שתף קטע נבחר

טורקיה התחייבה לתמוך בצירוף ישראל ל-OECD

השר בנימין בן אליעזר ושר ההגנה הטורקי חתמו על פרוטוקול כלכלי משותף לשתי המדינות, במסגרתו התחייבו לשתף פעולה גם בתחומים של עסקים קטנים ורפואה

שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, ושר ההגנה של טורקיה, ואזדי גונול, חתמו היום (ג') על פרוטוקול כלכלי משותף לישראל ולטורקיה, עם סיום דיוני הוועדה הכלכלית המשותפת לשתי המדינות. במהלך הדיונים דנו השר הישראלי והשר הטורקי בשורה של נושאים, ובהם שיפור יכולות ההשקעה ההדדית, סיוע בנושאי בנקאות ופיננסים, דרכים להגברת שיתוף הפעולה בנושא מחקר ופיתוח, דרכים לעידוד שיתוף הפעולה בחקלאות, תיירות ועוד.

 

במסמך שעליו חתמו בן אליעזר וגונול מציינת טורקיה את הסכמתה לתמוך בהצטרפות ישראל כחברה בארגון המדינות המפותחות, ה-OECD, לקראת הדיונים הסופיים וההצבעה, הצפויים להתקיים לקראת סוף הרבעון הראשון של 2010. לדברי בן אליעזר, הסיוע בנושא זה מטורקיה, חברה ותיקה בארגון, הוא סיוע חשוב ביותר בימים אלו, ומוכיח את ידידות האמת בין שתי המדינות. 

 

בהצהרת הסיכום של הפרוטוקול המשותף מתחייבים שני הצדדים גם לשיתוף פעולה בנושא העסקים הקטנים והבינוניים ובתחום הרפואה.

 

בתום שני ימי הדיונים אמר השר בן אליעזר כי דיוני הוועדה המוצלחים יכולים לשדרג משמעותית את יחסי הסחר בין ישראל וטורקיה. לדבריו, "מדובר בשתי כלכלות דומות, של מדינות קרובות ובעלות אתגרים מסחריים דומים. עלינו לנצל את הקרבה הפיזית והמנטלית כדי ליצור שיתופי פעולה מעניינים שיסייעו להביא תעסוקה לשני הצדדים. חברות משני הצדדים שישכילו לנצל את הפוטנציאל הגלום ביחסי המדינות כפי שסוכמו היום ובעבר, יוכלו להרוויח ולהצליח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בן אליעזר
צילום: עופר עמרם
מומלצים