שתף קטע נבחר

דה פריס ייפרד מסינמטק ירושלים

אילן דה פריס, מנכ"ל סינמטק ירושלים בשנתיים האחרונות, מאשר ל-ynet כי החליט לפרוש מתפקידו מסיבות אישיות ומבטיח: "אמשיך להיות קשור במוסד"

פרסום ראשון: כשנתיים לאחר מינויו לתפקיד המנהל הכללי של סינמטק ירושלים נודע ל-ynet כי אילן דה פריס, שהוביל בשנה האחרונה גם את פסטיבל הסרטים הבינלאומי בירושלים, יסיים את תפקידו.

 

דה פריס עוזב את הסינמטק אחרי תקופה לא קלה של טלטלות שבמהלכה התגלע אחד המשברים הגדולים בין הנהלת המוסד לעובדיו הוותיקים. המשבר שהגיע עד לפתחו של בית המשפט כמעט והוביל להשבתת הסינמטק והעיב גם על פתיחתו של פסטיבל הסרטים הבינלאומי שנערך ביולי האחרון.

 

בתגובה ל-ynet אומר דה פריס: "המידע מדויק. בחרתי לפרוש מהתפקיד מהרבה מאוד סיבות אישיות שאני מעדיף לא לפרט אותן. סיום התפקיד נעשה בהסכמה עם הוועד המנהל ובלי כעסים. אמשיך להיות קשור במוסד".

 

על פי מידע שהגיע ל-ynet, במהלך החודשים האחרונים התגלעו מחלוקות בין הוועד המנהל של הסינמטק למנכ"ל. בסופו של דבר, החליט דה פריס על פרישתו. מה שזירז את ההליך, עושה הרושם, הם השינויים במועצת המנהלים של המוסד. בישיבה שנערכה בשבוע שעבר בסינמטק בירושלים התקבלה ההחלטה למנות כיו"ר זמני את נציג הקרן ההולנדית ע"ש וים ון ליר.

 

לצדו של הנציג מהולנד ימונה ככל הנראה כסגנו איש העסקים מאיר שני, שכיהן במשך שנים כמנכ"ל חברת כלל תעשיות. "שמעתי שהתקבלה החלטה לגבי מינויי כסגן יו"ר פעיל של מועצת המנהלים, אך עדיין לא קיבלתי על כך הודעה פורמלית", מאשר שני. "בסופו של יום פחות חשוב התואר. יותר משמעותי מי יוביל את המהלך בסינמטק".

 

בהודעה מטעם ההנהלה הציבורית של סינמטק ירושלים שיצאה לאחר פרסום הידיעה ב-ynet נכתב: "הנהלת הסינמטק מודה לאילן דה פריס על תרומתו הרבה וקידומו הניכר של הארכיון הישראלי לסרטים, סינמטק ירושלים ופסטיבל הוקלנוע הבינלאומי בשנתיים האחרונות. וועדה לחיפוש מנכ"ל חדש תוקם על ידי הנהלת הסינמטק בימים הקרובים ותחל את עבודתה ללא דיחוי".  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דה פריס. סיום התפקיד בהסכמה
צילום: גיל יוחנן
לאתר ההטבות
מומלצים