שתף קטע נבחר

שלב עדויות התביעה נגד משה קצב מגיע לסופו

חודשיים וחצי אחרי פתיחת משפטו, יגיע מחר לסופו שלב עדויות התביעה במשפט. המשפט יתחדש בינואר 2010

מחר (יום א') יגיע לקו הסיום שלב עדויות התביעה במשפטו של הנשיא לשעבר, משה קצב, הנאשם באונס, מעשים מגונים ובהטרדות מיניות. המשפט מתנהל בחודשיים וחצי האחרונים בשקט לאחר שבית המשפט קבע שיתנהל בדלתיים סגורות, כפי שמתנהל כל משפט העוסק בעבירות מין.

 

בחודשיים האחרונים העידו בבית המשפט המתלוננות, קציני משטרה ועיתונאים. לאחר סיכום שלב התביעה, תהיה הפסקה של חודש וחצי בניהול המשפט, והוא יתחדש בינואר 2010. הרכב השופטים החליט עם פתיחת המשפט לפרסם מדי פעם פרוטוקולים מהדיונים, אך הדבר נעשה רק פעם אחת בלבד, כאשר בית המשפט אישר לפרסם את נאומי הפתיחה של הצדדים במשפט.

 

צוות ההגנה של הנשיא לשעבר יישר באחרונה קו עם עמדת בית המשפט והפרקליטות, וביקש לא לאפשר לכלי התקשורת להיכנס לדיונים במשפטו ולא לפרסם פרוטוקולים של הנאמר בהם. בדיון שהתקיים באחרונה בבית המשפט העליון בנוגע לבקשת "ידיעות אחרונות" לפרסם את הפרוטוקולים, טען פרקליטו של קצב, אבי לביא, כי פתיחת הדיונים ופרסום הפרוטוקולים עלולים "לזהם את העדויות במשפט", ולהפריע למהלכו התקין של המשפט, שמתנהל באופן רציף וטוב.

 

מדובר בשינוי דרמטי לעומת העמדה שהציג הצוות המשפטי בתחילת המשפט. אז טענו סנגוריו של קצב כי יש לקיים את הדיון בדלתיים פתוחות ולפרסם פרוטוקולים מהדיונים, בטענה של זכות הציבור לדעת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים