שתף קטע נבחר

ארה"ב לאיראן: לא יהיו הארכות, הסנקציות בדרך

דובר הבית הלבן הבהיר כי תאריך היעד שהוצב לאיראנים להפיג את המתיחות סביב תוכנית הגרעין שלה הוא "תאריך יעד אמיתי", וארה"ב כבר החלה להיערך לצעדים נגד טהרן

הבית הלבן החל לנקוט צעדים למקרה שאיראן לא תעמוד בהתחייבויותיה בסוגיית הגרעין - כך אמר היום (ג') הדובר רוברט גיבס. לדבריו, ארצות הברית נערכת לסנקציות חדשות נגד איראן, אם היא לא תעמוד באולטימטום של הקהילה הבינלאומית ותתחיל לשתף פעולה בעניין תוכנית הגרעינית עד סוף השנה.

 

מוקדם יותר היום דחה נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, את תאריך היעד שהציגה הקהילה הבינלאומית, ואמר כי הוא מסרב לפעול לפי לוח זמנים שמכתיבה וושינגטון. גיבס אמר לעיתונאים כי תאריך היעד שהוצב הוא "תאריך יעד אמיתי", גם אם איראן לא מכירה בו. הוא הדגיש כי ארה"ב כבר החלה לפעול לקראת החלטה לנקוט סנקציות חדשות על איראן.

 

דבריו של גיבס מגיעים יום לאחר שגם שר החוץ של צרפת, ברנאר קושנר, הבהיר כי לקהילה הבינלאומית אין ברירה אלא להטיל על איראן סנקציות נוספות במסגרת מועצת הביטחון של האו"ם. קושנר טען שרוסיה מבינה ותומכת ביוזמה ושסין "תצטרף גם כן".

 

בתדרוך עיתונאים בפריז אמר קושנר: "אני חושב שאין כרגע פתרון אחר לבעיה. עדיין צריך לדון בפרטים שיכללו בחבילת הסנקציות", אמר השר הצרפתי וציין ש"העשירים ייפגעו". בכך הוא רמז שצעדי הענישה יגבילו את גישתם של בכירים וארגונים איראנים להון מחוץ לשטחי הרפובליקה האיסלאומית.

 

הממשל האמריקני בראשותו של הנשיא ברק אובמה דורש מאיראן להשיב לטיוטת הסכם הגרעין שגובשה עם המעצמות עד לסוף השנה הנוכחית. פירושו של דבר שאיראן חייבת להגיש את תשובתה בתוך פחות משבועיים. הבית הלבן שיגר בשבוע שעבר מסר תקיף לרפובליקה האיסלאמית והזהיר שהזמן שהוקצב לשיחות הגרעין אוזל.

 

התבצרותה של איראן בעמדותיה הובילו בעבר לשלושה סבבים של סנקציות מצד מועצת הביטחון של האו"ם - הראשון בדצמבר 2006, השני במרס 2007 והשלישי במרס 2008.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתקן גרעין באיראן
צילום: AP
מומלצים