שתף קטע נבחר

ביל קלינטון: אם רבין לא היה נרצח, היה שלום

בנאום במרכז רבין בתל-אביב, אמר נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, כי אין שבוע שהוא לא חושב על יצחק רבין: "לולא היה נרצח באותו לילה נורא בנובמבר, בתוך שלוש שנים היה לנו הסכם מקיף לשלום במזרח התיכון בין הישראלים לפלסטינים ובעקבותיו היה נחתם הסכם עם סוריה"

נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, משוכנע שאם ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין, לא היה נרצח - היה נחתם הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים. קלינטון, שהגיע הערב (שבת) למרכז רבין בתל-אביב לקראת השתתפות בפורום סבן מחר, אמר שאם רבין לא היה נרצח - היה מושג שלום תוך שלוש שנים.

 

"ב-14 השנים האחרונות לא חלף שבוע אחד שלא חשבתי על יצחק רבין ולא התגעגעתי אליו מאוד, וגם לא חלף שבוע אחד שלא קיבלתי חיזוק להשקפתי שלולא היה נרצח באותו לילה נורא בנובמבר, בתוך שלוש שנים היה לנו הסכם מקיף לשלום במזרח התיכון בין הישראלים לפלסטינים ובעקבותיו היה נחתם הסכם עם סוריה", אמר קלינטון.


הנשיא לשעבר קלינטון, הערב במרכז רבין (צילום: רויטרס)

 

"אני עדיין מאמין שזה אפשרי להגיע לשלום", אמר הנשיא האמריקני לשעבר, "אולי ההנהגה השתנתה,

אבל העיקרון נשאר. אני מכיר פלסטינים מחוץ לשטחים שהם רופאים ומיליונרים ומאמין שגם אלה שבשטחים יכולים לצאת מהמצב שבו הם נמצאים. רק צריך לרצות". לדבריו, "הדרך של יצחק תנצח בסופו של דבר. אני מאמין שזו הדרך הנכונה".

 

קלינטון, שקודם לכן נועד בארבע עיניים עם שר הביטחון אהוד ברק, התייחס למצב הנוכחי בין ישראל לפלסטינים ואמר: "או שאנחנו הולכים לפגוע אחד בשני או שאנחנו הולכים לסייע אחד לשני. גירושים אינם אופציה".

 

הוא התייחס גם למרכז רבין בצפון תל-אביב, שהוקם בהשקעת עתק: "אני מקווה שכל ישראלי וכל עולה חדש יגיע לבקר במוזיאון הזה, להבין את דרך חייו של רבין, ואת ההיסטוריה של המדינה". באירוע נכחו בכירי המשק ובהם שרי אריסון, רני רהב, אברהם (בייגה) שוחט ואמנון ליפקין שחק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
"הדרך של יצחק תנצח". קלינטון
צילום: רויטרס
מומלצים