שתף קטע נבחר

והשיר המנצח של בני עקיבא הוא...

מאות רבות של גולשים השתתפו בסקר בני עקיבא וקבעו כי "קדש חייך" הוא השיר של התנועה. ומהי הפעילות האהובה - מחנה קיץ או שבת ארגון? כל תוצאות הסקר הגדול

בני עקיבא תחגוג השבת את היווסדה, וזה הזמן לחשוף את השיר המנצח של התנועה: מאות רבות של גולשים השתתפו בהצבעה וקבעו כי מבין ארבעת השירים שביצע ב-ynet בוגר כוכב נולד, אלחי רפואה, "קדש חייך" הוא האהוב עליהם ביותר. אם כן קבלו את המנצח של "שרים בתנועה":

 

מטופס התוצאות עלה כי כ-47% מהמצביעים בחרו ב"קדש חייך" והכתירו אותו כמנצח הגדול, ללא תחרות ממשית. מתברר שכל מה שצריך כדי לבנות להיט הוא ביטוי קליט ולחן מוצלח (ואולי גם בנים-בנות שישירו לסירוגין, אבל על זה יש מי שיחלוק)

 

שאר קולות הגולשים התחלקו כך: כ-27% בחרו ב"בעוז קדימה" הקצבי, כ-15% ב"הבה נפיץ" ורק כ-11% ביכרו את "בראשית הייתה המחשבה".  

 

לא רק סיסמה

השיר המנצח מעיד, במידה רבה, גם על התשובה המנצחת של השאלה "למה בני עקיבא?". ניתוח תשובות הגולשים מגלה כי רוב החניכים בחרו בתנועה מתוך ראייה אידאולוגית, ומתוך הזדהות עם ערכיה. כ-67% מהגולשים הצהירו שבחרו בתנועה בגלל שהיא משלבת "תורה ועבודה".

 

כ-14% מהעונים על הסקר השיבו כי בחרו בבני עקיבא מאחר שהתנועה התאימה להם במיוחד מבחינה דתית, כ-12% בחרו בתשובה "פשוט כי כולם הולכים", ורק כ-6% מהמשיבים הסבירו שבני עקיבא הייתה הפתרון לשעמום שלהם בשבת.

 

רוב החניכים, כך עולה מהסקר, פעילים בתנועה עד הגיוס לצבא. על השאלה "עד איזה גיל הייתם פעילים בתנועה?" השיבו כ-46% מהגולשים כי היו חניכים עד שהצטרפו לשורות צה"ל. עם זאת, מספר רב של בוגרים עדיין חשים מחוברים לתנועה: לא פחות מ-29% מהמשיבים לסקר סימנו את התשובה "אני חניך נצחי". 

 

כ-19% מהגולשים העידו כי היו חניכים פעילים בבני עקיבא עד המעבר לחבריא ב' (גיל התיכון) וכ-6% טעמו את טעמה של התנועה כשנה בלבד - ועזבו.

 

אלה תולדות

שבת ארגון, הנחגגת בתנועה מדי שנה בשבת פרשת "תולדות", היא רגע השיא של חודש הכנות (וניקיונות), המתנקז למצעד לפידים, מסדר אש והכרזה על שם השבט החדש. נראה

כי ההתרגשות שמלווה את השבת הזו הטביעה את חותמה על החניכים והבוגרים, שרובם הצביעו עליה כעל הפעילות האהובה עליהם ביותר.

 

באופן מפתיע למדי, בעוד שכ-36% מהגולשים בחרו במחנות הקיץ כפעילות האהובה עליהם ביותר בתנועה, 52% סימנו את שבת הארגון - והעניקו לה את המקום הראשון.

 

הפזמונסיף - אותו ערב מוזיקלי שנערך על-ידי חניכי הסניף בסוף חודש ארגון - לא סחף את המצביעים ורק כ-7% בחרו בו כפעילות המהנה של בני עקיבא. זה לא עזר לשוק פורים, שהגיע למקום האחרון בפופולריות הפעיליות, עם כ-5% מקולות המצביעים. טוב, לא כל יום שבת ארגון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יהונתן צור
אלחי רפואה שר "קדש חייך"
צילום: יהונתן צור
צילום: נר-יה זיו
סניף בני עקיבא. חוגגים השבת
צילום: נר-יה זיו
מומלצים