שתף קטע נבחר

בן סטילר נדחף

ההיסטריה סביב "אווטאר" בשיאה ואפילו בן סטילר מתגייס למשימה, מבקרי הקולנוע מסמנים את הפייבוריטים לאוסקר ודיקפריו מצטרף למל גיבסון. חדשות קולנוע מהעולם

הספירה לאחור לקראת האירוע הקולנועי הגדול של השנה בעיצומה: "אווטאר" של ג'יימס קמרון יעשה את דרכו לבתי הקולנוע בארץ ובעולם בסוף השבוע הקרוב, והתעשייה ההוליוודית כמרקחה. האם מדובר בפלופ ענק, סרט שיתקשה לפרוץ את חוג חובבי המדע הבדיוני או באחד משוברי הקופות הגדולים של העשור?

 

כמעט ארבעה חודשים חלפו מאז "Avatar Day", אז זכו כמה מעריצים בני מזל ברחבי העולם לצפות ב-17 דקות מתוך סרטו המדובר של קמרון. אז, הביקורות היו מעורבות: היו שטענו שזוהי פריצת דרך קולנועית של ממש, בעוד שאחרים לעגו להבטחות המהפכניות של קמרון. כעת, אחרי שהסרט הוקרן בפני מבקרי הקולנוע בארצות הברית, נראה כי יש סיבה לאופטימיות: הסרט זוכה לביקורות חיוביות באופן כמעט גורף.


"אווטאר". המבקרים משבחים

 

"סרטו של קמרון זכה לסיקור תקשורתי סקפטי למדי, ממש כמו סרטו 'טיטניק'", טען מבקר הקולנוע המוערך רוג'ר איברט, שנתן לסרט דירוג של 4 מתוך 4. "פעם נוספת,

קמרון השתיק את הסקפטים וסיפק סרט מדהים. יש לפחות בן אדם אחד בהוליווד שיודע איך לבזבז בצורה חכמה 250 מיליון דולר, או אולי 300 מיליון".

 

במקביל, כלי התקשורת בארצות הברית עמוסים בראיונות ודיונים הנוגעים בסרט. אבל נראה שהביזארי מכולם היה הראיון שנערך עם בן סטילר בתוכנית הלילה של קונאן אובריין בסוף השבוע, ובו השחקן המשעשע החליט להפגין את התרגשותו לקראת צאת הסרט ולנצל את הראיון לקידומו. לכל מי שתוהה: לסטילר אין כל קשר להפקת "אווטאר", אבל זה ממש לא הפריע לו לספר על העבודה עם ג'יימס קמרון (על פי מה ששמע מבילי זיין בתוספות ה-DVD של "טיטניק", כמובן).

 

מריחים את האוסקר

לצד ההיסטריה לקראת "אווטאר", גם המירוץ לאוסקר מתחיל לתפוס תאוצה. השבוע ציינו את הפייבוריטים שלהם שלושה איגודים של מבקרי הקולנוע בארצות הברית, שהציגו גיוון מרשים בבחירות שלהם.
 
מבקרי הקולנוע של בוסטון ולוס אנג'לס ציינו את "The Hurt Locker" של קתרין ביגלו, אחד המועמדים הבולטים בתחרות על האוסקר, כסרט הטוב של השנה. מבקרי האינטרנט של ניו יורק אמנם בחרו בביגלו כבמאית הטובה ביותר, אך העדיפו את "אווטאר" של ג'יימס קמרון בקטגוריית הסרט הטוב ביותר.


וולץ. בדרך הבטוחה לפרס האוסקר

 

ומה עוד מסתמן מהבחירות? שלושת האיגודים בחרו בכריסטוף וולץ כשחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו ב"ממזרים חסרי כבוד" של קוונטין טרנטינו, מה שמסמן אותו כמועמד המוביל לאוסקר בקטגוריה זו. גם בקטגוריית שחקנית המשנה מסתמן קונצנזוס סביב מוניק מ-"Precious" של לי דניאלס.

 

בקטגוריית השחקן הראשי, בניו יורק ובלוס אנג'לס, בחרו בג'ף ברידג'ס על תפקידו בדרמה "Crazy Heart", בעוד שבבוסטון העדיפו את ג'רמי רנר מ-"The Hurt Locker". בנוגע לשחקנית הראשית, בבוסטון ובניו יורק בחרו במריל סטריפ ("ג'ולי וג'וליה"), ובלוס אנג'לס ביכרו את הופעתה של יולנד מורו ב"סראפין". מחר (ג'), עם ההכרזה על המועמדים לגלובוס הזהב, המירוץ הזה ייכנס לשלב המכריע.

 

הסודות של ליאו

שלוש שנים אחרי שיצא סרטו האחרון כבמאי ("אפוקליפטו"), מל גיבסון מציג את הפרויקט הבא שלו: סרט תקופתי שבמרכזו ויקינגים, עם ליאונרדו דיקפריו בתפקיד

הראשי. את התסריט לפרויקט כותב וויליאם מונהאן ("גוף השקרים", "השתולים"), ועל פי הדיווח של "וראייטי", הצילומים צפויים להתחיל בסתיו 2010.

 

הסרט, שעדיין לא זכה לשם רשמי, צפוי להיות שיתוף הפעולה הראשון בין גיבסון ודיקפריו. אותנו מעניין לדעת מה בר רפאלי, בת הזוג המקומבקת של דיקפריו, חושבת על הזוגיות הקולנועית שלו עם הכוכב/במאי שלא ממש ידוע כחובב יהודים נלהב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דיקפריו מצטרף לגיבסון. ומה אומרת בר?
צילום: AP
לאתר ההטבות
מומלצים