שתף קטע נבחר

ביניש עונה לשטייניץ: "לא מהלכים עלינו אימים"

במהלך דיון בבג"ץ על תגמולי ביטוח לאומי, הזכירו לנשיאת העליון את דבריו של שר האוצר על "פסיקות מופקרות ופופוליסטיות". ביניש השיבה: "על בית המשפט לא מהלכים אימים, גם אם מנסים". השניים עשויים להיפגש בקרוב

בהתייחסות ראשונה לביקורת חסרת התקדים שהעביר שר האוצר על שופטי בית המשפט העליון, דורית ביניש מציגה עמדה נחושה. "לא מהלכים על בית המשפט אימים", אמרה היום (ד') נשיאת העליון במהלך דיון בעתירה שנוגעת להוצאות המדינה.

 

בבג"ץ דנו היום בעתירות בנושא הפגיעה בתגמולי הביטוח הלאומי ותקרות המס בעניין. בפתח הדיון אמר אחד מעורכי הדין שעתרו לשופטים - ביניש, אילה פרוקצ'יה וניל הנדל - כי "בימים האחרונים נאמרו דברים שנראה שנועדו לאיים על בית המשפט לדון בנושאים מסוג אלו". על כך השיבה ביניש: "על בית המשפט לא מהלכים אימים, גם אם מנסים".

 

אחת מהעתירות שנדונה היא עתירת פורום המח"טים, המג"דים והטייסים במילואים, שעתרו נגד הפגיעה, לטענתם, בתגמולי הביטוח הלאומי המשולמים לחיילי המילואים.

 

בתחילת השבוע, שר האוצר מתח ביקורת חריפה על פסיקות מערכת המשפט, שאותן כינה "פסיקות מופקרות ופופוליסטיות", אשר ניתנות מבלי להתחשב בעלותן לקופת המדינה. הוא טען כי בית המשפט כפה על המדינה את מיגון שדרות וכינה את ההחלטה שלא להפעיל את בית הכלא פרטי "שערורייתית".

 

"אין להם ארנק", האשים שטייניץ,

 "מבחינתם זה לא משנה אם זה יעלה לנו (לממשלה) 30 מיליון או 30 מיליארד שקלים ומאיפה ועל חשבון מה ניקח את הכסף".

 

דבריו עוררו האשמות קשות מצד גורמים בכירים במערכת המשפט. מנגד, שר המשפטים הקודם, דניאל פרידמן, גיבה את שר האוצר. בעקבות הסערה שקמה, התקשר אתמול שטייניץ לביניש, והשניים עשויים להיפגש בקרוב על מנת לסיים את הפרשה על הצד הטוב ביותר. אולם עוד לפני כן, דבריה של נשיאת העליון היום מבהירים את עמדתה הנחרצת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ביניש. לא יפחידו אותנו
צילום: גיל יוחנן
שטייניץ. התקשר לביניש
צילום: דודי ועקנין
מומלצים