שתף קטע נבחר

הפיליפינים: 21 בני אדם נרצחו בשל סכסוך פוליטי

חמושים חטפו 40 בני אדם בדרום הפיליפינים בעת שהיו בדרכם להגיש את מועמדותו של פוליטיקאי לתפקיד מושל. חיילים מצאו את גופותיהם של 21 מהחטופים, בהם אשת המועמד וכמה עיתונאים. לא ברור מה עלה בגורלם של השאר

חמושים חטפו ורצחו הבוקר (יום ב') 21 בני אדם בדרום הפיליפינים, ככל הנראה בגלל סכסוך בין פוליטיקאים. הצבא העריך כי החמושים רצו למנוע מהקבוצה להגיש את מועמדותו הרשמית של אדם בבחירות מקומיות.

 

בשעות הבוקר המוקדמות נחטפה קבוצה של כ-40 אזרחים - אשת פוליטיקאי, עוזריה ועיתונאים - באי מינדנאו בדרום המדינה. כעבור שעות ספורות התברר כי החטיפה לא נועדה לשמש כקלף מיקוח וכי לחמושים היו תוכניות מזוויעות - 21 מהחטופים נמצאו ירויים ועדיין לא ברור מה עלה בגורלם של היתר.

 

מפקד כוחות הצבא באזור, גנרל אלפרדו קייטון, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "החיילים שלנו שהגיעו לזירה מצאו את כלי הרכב של החטופים... הם נורו למוות על ידי גברים חמושים. מצאנו בינתיים 21 גופות. אנשינו ממשיכים לחפש אחר גופות נוספות".

 

דובר הצבא, קולונל רומאו בראונר, אמר כי גופותיהם של 13 נשים ושמונה גברים נמצאו באזור שבו נחטפו 40 האזרחים. "אנחנו חושבים שישנן גופות נוספות שנקברו באזור. למרבה הצער, הרציחות התרחשו לפני שחיילינו הגיעו למקום", אמר הבכיר.

 

בין הנרצחים היתה אשה שהתכוונה להגיש את מועמדותו של בעלה בבחירות לתפקיד מושל מחוז מינדנאו. גורמים בצבא הפיליפינים סיפרו כי האשה היתה בין ההרוגים לצד שני עורכי דין ומספר עיתונאים.

 

קולונל בראור אמר כי עלה החשד שהחמושים קשורים למושל הנוכחי של המחוז שביקש למנוע מיריבו להתמודד נגדו בבחירות. לדברי הקצין, שני הפוליטיקאים הם בני שבטים יריבים במחוז, שבו יש רוב מוסלמי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הצבא חוקר (ארכיון)
צילום: איי פי
מומלצים