שתף קטע נבחר

חיזבאללה מתחמש: "הישראלים יגיעו בקרוב"

תפיסת האוניה "פרנקופ", שעל סיפונה משלוח עצום של נשק שיועד לחיזבאללה, לא מפריעה לארגון להמשיך להיערך לקראת העימות הבא עם ישראל: "הישראלים יגיעו בחורף או באביב, אז האדמה לא רכה מדי לטנקים שלהם"

המשלוח מאיראן נתפס בדרך, אך חיזבאללה ממשיך להתחמש: מפקדים בארגון אמרו לעיתון הבריטי "גרדיאן" כי הם ממשיכים בפעולות חימוש אינטנסיביות מתוך חשש לעימות נוסף עם ישראל בדרום לבנון. "אנחנו מצפים שהישראלים יגיעו בקרוב, אם לא בחורף אז באביב", אמר בכיר בארגון.

 

חיזבאללה אמנם הכחיש כי משלוח הנשק העצום שנתפס על הספינה "פרנקופ" יועד אליו, אולם מפקדים בכירים בארגון אישרו כי לוחמים עוסקים באיסוף נשק ובתיקון עמדות שנפגעו צפונית לנהר הליטני במהלך מלחמת לבנון השניה. "בוודאי, אנחנו ממשיכים להתחמש. כבר הצהרנו שיש בידינו הרבה יותר טילים ורקטות מהכמות שהייתה ב-2006", מסר אחד מבכירי חיזבאללה.

 

הארגון, שרבים מהבונקרים שהחזיק בדרום לבנון נהרסו לחלוטין במהלך הקרבות עם חיילי צה"ל, מגבש כעת אסטרטגיה חדשה להגנה על האזור. "נאלצנו לפוצץ או לנטוש חלק מהבונקרים ומהעמדות, אך עדיין יש לנו יכול  פעולה רבה בדרום", אמר מפקד בכיר בחיזבאללה, "אנחנו מצפים שהישראלים יגיעו בקרוב. אם לא בחורף, הם ימתינו עד לאביב, אז האדמה אינה רכה מדי עבור הטנקים שלהם".

 

הספינה "פרנקופ", שנתפסה על ידי חיל הים כשעל סיפונה משלוח נשק גדול

מאיראן, עגנה בסוף השבוע בביירות - שם המתינו לה אנשי המודיעין הלבנוני, וכוחות מטעם יוניפי"ל. הכוחות ערכו סריקות בגוף האונייה ותחקרו את אנשי הצוות.

 

"פרנקופ", שנתפסה במבצע מיוחד של שייטת 13, הובילה עשרות מכולות ובהן מאות טונות שכללו אלפי רקטות, פצצות מרגמה, וכן תחמושת ואמצעי לחימה. בצה"ל אמרו כי המטען היה אמור להספיק לארגון חיזבאללה ל"חודש ואף יותר של מלחמה נגד ישראל".

 

על פי חלק מהדיווחים, גילויה של הספינה החל תודות לפעילות אמריקנית ולא ישראלית. מקורות ישראלים מסרו לעיתון

 "א-שרק אל אווסט" כי האמריקנים הם אלה שגילו ספינה איראנית וחשדו מלכתחילה במטען שנשאה כשהבחינו כי היא נכנסת למפרץ עומאן ועוגנת בנמל "ג'בל עלי" בדובאי באמצע אוקטובר.

 

ארה"ב הודיעה על כך לישראל, שהציעה לפוצץ את הספינה בים האדום, אולם ארה"ב דחתה את הרעיון. מוקדם יותר השבוע דווח כי האיראנים עשו מאמצים גדולים להטעות גורמי מודיעין שעקבו אחרי המשלוח. בין היתר, המטען הנפיץ נפרק בנמל מצרי - והועמס על ה"פרנקופ" - שלבסוף נתפסה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טילים בדרך לחיזבאללה. "פרנקופ"
צילום: אבי רוקח
מומלצים