שתף קטע נבחר

אולי עוד קיץ

"סטארטרק" מהנה יותר מהקודמים בסדרה, "ברונו" רחוק מלהיות "בוראט" אבל בכל זאת שווה צפיה, ו"למעלה" מרשים ופורץ דרך. סרטי קיץ שהגיעו לדי.וי.די

להתראות טרקיז

כש"סטארטרק" מודל 2009 הגיע לבתי הקולנוע בארצות הברית במאי האחרון, עלה ברשת קטע משעשע מבית היוצר של "The Onion" ובו תועד זעמם הפיקטיבי (פיקטיבי בכתבה כמובן, אך לא משולל כל קשר למציאות) של המעריצים על העיבוד של ג'יי ג'יי אברמס לסדרה היקרה לליבם.


"סטארטרק". מצליח במשימה, למרות הפגמים

 

מאחורי הסאטירה החיננית הזו הסתתרו שתי אמיתות. האחת: ישנה איזושהי התנשאות אליטיסטית הרווחת בקרב מעריצי הסדרה, עד כמה שאפשר להיות אליטיסט כשאתה חובש אוזניים מחודדות או משקיע שעות רבות מזמנך הפנוי בלמידת השפה הקלינגונית. השניה: סרטו של אברמס אכן מהנה וקומוניקטיבי יותר מהסרטים הקודמים של "מסע בין כוכבים".

 

אולי זה קורה דווקא בזכות הפערים המהותיים שמבדילים אותו מקודמיו בסדרה: הוא קליל וקצבי, מצויד במבנה עלילתי פשוט וכולל כמה סצנות אקשן סוחפות שהופכות

את הסרט, במובן מסוים, לפרק של "מלחמת הכוכבים" שג'ורג' לוקאס מעולם לא עשה.

 

נכון, יש לא מעט כשלים לוגיים במבנה הכרונולוגי הסבוך-לכאורה של הסרט, אך אין בכך בכדי לגרוע מההישג של התסריטאים רוברטו אורצ'י ואלכס קורצמן. השניים – שמאז הפכו לצמד תסריטאים מבוקש בקולנוע האמריקני המסחרי – הצליחו לייצר סרט שהוא בו בזמן המשך לעלילה המוכרת של הסדרות והסרטים, פרק מקדים שמספק מעין אקספוזיציה לפרקים שעוד יבואו ומציג מחדש את דמויותיהם של ספוק, קירק ושות', וגם פותח בפני אברמס ומי מממשיכי דרכו אופציות בלתי מוגבלות בנוגע לעתידם של הגיבורים. איך זה קורה? חבל לקלקל.

 

תוספות מיוחדות: ערוץ שמע עם אברמס, מפיק הסרט והתסריטאים, פספוסים מהסט (עם עריכה מקצועית ומשעשעת מהרגיל) וראיונות וצילומים מאחורי הקלעים, שמלווים את הסרט מתהליך הכתיבה (כולל הודאה בניסיון להידמות יותר ל"מלחמת הכוכבים" מאשר למקור) ועד האפקטים המיוחדים.

 

"סטארטרק", 122 דק', NMC יונייטד, השכרה/מכירה

 

קשה לעיכול

מה בעצם הפך את "ברונו", סרטו האחרון של סשה ברון כהן, לאחד הכשלונות הצורמים של הקיץ (אמנם לא הפסדים קולוסאליים, אבל הכנסות נמוכות בהרבה מהציפיות)? איך הפך הקומיקאי שהדהים את הוליווד עם "בוראט" הנועז, לכוכב שלא הצליח להפוך את אחת הקומדיות המדוברות של השנה להצלחה מסחררת?


"ברונו". לא מופתי, אבל מצדיק צפיה

 

קשה לומר שהבעיה שוכנת בפן ההומוריסטי של הסרט. "ברונו" אמנם הרבה פחות מצחיק מ"בוראט", אך הוא עדיין מכיל כמה רגעים מבריקים (הצילומים עם הבן המאומץ או.ג'יי, הפיילוט לתוכנית הבידור הפסיכוטית). יתכן מאוד שברונו הוא פשוט דמות בעייתית יותר עבור הקהל של ברון כהן בארצות הברית – צעירים שחובבים

הומור פרוע וחסר מעצורים. אולי אין להם בעיה עם "ג'קאס", אבל עם דמותו הבוטה של הכוכבן האוסטרי שבא לכבוש את אמריקה ולשטוף אותה בגאווה, כנראה קצת קשה להם להתמודד.

 

"ברונו" אינו יצירת מופת. הוא גם לא הקומדיה המוצלחת של הקיץ, ולאורך 78 דקותיו ישנם לא מעט רגעים של המתנה לפאנץ' שאולי לא יבוא. אבל רגעי השיא הספורים שבו בהחלט מצדיקים צפיה ביתית.

 

תוספות מיוחדות: סצנות שירדו בעריכה. רובן ירדו בצדק, אך גולת הכותרת היא ללא ספק הסצנה שהושמטה מהסרט ברגע האחרון – הראיון עם לה-טויה ג'קסון במסגרת ההכנות לתוכנית הבידור של ברונו. הקטע הזה, שנחתך מהסרט כאקט מתחשב לאחר מותו של מייקל ג'קסון, יכול היה להיות, בנסיבות אחרות, אחד מרגעיו המשעשעים ביותר.

 

"ברונו", 78 דק', פורום פילם, השכרה/מכירה

 

בדרך למעלה

עם עונת האוסקרים שבפתח, מעניין לתהות מה יהיה גורלו של "למעלה", הסרט האחרון מבית היוצר של אולפני פיקסאר. האם כמו "וול-E" לפניו, הוא יאלץ להסתפק בשבחי המבקרים ויגיע לטקס עם מועמדות בקטגוריית האנימציה בלבד, או שמא יצליח להתברג לעשיריית המועמדים לפרס הסרט הטוב?


"למעלה". מגיעה לו מועמדות, לא רק באנימציה

 

האמת היא שגם אם אנשי פיקסאר שוב יקופחו ו"למעלה" לא יתברג לרשימה היוקרתית, אין ספק שזהו סרט מרשים ופורץ דרך בתחום האנימציה, הרבה יותר

מ"וול-E", שהיה אמנם סימפטי אך גם צפוי ומעט משמים. ובשנה שמבטיחה עשרה מועמדים ומציעה מעט מאוד סרטים בולטים, בהחלט מגיע ל"למעלה" להיות בפנים.

 

"למעלה", שמלווה את קורותיהם של אלמן זקן ונרגן וילד גיקי במסעם המטורף בדרום אמריקה, הוא לא רק סרט עם סיפור מוצלח ומרגש: זו גם הפעם הראשונה שאנשי פיקסאר הצליחו ליצור דמויות אנושיות אמינות ומרגשות כל כך. כמה חבל שבשנתיים הקרובות הם צפויים לספק לנו רק סיקוולים מצועצעים ולא סרטים מקוריים מזהירים כגון זה.

 

תוספות מיוחדות: ערוץ שמע עם הבמאי, סצנה נוספת בכיכובו של הכלב החביב, ראיונות וקטעי וידאו על המסע שערכו יוצרי הסרט בדרום אמריקה בחיפוש אחר השראה ללוקיישנים המונפשים, קטע מיוחד שכולל ראיונות וקטעי סטוריבורד על דמותו של הנבל קארל מונץ, וכמיטב המסורת של פיקסאר, סרט קצר חדש שליווה את הסרט בבתי הקולנוע בארצות הברית ("Partly Cloudy" החמוד).

 

"למעלה", 90 דק', פורום פילם, השכרה/מכירה

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"סטארטרק". סאגה חדשה נולדה
לאתר ההטבות
מומלצים