למתוח את ברצלונה, אבל לא טובה מספיק כדי להתגבר עליה. בסופו של יום, נשארו הספרדים נטולי הפסד עם ניצחון 70:77 בליטא.


ריקי רוביו נמלט מטאדאס קלימאביצ'יוס הליטאי (רויטרס)

 

במחצית הראשונה התנהל משחק צמוד והאורחים הובילו רק 38:41 בהפסקה. אולם התעלות של פיט מיקאל ומיודענו טרנס מוריס בתחילת הרבע השלישי, סחפה את בארסה לריצה של 0:7 ומשם לניצחון בסיום - השלישי שלהם העונה. הרבו לקלוע לבארסה: מיקאל 22, מוריס 13, יאקה לקוביץ' ואראזם לורבק 11 כל אחד. לז'לגיריס: מירזה בגיץ' 20, מרקוס בראון 17, מנטאס קליינטיס 13 וטרוויס ווטסון 12 (10 ריב').

 

בית 2: מלאגה גברה על אפס פילזן בהארכה

אוניקאחה מלאגה שמרה על היום המושלם של הספרדיות, למרות שזה הלך לה קשה בבית מול אפס פילזן איסטנבול. המארחים נגררו להארכה בעקבות שלשה של אנדר ארסלן שהשוותה ל-73:73 שתי דקות לסיום. בזמן הרב שנותר, לא הצליחה אף קבוצה לייצר נקודות והשתיים דחו את ההכרעה לחמש דקות נוספות, בהן שיחררו טקואן דין וברני רודריגס את הניצרה והעניקו את הניצחון לקבוצתם 88:93.


ייז'י וולש וקרלוס חימנס עוצרים את איגור ראקוצ'ביץ' מפילזן (AP)

 

הרבו לקלוע למלאגה: דין 17, ג'ואל פרילנד 15 (9 ריב'), עומאר קוק (10 ריב') וברני רודריגס 13 ורוברט ארצ'יבלד 12 (8 ריב'). לטורקים: בוטסי ת'ורנטון 19, קאיה פקר ובושטיאן נכבאר 17 כל אחד, צ'ארלס סמית' 11 ואנדר ארסלאן 10.

 

פרטיזן בלגרד רשמה את נצחונה הראשון העונה בבית 71:78 על אורליאן הצרפתית, שבעצמה נותרה נטולת נצחונות. הרבו לקלוע לסרבים: אלקס מאריץ' 18 (9 ריב'), לסטר מקאלב 15 ודושאן קצ'מאן 14. הרבו לקלוע לאורחים: ג'סטין דולמן 16, לודוויק ואטי 14 וסדריק בנקס 11.


פורסם לראשונה 05/11/2009 22:03

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אולאסון מוויטוריה חומק מסאשו אוז'בולט הסלובני
צילום: רויטרס
מומלצים