שתף קטע נבחר

קצב: בלי ש"ס יש לי רוב לנשיאות

חבר הכנסת משה קצב מגלה אופטימיות מחד וכעס מאידך. הוא סבור שבלי הקולות של ש"ס, שלפי שעה לא ברור למי ילכו, יש לו רוב. "אבל העיתונאים", הוא מוחה, "מגויסים לפרס"

המועמד לנשיאות משה קצב מעריך כי הוא יהיה הנשיא הבא - אם תרצה בכך סיעת ש"ס: "יש לנו כנסת מעניינת עם יחסי כוחות מעניינים", פתח קצב את ישיבת סיעת הליכוד אחר הצהריים (יום ג'), "מהבדיקה שלי, המאבק צמוד לחלוטין וההכרעה נמצאת בידי ש"ס. מתוך 103 החכ"ים, אם מוציאים את ש"ס, יש לי רוב של למעלה מ 50%, וההערכה שלי היא כנה, מבוססת ומוצקה", קבע קצב, אך סירב לפרט כמה תומכים בו בוודאות.
קצב דיווח לסיעה על מאמץ כביר, לטענתו, שמפעיל מטה פרס על ח"כים, רבנים ואדמו"רים, לתמוך בו. "במטה של פרס מפיצים מידע שגוי והתקשורת הולכת בעקבותיו. אם יש לפרס רוב, מדוע הוא פוגש כל חבר כנסת, אפילו מהליכוד, וכל אדמו"ר?" שאל במרירות. "כל זה מעיד על כך שתמיכת ש"ס תכריע מי יהיה נשיא המדינה".
למרות שש"ס לא הודיעה על תמיכה באחד משני המתמודדים באופן רשמי, קצב טוען כי אין סיכוי שהרב עובדיה יוסף יורה לתמוך בפרס. לשיטתו, או שהרב יורה לבחור בו, או שיודיע כי ההצבעה חופשית.
קצב מחה על הסיקור התקשורתי במירוץ לנשיאות. מדבריו עולה כי העיתונאים מגוייסים לבחירתו של שמעון פרס לנשיא. "כשאני אומר לכם משהו אתם מצטטים את הדברים בשמי וכשהמטה של שמעון פרס אומר משהו אתם מדווחים עליו בקולכם כאילו היה עובדה", האשים את העיתונאים.
ההערכות היום בכנסת לא נוטות לטובת קצב: סיעת ישראל בעליה נפגשה היום בכנסת עם שמעון פרס, והודיעה לו כי תאפשר חופש הצבעה בשבוע הבא. ההנחה היא כי חבריה יתפצלו בקולותיהם עם רוב לקצב, אלא שבסיעת שינוי, שהודיעה אף היא אתמול על חופש הצבעה, נושבות הרוחות לכיוונו של פרס.
בסיעת יהדות התורה מדברים בימים האחרונים על תמיכה "נקמנית" בפרס, לאחר שבליכוד לא תמכו בחוק טל לגיוס בני ישיבות לפני כשבועיים. עכשיו מצטרפת ליהדות התורה דילמה נוספת שמגיעה משולחנו של חה"כ שמואל הלפרט, שמנסה לקדם את חוק "משפחות ברוכות ילדים". לדידו של הלפרט, הקול שלו ינתן למי שסיעתו תתמוך בו.
נדמה שהצבעתן של הסיעות הערביות ברורה, אלא שיש חברי כנסת ערביים שטוענים כי קצב התייחס לבחירתם כצפויה מדי, ולא התאמץ לשכנע אותם ביכולותיו. "חבל", אמר אחד מהם, "מי יודע, אולי היינו משתכנעים להצביע לו".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גלי תיבון
קצב. הכל תלוי בש"ס
גלי תיבון
מומלצים