שתף קטע נבחר

הצלם מוטי מילרוד מציג: הסדרה הזוכה

מילרוד, הזוכה במסגרת תחרות "עדות מקומית" בפרס "סדרת השנה", מציג את הסדרה שצילם במחסום "אייל" ואומר: "יש במחסום הזה משהו שאין במקומות אחרים"

מוטי מילרוד הוא בין הזוכים ב"עדות מקומית" עבור סדרת הצילומים המוצגת כאן. מילרוד צילם את הסדרה הן במחסום "אייל" והן במחסום 300. הוא צילם פועלים פלסטינים מהצד הפלסטיני, המגיעים מוקדם מאוד בבוקר ומחכים שהמקום ייפתח, חלקם אף באים לישון כדי להימנע מההמולה. כמו כן, צילם אותם גם מהצד השני של המחסום, אחרי שעברו את כל הפרוצדורה ומחכים לרכב שיבוא לאסוף אותם לעבודה.


 

"זה אכן חלק מהעבודה שלי לצלם מקומות כאלה", הוא אומר. "הכל התחיל מקפה אצל חבר, צלם של סוכנות AP בשם עודד בלילטי, ישבנו ודיברנו והחלטנו יום אחד פשוט לצאת מוקדם בבוקר כדי ללכת למחסום אייל ולצלם שם .לא ידענו בדיוק מה נמצא. 


 

"כבר מהרגע הראשון שהגענו מצאנו שם פועל שישן מתחת לניילון. אבל חוץ מאותו פועל שכמובן תועד בסדרה, היו שם עוד תמונות, סיטואציות ותחושות שלא ראינו במחסומים אחרים אותם הכרנו ואליהם הגענו לצלם.


 

"יש במחסום משהו שעוד לא מאורגן מבחינת סככות ומקומות להיות, זה מקום שלמעשה עדיין נמצא בתהליך וזה גם סוד הכוח והאותנטיות שלו. אחרי אותו פועל, פתאום גם ראינו אנשים עומדים ומתפללים, ושם בעצם נוצר הצורך והרצון לעשות מזה סדרה.


 

"בדרך כלל מה שרואים במחסומים זה את ההמולה, את הבלאגן. בסדרה הזו יש משהו אחר, יש בה דברים יותר שקטים, יותר יחידניים, אולי אפילו יותר אנושיים. אין בה מאסות, ובעיקר יש בה אובייקטים וסיטואציות שפחות צולמו". 


 

ואולם, מחסום אייל כן הולך להשתנות בקרוב, לפחות הולכים לבנות שם סככה, ואולי עוד סככות בהמשך. הסדרה של מילרוד בעצם תפסה מחסום בהתהוות.


 

מילרוד, בן 37, למד צילום ב"קמרה אובסקורה" בתל אביב. הוא החל לעבוד כצלם עיתונות בסוף 2001. זו לא פעם ראשונה שהוא משתתף בתעורכה ובתחרות "עדות מקומית". לפני שנתיים הגיע למקום השלישי.  


 

תערוכת "עדות מקומית" תוצג לקהל החל מה-16.12, במקביל לתערוכת World Press Photo העולמית שקיימת כבר מעל ל-50 שנה. ב-2009 נשלחו לתחרות המקדימה קרוב למאה אלף תמונות של צלמים מרחבי העולם. מתוכן בחר חבר השופטים הבינלאומי את 200 התמונות הזוכות שירכיבו את התערוכה.


 

תערוכת "עדות מקומית", היא פרי יוזמתה של דנה וולפיילר ללקין והיא נותנת במה שנתית לבכירי צלמי העיתונות בישראל וברשות הפלסטינית.


כ-8,000 צילומים הוגשו השנה לתחרות על ידי כ-400 צלמי עיתונות. מתוכם בחר חבר השופטים 250 צילומים של 54 צלמים, בעשר הקטגוריות של התחרות: חדשות, פוליטיקה, חברה וקהילה, דת ואמונה, סגנון חיים, תרבות ואמנות, טבע וסביבה, ספורט, חיי יום יום ודיוקנאות. כמו בכל שנה, גם השנה נתן ynet חסות לתערוכה.

 

עוד בנושא

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחסום אייל. מחסום בהתהוות
צילום: מוטי מילרוד
לאתר ההטבות
מומלצים