שתף קטע נבחר

גובה הקנייה בכרטיס אשראי בנובמבר: 466 שקל

גובה הקנייה הממוצע בכרטיס אשראי בחודש נובמבר היה הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות, כך על פי נתוני חברת גמא ניהול וסליקה. אולם מספר הקניות הקמעונאיות שנרשמו על ידי החברה הגיע לשיא של יותר מ-2 מיליון קניות

גובה הקנייה הממוצע בכרטיס אשראי בחודש נובמבר היה הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות, כך מדווחת חברת גמא ניהול וסליקה. על פי נתוני החברה, גובה הקניה עמד על 466 שקלים והוא היה נמוך ב-8% מזה של נובמבר 2008 (505 שקלים).

 

לעומת זאת, מספר הקניות הקמעונאיות, כפי שנרשמו בחברת גמא, היה גבוה בנובמבר 2009 ב-24% מזה של נובמבר 2008. ועמד על 2,100,000 קניות. בסך הכל גדל היקף המסחר, לפי נתוני גמא, ב-16%.

 

"בנובמבר האחרון הגיעה לשיאה מגמת הקניות, שהסתמנה עם ראשית המשבר הכלכלי באוקטובר 2008", מסביר אריאל גנוט, מנכ"ל גמא, "ירידה מתמדת בגובה הקניה הממוצע בכרטיס אשראי, שמקורה בזהירות צרכנית, מצד אחד, ותגובה מיידית מצד בתי-העסק הקמעונאיים, שהתבטאה בהוזלות מחירים, מצד שני".

 

זהירות הצרכנים התבטאה בקניה זהירה יותר בעלות נמוכה יותר, "אך בסך הכל קנה הציבור בהיקף גדול יותר והעדיף תשלום בכרטיס אשראי על-פני מזומן, שכן בכרטיס האשראי הוא גם יכול לפרוס לתשלומים את הקניות", מסביר גנוט ומוסיף: "המסחר הקמעונאי בשנת המשבר לא סבל ממיתון כבד וההוכחה לכך היא שמספר העסקים הקמעונאיים שנקלע לקשיים או קרס לגמרי עד לימים אלו - לא היה גדול יותר מאשר בשנים שאינן שנות משבר".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלית קוסובסקי
היקף המסחר גדל
צילום: גלית קוסובסקי
מומלצים