שתף קטע נבחר

ספינת משא טבעה מול חופי חיפה; 12 נעדרים

ל-ynet נודע כי סמוך לשעה 2:00 בלילה שידרה הספינה, שנשאה מטען כללי, אותות מצוקה מהים הסוער. ספינות של נאט"ו וחיל הים הוזנקו למקום הטביעה, שם חולץ מלח אחד. קיים חשש כבד לחייהם של 12 חבריו. החיפושים נמשכים

טרגדיה כ-80 קילומטרים מחופי ישראל: ספינת משא "2 SALLA" שהיתה בדרכה מיוון לנמל חיפה טבעה הלילה (שבת) בים הסוער. 12 מאנשי צוות מוגדרים נעדרים ומלח אחד ניצל. על הספינה, שהיתה עד לאחרונה בבעלות טורקית ונשאה דגל טוגו, לא היו אזרחים ישראלים.

 

ל-ynet נודע כי סמוך לשעה 02:00 התקבלו בישראל אותות מצוקה מהספינה ולמקום יצאו ספינות חיל הים וספינות של נאט"ו המשייטות באזור. ספינת נאט"ו חילצה את אחד מאנשי הצוות, שהיה באסדת הצלה. שתי אסדות הצלה נוספות, נמצאו באזור כשהן ריקות.

 

מבדיקה עולה כי צוות הספינה הצליח לשדר קריאת מצוקה - לפני שנותק עמה הקשר.

 צוותי ההצלה מחפשים את הספינה על-פי מיקום אות הביות ששידרה לפני שטבעה.

 

הספינה, המוגדרת ספינת סוחר קטנה, אמורה הייתה לעגון מחר ברציף הקישון בנמל חיפה, ונמסר כי הובילה מטען כללי. פעולות החילוץ נמשכו גם בשעות הבוקר, כאשר הצוותים באזור חיפשו ניצולים. דיווח על האירוע נמסר גם ליחידות השיטור הימי, שעורכות סריקות לאורך חופי ישראל, בחיפוש אחרי ניצולים או גופות.

 

מצה"ל נמסר כי כוחות של חיל הים וחיל האוויר מסייעים לכוחות הבינלאומיים בחיפוש אחר ניצולים, בספינה שטבעה בימים בינלאומיים.

 

באוגוסט 2007 טבעה ספינת המשא "שלי", שהובילה מטען של גבס, סמוך לנמל חיפה - לאחר שנפגעה מאוניית נוסעים מקפריסין. אניית המשא התהפכה וטבעה. 11 מאנשי צוותה קפצו למים, חולצו וניצלו - אך שני אנשי צוות טבעו למוות.

 

המידע הראשוני על טביעת הספינה הגיע באימייל האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אמיר כהן
גם חיל הים משתתף בסריקות. ארכיון
צילום: אמיר כהן
מומלצים