שתף קטע נבחר

רוצים לסגור מרפסת? קבלו אישור תוך 45 ימים

רפורמת הפרגולות יוצאת לדרך: ועדת השרים אישרה את השלב הראשון של התוכנית לקיצור תהליכי התכנון והבנייה. נתניהו: "הרפורמה תביא לקיצוץ הביורוקרטיה ופישוטה, ותאפשר לאזרחים ויזמים לאשר ולבנות תוכניות ללא סחבת"

תוכניות בנייה "קטנות", כגון הקמת גדר עד לגובה 2 מטר, סגירת מרפסת או  הוספת פרגולה - יאושרו מעתה בתוך פרק זמן קצוב - 45-90 יום לכל היותר. כך החליטה אמש (ד') ועדת השרים לשיפור תחום התכנון והבנייה, בראשותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

 

 

ההחלטה התקבלה במסגרת יישום השלב הראשון ברפורמה כוללת בתחום התכנון והבנייה, והיא מתבססת על המלצות ועדת מנכ"לים בינמשרדית, בראשותם של מנכ"לי משרד ראש הממשלה ומשרד הפנים.

 

השלב הראשון ברפורמה נועד לשפר, לקצר ולפשט את הליכי רישוי הבנייה באמצעות הפיכת התהליך לדיגיטלי ומקוון, ויצירת שלושה מסלולים לקבלת היתרי בנייה, שכל אחד מהם הוגבל בזמן.

 

"זוהי מהפכה אמיתית ובשורה משמעותית מאוד לציבור בישראל ולמשק", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "הרפורמה תביא לקיצוץ הביורוקרטיה ופישוטה ותאפשר לאזרחים ויזמים כאחד לאשר ולבנות תוכניות ללא סחבת ביורוקרטית בלתי מוצדקת. הרפורמה המלאה בתחום התכנון והבנייה תיצור היצע בנייה רחב יותר, ותגרום להוזלת מחירי הדירות, בעיקר לזוגות צעירים".

 

שלושה מסלולי אישור

המתווה עליו החליטה ועדת השרים מגדיר שלושה מסלולים לקבלת היתרי בנייה:

מסלול פטור: במסגרת מסלול זה יינתן פטור מלא מהליכי רישוי ויוענק אישור מיידי לבניות קלות ולתוכניות "קטנות" כדוגמת הקמת גדר עד לגובה 2 מטר, הוספת מזגנים תעשייתיים והתקנת תאים סולריים (קולטי שמש).

 

מסלול מקוצר: למסלול זה יוגשו תוכניות בעלות השפעה קטנה, יחסית, ברמה ההנדסית והמרחבית, כמו סגירת מרפסת, הוספת פרגולה ותוספת בנייה של עד 25 מ"ר. במסלול זה יינתן ההיתר בתוך 45 ימים לכל היותר.

 

מסלול מלא: במסלול זה ידונו כל התוכניות "הגדולות", שלהן יש השלכה מהותית ברמה הנדסית ומרחבית, כמו בניית בניין חדש, הקמת גשרים וכדומה. במסלול זה יינתן האישור תוך תקופה שלא תעלה על 90 יום.

 

כיום נאלצים אלה המעוניינים בהיתרי בנייה להמתין לאישור פרקי זמן ממושכים, לעתים כמה שנים, בתהליך מסורבל שמייקר את המחירים. במשרד ראש הממשלה מעריכים כי הרפורמה ברישוי תקצר משמעותית את משך זמן ההמתנה לאישורי הבנייה, ותביא לשיפור באיכות הבנייה שתחסוך למשק מיליארדי שקלים בשנה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים