שתף קטע נבחר

שר הביטחון סיכם לצאת בחודש הבא לטורקיה

השר אהוד ברק נועד בלשכתו עם שגריר טורקיה, אחמט אוגוז צ'ליקול, וקיבל הזמנה רשמית לביקור בטורקיה ופגישה עם עמיתו, ויג'די גונול. ברק: "היחסים עם טורקיה חשובים לישראל מכל בחינה אפשרית"

הפשרה ביחסי ישראל טורקיה? שגריר טורקיה בישראל, אחמט אוגוז צ'ליקול, נפגש היום (ה') עם שר הביטחון, אהוד ברק, במשרד הביטחון בתל-אביב ומסר לו הזמנה רשמית משר ההגנה הטורקי, ויג'די גונול, להגיע לביקור רשמי בחודש הבא בטורקיה.

 

שר הביטחון ברק הודה לשגריר הטורקי על ההזמנה ואישר את הגעתו לטורקיה. השר ברק ציין כי הוא מייחס לביקור חשיבות רבה ביחסים בין שתי המדינות: "טורקיה מהווה גורם מרכזי באזור וציר חשוב ביותר בתהליכים בין ישראל לשכנותיה. היחסים עם טורקיה חשובים לישראל מכל בחינה אפשרית", אמר ברק.

 

השגריר הטורקי אמר כי ארצו מייחסת חשיבות רבה לביקורו הצפוי של השר ברק בטורקיה.


ברק עם שגריר טורקיה, היום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון) 

 

במשרד החוץ בירכו בצהריים על יוזמתו של הנשיא שמעון פרס להיפגש עם נשיא תורכיה עבדוללה גול, בשולי ועידת האקלים בקופנהגן. טרם נמסר מתי צפויים השניים להיפגש. בפמליית הנשיא בקופנהגן מבקשים לא להתייחס לנושא.

 

המתיחות בין שתי המדינות החריפה לאחר מבצע "עופרת יצוקה" לפני כשנה. ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מתח ביקורת חריפה על ישראל וקרא להרחיק את ישראל מהאו"ם.

על רקע לחץ שהפעילה התקשורת הטורקית ביטלה לאחרונה טורקיה תמרון משותף עם חיל האוויר הישראלי.

 

בחודש שעבר ביקר באנקרה שר התמ"ת בנימין בן אליעזר ולאחר מכן הדגיש, כי הוא מקווה שבקרוב ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עמיתו הטורקי ארדואן. בן אליעזר ידוע בקשרים החמים שרקם במהלך השנים עם גורמים שונים במסדרונות השלטון באנקרה. "העם בישראל רוצה לשוב ליחסי הקשר הטובים בין ישראל לטורקיה, אלו הם יחסים של מדינות שהן בנות ברית, כאשר לשתי המדינות אינטרסים רבים משותפים", אמר השר בן אליעזר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יבקר בטורקיה. השר ברק
צילום: עידו ארז
השגריר הטורקי צ'ליקול
צילום: משולם לוי
מומלצים