שתף קטע נבחר

דני פרדה: "מקווה שזו תהיה עונת הפריצה שלי"

קשר מכבי פ"ת מתחיל את עונתו החמישית בליגת העל. "הייתי צריך להגיע רחוק יותר", הוא אומר, ומבין את האוהדים: "ציפו מאיתנו ליותר, אבל לקח לנו זמן להתגבש". ראיון עם כשרון עולה

דני פרדה נחשב לאחד הכשרונות הגדולים שגדלו במכבי פתח תקווה. בגיל 22 הוא יודע שמצפים ממנו להוביל את הקבוצה קדימה, ומקווה לממש את הפוטנציאל הטמון בו עוד השנה. "אני מקווה מאוד שהעונה תהיה שנת הפריצה שלי", שיתף פרדה בראיון מיוחד ל-ynet, "אני עובד על זה מאוד קשה וחולם על הרגע הזה כבר - להיות בשיא שלי ולשמור על זה".

 

פרדה הצנוע גדל במחלקת הנוער של פתח תקווה מגיל שבע וכבר אז סומן כאחד הכשרונות המבטיחים של האגודה. "יש לזה שני צדדים", הסביר, "זה מחמיא לך כי נותנים לך להראות מה אתה שווה, אבל מצד שני זה מלחיץ, כי מצפים ממך לעשות דברים ואם אומרים שאתה אחד השחקנים הבולטים באגודה, מצפים ממך גם לקחת את הקבוצה יותר גבוה".

 

פרדה אמנם רק בן 22, אבל ברזומה שלו ארבע עונות בליגת העל, אותם התחיל עם הופעת בכורה נהדרת מול בני סכנין בעונת 2004/05, אז כבש שער בניצחון 1:4. "זו הרגשה חלומית עבור שחקן צעיר שעולה לבוגרים בעונה הראשונה שלו, מה גם שבאותו הזמן שיחקו בקבוצה השחקנים הכי גדולים שהיו בפתח תקווה. עם זאת, כנראה שלא מימשתי את החלום הזה כמו שצריך, כי אם הייתי רוצה יותר, הייתי מגיע יותר רחוק, אבל לא האמנתי מספיק".

 

"מקווה שזו תהיה עונת הפריצה שלי"

אם מדברים עם מאמנים שעבדו עם השחקן בגילאים הצעירים, יש הטוענים שמדובר בבעיה מנטלית שמונעת מהקשר המוכשר לפרוץ. "אני מסכים שבעבר היתה לי בעיה מנטלית", אישר פרדה, "אבל עבדתי הרבה בשנים האחרונות על הגישה שלי ושיניתי אותה. המנטליות שלי היום חזקה יותר ואני מקווה להוכיח את זה במשחקים הקרובים ולהגיע לאן שאני רוצה בסופו של דבר".


רוני לוי עם שחקני פ"ת. כמו אבא (צילום: עוז מועלם)

 

אחרי פתיחת עונה מקרטעת, מתחילה מכבי פ"ת להתחבר ובשלושת המשחקים האחרונים השיגה חמש נקודות. "אני מקווה מאוד שאנחנו מתחילים את התקופה הטובה", אמר השחקן. "נכון שציפו ליותר מהעונה הזאת, אבל לקח לנו זמן להתגבש ואני מקווה שמעכשיו זה יידבק לנו. אנחנו צריכים לבוא למשחקים עם הרבה אמונה, יותר מוכנים, נחושים, דרוכים, ולהשקיע את כל כולנו במשחקים, רק ככה לוקחים נקודות בליגה".

 

על הזעזוע הגדול שעשו במועדון בקיץ עם שחרורם של מספר מהשחקנים הבכירים של הקבוצה, סיפר פרדה: "אני מאוד הופתעתי כי מדובר בשחקנים ששיחקו בפ"ת המון שנים ונתנו הרבה מעצמם לקבוצה. זה גרם לנו להבין שהמקום של אף אחד מהשחקנים לא בטוח במועדון, ושכל אחד צריך לתת את הנשמה שלו במגרש".


עמוס לוזון ושינו זוארץ. תמיד דאגו לפרדה (צילום: אורן אהרוני)

 

"צריך לבוא ולראות איך מגדלים פה שחקנים צעירים"

את המועדון שבו גדל מגיל שבע, פרדה רואה כמשפחה: "צריך לבוא ולראות איך מגדלים פה שחקנים צעירים, מתנהגים אליהם כאילו הם הילדים שלהם. תמיד תומכים בך, דוחפים אותך קדימה ומתי שאתה צריך את החיבוקים הם שם בשבילך". האנשים עליהם מדבר השחקן הם בין היתר עמוס לוזון ושינו זוארץ: "כיף לשחק תחת הנהלה כזאת, שתמיד התייחסה אליי כמו לבן. זאת ההנהלה הכי טובה בארץ ורואים את זה בצעירים, שהם הכי מטופחים בארץ".

 

על הדיבורים בשנים האחרונות בנוגע לעזיבה אפשרית של השניים, אמר פרדה: "אני לא חושב שהם מסוגלים לעזוב, הם יותר מדי קשורים לקבוצה, אבל אפשר להבין אותם כי לא תמיד אנחנו גורמים להם נחת".

 

הקשר מאמין שביחד עם הצעירים האחרים בקבוצה הם יכולים לקחת את מכבי פ"ת רחוק: "אני חושב שאנחנו יכולים להוביל את הקבוצה הזאת למקומות שההנהלה רוצה, אני מאמין שבעוד שנה או שנתיים כל האוהדים בארץ יראו את התוצרת שיש בפ"ת. מה שחסר לנו כרגע זה בעיקר אמונה, אם השחקנים פה היו יודעים מה יש להם ברגליים, היינו לוקחים את הקבוצה למקומות יפים בכדורגל".


פרדה: "בעוד חמש שנים אהיה בקבוצה גדולה באירופה" (צילום: עוז מועלם)

 

"רוני לוי הוא כמו אבא בשבילי"

אחרי לא מעט מאמנים שעברו ב"אורווה" בשנים האחרונות, הגיע למגרש רוני לוי, שנתן לפרדה את מלוא הבמה. "יש בינינו חיבור אדוק, אני מעריך אותו והוא

אותי. רוני הוא כמו אבא בשבילי ולמרות שירדתי לספסל במשחקים האחרונים אני לא מוריד את הראש. לכל אחד יש עליות וירידות וכל שחקן צעיר עובר סדרת חינוך. כנראה זה מה שגרם לי לקחת את עצמי בידיים וחזרתי להרכב במשחק האחרון".

 

על הבעיות מול האוהדים, שמחו בשנים האחרונות יותר מפעם אחת על היכולת, אמר השחקן הצעיר: "אני מצדיק את האוהדים, כי לא נראינו טוב בתחילת העונה, אבל הם צריכים להבין שלא כל דבר נפתח בצורה חלקה. צריך לתת זמן לשחקנים ולמאמן, עובדה שעכשיו הם רואים תוצאות. אני לא חושב שהציפיות מאיתנו גבוהות מדי, האוהדים יודעים איזה חומר יש בקבוצה וכנראה שהם צודקים לגבי השאיפות שלהם. המטרה של פתח תקווה היא מקומות 6-1".

 

אחרי ארבע עונות בליגת העל, פרדה מסתכל אחורה עם הרבה ביקורת עצמית ויודע שעכשיו זה הזמן שלו: "המטרה שלי היא לקחת את מכבי פ"ת למקום הכי גבוה בצמרת ולהיות מהקבוצות הבולטות בארץ. להגיע לאירופה זה חלום ואני חושב שבעוד חמש שנים מהיום אהיה בקבוצה גדולה באירופה. אני מאמין בזה מאוד, אבל רוצה שידעו שאני מאוד קשור למכבי פ"ת ואם אעזוב פעם את הקבוצה זה דבר שייחסר לי מאוד. זה הבית שלי ואם אצא לאירופה וארצה לחזור לארץ, הקבוצה היחידה שאחזור אליה זו מכבי פ"ת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים