שתף קטע נבחר

אירופה גינתה הפיגוע בסומליה: "אין כבוד לחיים"

התמונות הקשות מהפיגוע ממחישות את הזוועה: 22 אזרחים, ובהם שלושה שרים, נהרגו בהתפוצצות מחבל מחופש לאשה. האיחוד האירופי קורא להמשיך במאמצי השלום

האיחוד האירופי גינה את הפיגוע הקטלני שאירע הבוקר (ה') במלון במוגדישו, בירת סומליה. בפיצוץ נהרגו 22 בני אדם, ובהם שלושה שרים בממשלה הזמנית. מחבל מתאבד מחופש לאשה, פוצץ עצמו במהלך טקס סיום של אוניברסיטה מקומית.

 

"הנשיאות האירופית מבקשת להביע את זעמה לנוכח מעשה הטרור, הפגיעה בחברי ממשלת המעבר, בנציגי התקשורת ובאזרחים", נמסר בהודעה שפרסמה שבדיה, הנשיאות התורנית של האיחוד. "המתקפה מוכיחה כי לפושעים אין כל כבוד לחיי אדם, ואין כל רצון לקיים שלום וחיי רווחה בסומליה". 

 

האיחוד האירופי שב והדגיש את תמיכתו בקידום תהליך השלום בסומליה, וקרא לממשלת המעבר הפדראלית להמשיך ולפעול לפיוס בין הפלגים. "אל לנו לאפשר למתקפות מסוג זה למנוע את המשך המאמצים לשלום במדינה", אמרו.

 

עדי ראייה מסרו כי הפיצוץ אירע במלון "שאמו", בו נערך באותה עת טקס סיום של אוניברסיטה מקומית.

 בפיגוע נהרגו שלושה שרים ובהם השר להשכלה גבוהה, שר הבריאות ושר החינוך. בפיגוע נהרגו גם שני עיתונאים.

 

מאז שנת 1991 שולטת בסומליה ממשלה זמנית, החולשת בעיקר על מוגדישו ואזורים קטנים נוספים במדינה. יתר השטחים בצפון, ובעיקר בדרום, נתונים לשליטת האיסלאם הקיצוני ולפעילי ג'יהאד זרים. הממשלה, הנתמכת על ידי המערב, מאשימה את המיליציה האיסלאמית "אל שבאב" כי היא מסונפת לארגון אל-קאעידה. מאז תחילת 2007 נהרגו בלחימה בסומליה לפחות 19 אלף אזרחים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התופת במוגדישו
צילום: AP
פיגוע בסומליה
צילום: AP
מומלצים