שתף קטע נבחר

שובו של המכביזם, בינתיים / 10 הערות

אחרי שנעלמה מהמפה, מכבי ת"א חזרה לליגה עם הנשמה של ז'אן, אבל גם עם הכשרון של מלול, ישראלביץ' ואילייב. וגם: היהירות של מכבי חיפה והמשבר הווירטואלי של בית"ר ירושלים

מכבי תל אביב החזירה את הליגה לחיים והאמת שהליגה התגעגעה למכבי ת"א. שני המשחקים האחרונים של הצהובים הזכירו קצת את הניינטיז, עם כל האנרגיות המטורפות, היציעים הרועשים וההוכחה שרק אחת יכולה לעצור את הירוקים משבירת השיא. בגלאזגו בוודאי עפו כמה שוטים של וויסקי.

 

 

1. שובו של המכביזם

עד היום לא ברור מהי המילה 'מכביזם', אבל זה בערך מה שראינו אתמול על הדשא בבלומפילד. כבר הרבה שנים שלא ראינו את הצהובים נלחמים כך על כל כדור, ולמעשה מבטלים את היריבה בזכות כח הרצון בלבד. אוהדי מכבי ת"א התגעגעו לרוע הזה, שמהול גם באיכות. הז'אן, הקפילוטו והייני, ביחד עם הישראלביץ', מלול, מאיוקה ואילייב. רוצים לקרוא לזה מכביזם? סבבה.

 

2. פנומנג'ר? עדיין לא

על אבי נמני נכתבו כבר מאות ואלפים של מילים, אבל הניצחון הזה שייך גם לו. נמני ניווט את החבורה הלוחמת שלו, פגע בול בהימורים וגם בחילופים. עם קצת סבלנות ובזכות הקרדיט הבלתי נגמר, נמני מתחיל להתקרב להגשמת הפוטנציאל, אבל כמו המכביזם שחזר לעת עתה, גם אנחנו נחכה עוד קצת עם ההכתרה. אה, ולא אמרנו מילה על המאזן המושלם של ניר לוין? אז הנה.

 

3. היהירות של חיפה

"בואו נראה להם מי הבוס", אמר יעקב שחר לשחקני מכבי חיפה לפני המשחק ואולי שידר להם שהליגה בכלל ומכבי ת"א בפרט, קצת קטנה עליה. מבחינת מכבי ת"א זה עבד יופי, כי מה שראינו בבלומפילד זו חיפה חלשה אפילו הרבה יותר מאשר בליגת האלופות. זה עדיין לא אומר שלא מדובר בקבוצה הכי טובה בליגה, אבל נחמד לפנטז על מאבק פתוח העונה.


אלישע לוי. כדור שלג? תסמכו עליו שהוא יעצור אותו בזמן (אלי אלגרט)

 

4. גם לאלישע מותר לטעות

אלישע לוי הוא מאמן גדול. את הגישה שהוא מביא עימו לליגה, אחרי שכבר התרגלנו למאמנים פחדנים ואפרורים, אי אפשר לקחת ממנו. אלא שבבלומפילד אלישע ביצע טעות אחת שעלתה לו במשחק, כשפתח עם עלי עותמאן כקשר. מאוחר יותר הוא הוציא את מי ששיחק בסכנין כמגן ימני וכשאייל משומר נפצע או סתם הראה סימני עייפות מליגת האלופות, לא היה מי שייכנס לעמדה. עכשיו הוא צריך לדאוג שהדכאון מהצ'מפיונס ומההפסד בליגה, לא ייצור כדור שלג. תסמכו עליו.

 

5. המנצחת הגדולה - הפועל ת"א

0:1 קטן פה, 0:1 קטן שם כמו שהיא אוהבת והפועל ת"א חזרה למירוץ האליפות. אין ספק שהניצחון של הצהובים עשה רק טוב לגוטמנים שמנסים לסגור עניין באירופה מול סלטיק. אז נכון שיוסי אבוקסיס אמר שהוא מעדיף תיקו כדי שלא להישמע כתומך במכבי ת"א, אבל תהיו בטוחים שגם הוא שלח לנמני טקסט של ברכות.


איתי שכטר חוגג מול בני יהודה. הפועל חזרה למאבק האליפות (אלי אלגרט)

 

6. ובינתיים בליגת העל

המשחק בין הפועל רעננה להפועל עכו שבר שיא שלילי של צופים, כולל כאלה שהוגדרו משחקי רדיוס או משחקים ללא קהל. המצחיק הוא שהמפגש "המסקרן" הזה הלך ראש בראש מול הסופר-קלאסיקו הספרדי, כך שגם מעט המסכנים שנכחו ביציע בוודאי הצטערו שהגיעו. רק בישראל.

 

7. בני יהודה תתבגר?

האוהדים של בני יהודה דאגו להכין העונה שלט ענק עם הכיתוב 'אליפות', אתם יודעים, קצת אמונה לא הזיקה לאף אחד. מול הפועל ת"א היתה לזהובים הזדמנות להוכיח שהכוונה נותנת אמונה, אבל לא להיפך. החבורה של גיא לוזון שיחקה טוב, אבל שוב הפסידה לקבוצה גדולה.


בן זקן ולוזון. יש סיבה לגאווה באשדוד (צילום: אתר מ.ס. אשדוד)

 

9. צו האופנה

"שישה שחקני בית צעירים היו בהרכב", אמר אבי נמני אחרי הניצחון על חיפה. "תשעה מתוך 14 ששותפו וניצחו את בית"ר הם אשדודים", התגאה ג'קי בן זקן אחרי החגיגה. מסתבר שההצלחה של בני יהודה ובמידה יחסית גם של הפועל חיפה, גרמה לאחרים לקנא. עזבו את זה שהמצב הכלכלי סייע, אבל אנחנו בעד המהפכה.

 

10. כמו מנורה כבויה

הקדנציה של איציק קורנפיין כיו"ר לא קלה. מאז שהוא מונה, הוא נאלץ להתמודד עם בריחה של הבעלים, מחסור בכספים, שחקנים מפונקים ואוהדים מופרעים. בקיץ, גם הוא נכנע לדיבורים על 'צו האופנה' מהסעיף שלמעלה, למרות שיצחק שום דיבר על אליפות. "באיזו דרך אני אצליח לגרום לצעירים האלה להבין שבית"ר זו לא סתם עוד קבוצה?" תהה אז המאמן.


איציק קורנפיין. יותר גרוע כבר לא יכול להיות (צילום: דודי ועקנין)

 

הבעיה היא שאחרי עוד הפסד, זה בדיוק מה שבית"ר הפכה להיות - סתם עוד קבוצה. קורנפיין הנמיך את הציפיות, אבל גם הוא בוודאי יודע שזה עוד עלול לעלות לו ביוקר אם השחקנים יקחו את הדברים לכיוון הלא נכון ויפסיקו לשחק. מצד שני, יותר גרוע כבר לא יכול להיות, לא?

 

10 וחצי. הטבלה המעודכנת

ההפסד של חיפה פתח את הליגה ועכשיו עומד הפער בינה לבין הפועל ת"א על 3 נקודות בלבד כשיש לה 15 לעומת 12 של יריבתה. מכבי ת"א ובני יהודה לא רחוקות עם 11 ואשדוד, שניצחה את בית"ר ועברה אותה נכון לעכשיו, עדיין מאחורי עם מספר נקודות זהה והפרש שערים נחות. ב'ליגה הלאומית' שמהמקום השמיני ועד למטה, הכל נותר צמוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאיוקה חוגג מול מכבי חיפה
צילום: אלי אלגרט
מומלצים