שתף קטע נבחר

אחרי נתניהו: 'הצעות חשובות' מסרקוזי לאבו מאזן

עוזרו של אבו מאזן אמר כי נשיא צרפת הציג בפני עמיתו הפלסטיני "הצעות חשובות מאוד לקידום השלום", וסיפר לו על פגישתו עם רה"מ. גורם אחר: הם דנו בקיום ועידה בינ"ל

יום לאחר שנפגש בפריז עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר היום (ה') נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, לנשיא הפלסטיני, אבו מאזן. עוזרו של הנשיא הפלסטיני, נביל אבו רודיינה, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי סרקוזי הציג בפני אבו מאזן "הצעות חשובות" לחידוש תהליך השלום.

 

"לנשיא סרקוזי היו הצעות חשובות מאוד בנוגע לאופן קידומו של תהליך השלום", אמר אבו רודיינה, מבלי לפרט. הוא ציין כי סרקוזי חלק עם אבו מאזן פרטים מפגישתו עם נתניהו, וכי השניים סיכמו לדבר שוב בימים הקרובים. היתה זו שיחת הטלפון השנייה ביניהם בתוך שלושה ימים.

 

גורם פלסטיני רשמי אחר, שביקש להישאר בעילום שם, אמר כי בין השאר דנו אבו מאזן וסרקוזי באפשרות לקיים ועידה בינלאומית במוסקבה בנוגע לתהליך השלום במזרח התיכון, רעיון שאותו מקדמת רוסיה זה כמעט שנה.

 

בתוך כך קיבל היום הנשיא הפלסטיני שיחות טלפון גם ממזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ומשר החוץ הבריטי, דיוויד מיליבנד, שביקשו לחזק את ידיו, והפצירו בו לחזור בו מההחלטה שלא להתמודד בבחירות הבאות לנשיאות הרשות.

 

שלשום נפגש נתניהו בצרפת עם סרקוזי, בפגישה שכותרתה הייתה הצהרת ראש הממשלה כי הוא נכון לקיים משא ומתן עם סוריה מיד וללא תנאים מוקדמים. עם זאת, השניים דנו גם בתוכנית הגרעין של איראן ובמשא ומתן מול הפלסטינים. מפמליית נתניהו נמסר כי הפגישה הייתה "חמה, טובה ולבבית".

 

הפגישה בין השניים נערכה בצל מתיחות מסוימת ביחסים בין ירושלים לפריז, אחרי ששר החוץ הצרפתי, ברנאר קושנר, הצהיר כי ישראל אינה חפצה עוד בשלום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אבו מאזן. מבול של טלפונים
צילום: AFP
סרקוזי. דיבר על הפגישה עם נתניהו
צילום: AFP
מומלצים