שתף קטע נבחר

השרים צפויים לאשר את הקפאת היטל הבצורת

16 חברי כנסת הגישו הצעת חוק, בה הם דורשים גם להגדיל את הצריכה למשפחה, לא להחשיב בהיטל את הצריכה המשותפת ובעיקר - לא לגבות את הכספים בחורף

היטל מים? כנראה לא בחורף: ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לאשר מחר (יום א') את הקפאת היטל הבצורת מינואר ועד לאמצע חודש אפריל. ההצעה הוגשה על-ידי הח"כים אמנון כהן (ש"ס), משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה) ו-13 חברי כנסת נוספים.

 

בנוסף מציעים הח"כים עוד מספר תיקונים להיטל הבצורת. התיקון המוצע הראשון מתייחס לסעיף, לפיו תשלום ההיטל לגביה מחושב לפי דייר אחד אם הדייר אינו מדווח. לדברי הח"כים, זו סנקציה חמורה מדי ולכן יש לקבוע שספק המים ייקבע את חישוב היטל המים ביחס למי שלא דיווח על מספר הנפשות בדירתו - לפי הרישומים המופיעים מחשבון המים האחרון. הם גם מבקשים להאריך את משך הזמן שבה משפחה תוכל לדווח על מספר הנפשות המתגוררות בבית עד לסוף השנה.

 

התיקון השני מתייחס לתושבים המתגוררים בבתים משותפים, שלפי החוק צריכים לשלם בנוסף על צריכת המים הפרטית גם על צריכה משותפת. הצעת החוק מבקשת למנוע מצב שבו דיירים בעלי צריכה אישית נמוכה של מים ייאלצו לשלם את היטל המים בשל צריכה משותפת גבוהה. הח"כים מציעים גם שהחל משנת 2010 תעלה הכמות המינימלית לנפש מ-12 קוב הקבועים כיום ל-16 קוב לאדם.

 

בנוסף הם מציעים לבטל את הצורך באישור רופא לעניין נכותו של אדם ובמקום זאת להסתפק באחוזי הנכות מהביטוח הלאומי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Index open
יותר מים בהקצאה?
צילום: Index open
מומלצים