שתף קטע נבחר

קורות חיים בשבע שגיאות: איך עושים זאת נכון?

כיצד תשכנע את המעסיק העתידי שלך לבחור את קורות החיים שלך מבין אלו של מאות מועמדים אחרים? שים לב גם לפרטים הקטנים ביותר, נסח נכון את הקורות חיים והימנע מטעויות נפוצות. כיצד? התשובות בפנים

העין המיומנת של מעסיקים שבוחנת עשרות, מאות אם לא אלפי קורות חיים, כבר יודעת לזהות קורות חיים מצוינים וזו הסיבה שבקורות חיים שלכם אתם חייבים להשקיע, להעביר את המסר בצורה ברורה וקולעת ולשים לב גם לפרטים הקטנים ביותר. חשוב מאוד לנסח נכון את הקורות חיים ולהימנע מטעויות נפוצות שעלולות לפגום בסיכויים שלכם לקבל זימון לראיון עבודה.

 

 

מצעד הטעויות 

אף פעם לא מאוחר מדי לעבור על מסמך הקורות חיים ולבצע בו תיקונים. אז אילו טעויות חוזרות על עצמן בקורות חיים?

 

מהסוף להתחלה: ציון תפקידים מהתפקיד הישן לעדכני ביותר בקורות חיים יש חשיבות רבה לתפקיד העדכני או האחרון שעשיתם. לכן, יש לדאוג לכך שהסדר הכרונולוגי של התפקידים יהיה מהתפקיד הנוכחי אחורה.

 

בלי חזרות: אין צורך לחזור שוב ושוב על דברים שעשיתם. עליכם למצוא ניסוח מנצח לדברים שעשיתם ולציין כל דבר פעם אחת בלבד. עליכם לשלבו במקום הנכון ולהדגיש אותו על ידי ניסוח ברור וקולע.

 

להשמיט כישורים לא רלוונטיים:  כתבו לפניכם כל מה שעשיתם עד כה מבחינה מקצועית ואישית וחשבו מה רלוונטי ומה לא רלוונטי לתפקיד עליו אתם מתמודדים. מצד אחד, אין מקום לדברים מיותרים כמו עבודות זמניות לפני הצבא שאינן קשורות לתפקיד בו אתם חושקים. מצד שני, יש דברים שנראים לכם לא חשובים אך יכולים להעניק לקורות חיים ערך מוסף. הניסיון שרכשתם בעבודה בחו"ל? העובדה שאתם מדברים אנגלית ברמה של שפת אם? אלה דברים שפעמים רבות מעסיקים מחפשים אצלכם.

 

אין פורמט אחיד: אין נוסחה אחידה לקורות חיים, יש אומנם קווי מתאר כלליים והנחיות שיעזרו לכם בגיבוש של מסמך קורות חיים, אבל כל מקרה לגופו. לכל אחד מאיתנו יש יתרונות אחרים וכדי להתאים לתפקיד עלינו להתאים את הקורות חיים כך שיתאימו לתפקיד המבוקש ויציגו את הכישורים שלנו בדרך הנכונה. לתפקידים שונים, ננסח קורות חיים שונים ונבחר כל פעם להדגיש דבר אחר שמתאים לתפקיד הספציפי.

 

זו לא אוטוביוגרפיה: קורות חיים זה אומנם תמצות של סיפור החיים שלכם, אבל עדיין מדובר במסמך רשמי שמדבר בשפה מקצועית. כתבו את הקורות חיים בגוף שלישי ושמרו על מסגרת של דף אחד. מומלץ לכתוב בשורות קצרות ושיווקיות עם מתן כותרות ודגשים.

 

זו גם לא קצרנות: בוודאי רכשתם בתפקיד כישורים שונים, קיבלתם הכשרות, הייתם ממונים על אנשים, פרקו את התפקיד לגורמים ופרטו את מרכיבי התפקיד הרלוונטים, כיוון שהכישורים שרכשתם בתפקידים השונים מאפשרים לכם להשתלב גם במקצועות אחרים שאינם עונים בדיוק להגדרה המקצועית. אם כאחראי משמרת גם היית אחראי הדרכות בצוות, זה כישור שיכול לפלס לך את הדרך לתפקידי הדרכה שונים, אבל אם לא תציין את זה, המעסיק לא ידע.

 

את התחביבים שמרו לעצמכם: מידע מיותר אל תציינו תוכן לא רלוונטי, כמו למשל, תחביבים. עליכם לשלב בקורות חיים תוכן חשוב ורלוונטי לדרישות התפקיד הספציפיות עליו אתה מתמודד.

 

לציין את שמות מקומות העבודה - לא רק את התפקיד: פעמים רבות שם החברה מעניק לתפקיד ערך מוסף. עבודה בחברה יוקרתית למשל אומרת למעסיק שנבחרת לתפקיד מבין מועמדים רבים , כי בחברות יוקרתיות יש יותר תחרות. אם מדובר בחברה פחות מוכרת בשוק אפשר לציין תחום התמחות של החברה ואפילו לצרף לינק לאתר החברה אם כמובן קיים אתר חברה.

 

צרפו מכתב מקדים לקורות חיים: המכתב המקדים הוא אמצעי לשיווק עצמי, התמקדו בתיאור הכישורים הנדרשים לביצוע התפקיד כפי שפורטו במודעה, הסבירו מה אתם מציעים לחברה.

 

עשו הגהה: אל תגישו מסמך לא מגובש עם שגיאות כתיב. חשוב מאוד לבצע הגהה, כן, אפילו פסיקים, רווחים במקומות הנכונים וכך הלאה. טעויות בקורות החיים גורמים להשלכה שלילית מיידית על המועמד שהגיש אותם.

 

אל תתרגמו באופן מילולי: לא כדאי לתרגם קורות חיים מעברית לאנגלית ללא הכוונה מקצועית. למעשה, תרגום חופשי מהמילון של קורות חיים בעברית לשפה האנגלית לא יעבוד, שכן יש הרבה מאוד ביטויים שאין להם הקבלה ישירה באנגלית. בנוסף, תרגום לא מקצועי ללא ידיעת השפה האנגלית ברמה של שפת אם עלול ליצור שגיאות תחביריות או הוצאת מילים מהקשר - שגיאות שעלולות לפגום בסיכויים שלכם להתקבל למשרה הנחשקת.

 

בקשו מחבר

מי אמר שאסור "לנצל" חברים? תנו להם את קורות החיים לקיראה. עין נוספת, זה תמיד עדיף. אם אחד מחבריכם עוסק בתחום משאבי האנוש בקשו ממנו להעביר עין דקדקנית ובוחנת על המסמך. דבר נוסף, אם אתם לא בטוחים שהכל נעשה לעילא - פנו לאיש מקצוע בתשלום. לפעמים כדאי להשקיע מעט כסף על מנת להשיג את המשרה הנחשקת.


פורסם לראשונה 31/12/2009 18:13

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מייחל לשמוע "התקבלת"?
צילום: jupiter
מומלצים