שתף קטע נבחר

הורים לביהמ"ש: הרחיקו תלמיד אלים מכיתה ד'

בעתירה שהגישו לבית המשפט, טוענים הורים לתלמידים בבית ספר יסודי בקדימה-צורן כי התלמיד זורק כסאות, מכה ילדים ותוקף אותם, אך הוא נשאר בכיתה. "אנחנו לא מוכנים לחכות שמשהו יקרה ואז כולם יתעוררו", אמר אחד האבות. במועצה המקומית ובמשרד החינוך רוצים שהילד יישאר בביה"ס

האם בית המשפט יורה להוציא ילד אלים מכיתה? בצעד נדיר יתקיים היום (ה') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב דיון בבקשה של 17 הורים לתלמידים בבית-ספר יסודי בקדימה-צורן שבשרון, שדורשים מהמועצה המקומית ומשרד החינוך להרחיק מהכיתה תלמיד שלטענתם ביצע שורה של מעשי אלימות קשים בשנים האחרונות.

 

ההורים המודאגים טוענים שהם חוששים לשלום ילדיהם, תלמידי כיתה ד', שסובלים לטענתם כבר זמן רב מהתפרצויות מילוליות ופיזיות של אותו תלמיד. לדעתם, לא נעשה מספיק כדי לטפל בילד והם החליטו לשים לכך סוף באמצעות עתירה מנהלית לבית משפט.

 

דורון פורת, אב לאחד התלמידים בכיתה סיפר ל-ynet כי מדובר בילד בעייתי. "אנחנו, ההורים, יודעים על לפחות 14 מקרים של אלימות שלו. אני בטוח שיש הרבה יותר שלא זכו בכלל להתייחסות. התלמיד הזה כבר מכתה א' היה בעייתי, אבל עם הזמן זה נהיה יותר ויותר גרוע. זה הלך והתרחב לזריקת כסאות, מכות רצח לילדים אחרים בכיתה. בסך הכל הילד הזה יכול להיות חיובי, אבל יש לו התפרצויות - ולאט לאט הן הולכות וגוברות וזה מפחיד. אנחנו לא מוכנים לחכות שמשהו יקרה ואז כולם יתעוררו", הוסיף. 

 

דגנית גוטקין, אמא לתלמיד נוסף בכיתה, סיפרה כי ההחלטה לעתור לבית המשפט נבעה ממקרה תקיפה אחר של הילד, בו הוא חנק תלמיד עד שהכחיל, ורק בנס נכנסה לכיתה אם של אחד התלמידים, שנאבקה איתו והצליחה להפריד ביניהם. "הרגשנו שהגיעו מים עד נפש, כאשר היינו עדים למקרה של חניקה וזה היה הקש ששבר את גב הגמל. לא רק שזה לא טופל, אלא שהמשכנו לקבל תשובות לקוניות שאנחנו צריכים להיות סבלנים, שמנסים... אבל זה מעט מדי ומאוחר מדי. זה ילד מקסים, אבל נתון להתפרצויות זעם ובזמן שזה קורה אי אפשר להשתלט עליו. יש פה 27 ילדים שחשופים לאלימות".

 

עו"ד אילן רביב, הורה לחד התלמידים בכיתה, שמייצג את שאר ההורים בתביעה, סיפר שנעשו ניסיונות לפני פתיחת השנה להגיע להבנה מול גורמים במערכת החינוך. "זה לא יכול להימשך ככה, מה שנעשה עד היום פשוט לא מספיק, זה נכון שבבית הספר הצמידו לו סייעת שתהיה איתו, אבל בזמן התפרצות שלו גם הסייעת האומללה לא יכולה לעשות כלום", אמר. "צריך פה פתרונות, במשך כל החופש הגדול היינו בדיונים עם גורמים במשרד החינוך ולתדהמתנו במקום לטפל בבעיה בצורה מקיפה יותר, הם דווקא בחרו להוריד לו את שעות הסייעת, שכבר ניתנו לו ל-20 שעות בשבוע".

 

"לזרוק ילדים זה עוול"

למרות טענותיהם של ההורים, גם משרד החינוך וגם המועצה המקומית מתנגדים לעתירה וטוענים כי נעשו כל המאמצים לטפל במקרה. ראש מועצת קדימה-צורן, איציק גולברי, אמר ל-ynet כי יש לתת מענה לכל הילדים, גם אם הם חריגים. "הכי קל להוציא אותו החוצה לחינוך מיוחד ולהרחיק את הבעיה, אבל הילד יגדל עם בעיה הרבה יותר גדולה. אני חושב שלזרוק ילדים ממערכת החינוך זה עוול גם לקהילה וגם לילד".

 

באשר לטענות ההורים כי גורמי החינוך לא עשו מספיק כדי לטפל בילד, אמר גולברי: "אני מבין לליבם של ההורים, כל הורה דואג לבן או לבת שלו, אבל גם הם צריכים

לתת לנו הזדמנות לטפל בזה. בית הספר הקדיש שעות רבות לטיפול בעניין הזה, הן מול הילד והן מול הכיתה. יש לו סייעת אישית שעולה בין 60 ל-100 אלף שקלים בשנה. יותר קל לא להשקיע בזה ולזרוק אותו החוצה, אבל זה לא נכון לעשות כך".

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי התשובות לעתירה יינתנו בבית המשפט. "בית הספר בנה תוכנית חינוכית מיוחדת, אשר מעניקה מענה מיטבי לתלמיד, כפי שמתבקש, הן בהיבטים החינוכיים וההתנהגותיים והן בהיבט הכיתתי והאישי. המשרד סבור כי אין מקום לפעול להוצאת התלמיד בשלב זה, מהמסגרת החינוכית", נמסר.

 

המידע הראשוני הגיע באמצעות המייל האדום .

 

בהכנת הידיעה השתתפה יהלי מורן זליקוביץ'
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"14 מקרי אלימות". אילוסטרציה
צילום: index open
מומלצים