שתף קטע נבחר

אינטל מציגה: Atom עם האצה גרפית מובנית

Atom N450 הוא המעבד הראשון שכולל האצה גרפית מובנית. מלבד צריכת חשמל מופחתת משמעותית וביצועים מעט יותר טובים, זהו ציון דרך חשוב ביישום האסטרטגיה האינטלית

יצרנית השבבים אינטל הכריזה רשמית על הדור הבא של מעבדי Atom, המיישם שינוי היסטורי בארכיטקטורה שלה: זהו המעבד הראשון של החברה שכולל מאיץ גרפי מובנה. הגירסה הראשונה של המעבד עבור ניידים זעירים, Atom N450 (לשעבר "Pineview") עליו דיווחנו לראשונה ביוני השנה, יעמוד במרכזה של פלטפורמה חדשה (הייתה ידוע עד עתה בשם הקוד "Pine Trail") שכוללת שני שבבים במקום שלושה.

 

 בקר הזיכרון והמאיץ הגרפי, שבעבר היו חלק מהגשר הצפוני ("South Bridge") של ערכת השבבים, משולבים הפעם במעבד (בקר זיכרון מובנה קיים כבר ב-Core i7 והיה קיים במעבדי AMD מאז 2003). כתוצאה מכך הגודל הכולל של השבבים בערכה ירד ב-60 אחוז וצריכת החשמל ירדה בכ-20 אחוז. השבב הנוסף בחבילה, NM10, ממלא את הפונקציות הנותרות ומשלים את הפלטפורמה.

 ההאצה הגרפית של המעבדים החדשים מתבססת על GMA 3150, מהדורה משופרת של GMA 3100 המשולב בערכת השבבים G31.

 

הראשונים בסדרה

N450 הוא שבב 45 ננומטר שפועל במהירות שעון של 1.66GHz (כמו Atom N280) ובעל הספק של 5.5 וואט. על-פי אינטל, 80 דגמים שמתבססים עליו נמצאים בשלבי תכנון מתקדמים ומוצרים ראשונים יהיו זמינים בשוק החל מה-3 לינואר. בשלב ההכרזה ישנו דגם ראשון, Eee PC 1005 של אזוס. CNET שבדק את המחשב החדש מצא שהוא מגיע ל-8 שעות ו-25 דקות סוללה בהצגת וידאו. הביצועים של מעבדי Pineview לא פורצי דרך אבל הם טובים יותר על-פי המבחנים של PC Magazine.

 

 

מלבד N450 אינטל השיקה שני דגמים נוספים עבור מחשבים שולחניים זעירים: D410 ו-D510, בעלי מהירות שעון דומה והספק של 10/13 וואט בהתאמה. השמועות מדברות על הכרזה קרובה של גירסה ניידת נוספת, N470, במהירות שעון של 1.8 גיגהרץ. המעבדים הראשונים יהוו בסיס למחשבים שישווקו כברירת מחדל עם הגירסאות הבסיסיות של Windows 7.

 

צעד לקראת שינוי מכונן

המהלך של אינטל אינו מפתיע. פלטפורמת Pine Trail היא יישום ראשון של פתרון שהולך להיות מיושם בחלק גדול מהמעבדים העתידיים של אינטל, ועיקרו שילוב של האצה גרפית במעבד המרכזי במקום בלוח-האם.

 

שילוב כזה מאפשר הפחתה של צריכת החשמל, הוזלה של הפלטפורמה השלמה, ושיפור בביצועים הגרפיים בהשוואה לשימוש במאיץ מובנה בלוח. Atom מתאים במיוחד למשימה בגלל פשטותו ובגלל דרישות הביצועים הנמוכות יחסית שמאפיינות את המחשבים המתבססים עליו, אבל בעתיד הלא רחוק נראה פתרונות דומים עם יכולות טובות בהרבה.

 

אינטל מקדימה מעט את AMD, שהולכת על פתרון דומה אך מרחיק לכת יותר - משפחת מעבדים הידועה כיום תחת שם הקוד "Fusion", שתכלול שילוב אינטרגלי של טכנולוגיית ATI Radeon.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יעיל יותר, חזק יותר, ועם מעבד גרפי מובנה
מומלצים