שתף קטע נבחר

אלג'יריה: "נעשה צדק, סתמנו למצרים את הפה"

המגן מאג'יד בוגרה חגג את הניצחון 0:1 והעליה למונדיאל. האוהדים הקניטו את היריבה עם שלט "משראיל", שילוב של המילים בערבית "מצרים" ו"ישראל"

אלג'יריה חוגגת. לראשונה מאז 1986 העפילה הנבחרת הצפון אפריקנית למונדיאל ותייצג את העולם הערבי בדרום אפריקה 2010, לאחר שגברה במשחק מכריע בסודן 0:1 על מצרים.

 

האלג'יראים לא שכחו את האלימות בה נתקלו בקהיר והמשיכו לעקוץ את המצרים. "נעשה צדק ואני שמח", אמר המגן מאג'יד בוגרה. "שיחקנו, ניצחנו וסמתנו למצרים את הפה. לא היו לנו הרבה הזדמנויות, אבל ניצלנו אחת ולא נתנו להם להבקיע. שיחקנו עם הלב וזה מה שעשה את ההבדל"


אוהדי אלג'יריה באקסטזה (צילום: AP) 

 

המאמן, רבאח סאעדן: "הצגנו כדורגל טוב לכל אורך הטורניר, וגם משחק הוגן. אני מודה לאוהדים, זה היה תענוג גדל לעלות לגביע העולמי בשבילם".

 

אחד האוהדים הוסיף: "בסודן הרגשנו בטוחים ויכולנו להשיג את התוצאה שרצינו". כובש שער הניצחון, ענתר יחיא מבוכום הגרמנית, שבעבר הופיע בנבחרות הצעירות של צרפת, הפך לגיבור לאומי.


הפך לגיבור לאומי, ענתר יחיא עם המצרי עאמר זאקי (צילום: AFP) 

 

השר האלג'יראי, ג'מאל אולד עבאס, התייחס להתקפה על האוטובוס של נבחרת ארצו בקהיר: "זה לא מקובל ולא חינוכי. זו היתה בושה ופיפ"א צריכה להשעות את

מצרים לשנה או שנתיים".

 

אוהדים אלג'יראים התגרו במצרים והניפו בפינהם שלטים עם המילה "משראיל", שילוב של המילים בערבית "מסר" (מצרים) ו"אסראיל" (ישראל). גם בסודן התחוללו מהומות בין האוהדים, כאשר חלקם נפצעו ונלקחו לטיפול בבית החולים.

 

בערי אלג'יריה הופסקה תנועת הרכבים, כאשר המוני בני אדם יצאו לרקוד ולחגוג ברחובות. גם הקהילות האלג'יראיות במארסיי ולונדון חגגו בגדול. "אני כל כך שמחה, במיוחד על זה שניצחנו את המצרים שתקפו אותנו", אמרה האוהדת יונן.

 

במצרים שורר אבל לאומי. אחת האוהדות נזכרה בבלוג אישי בשליט המדינה לשעבר: "מעולם לא תמכתי באידיאולוגיה של גמאל עבד אל נאסר, שנודע בשנאתו למערב ולישראל, אבל חסרה לנו הגבריות והגאווה שלו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"נעשה צדק", אלג'יריה מול מצרים
צילום: רויטרס
מומלצים